Har du kjøpt en flybillett via eSky, og mottar du e-poster om bookingen din fra flyselskapet? Dette kan skje hvis du kjøper en flybillett fra et lavprisflyselskap (f.eks. Ryanair eller Wizz Air) på eSky. I dette tilfellet leveres bookingtjenesten direkte av flyselskapet. Finn ut når dette kan skje og hva du skal gjøre i en slik situasjon.
Jeg mottar e-poster fra flyselskapet. Hvorfor?
Lavprisflyselskaper (f.eks. Ryanair og Wizz Air) er kjent for sine lave billettpriser og omfattende rutenettverk. På grunn av dette velger passasjerer ofte tjenestene til disse flyselskapene. De lave prisene skyldes mange faktorer som bruk av perifere flyplasser og et minimumsutvalg av tjenester tilgjengelig i billettprisen (f.eks. ingen innsjekket bagasje eller til og med begrensning av størrelsen på håndbagasjen). I tillegg, i motsetning til ruteflyselskaper (som LOT eller Lufthansa), opprettholder ikke lavprisflyselskaper direkte kontakt med andre partnere, f.eks. flysøkemotorer og nettsteder som selger reisetjenester, når det gjelder betjening av deres brukere. Derfor blir personer som booker billetter fra et lavprisflyselskap hos eSky betjent direkte av flyselskapene.
Når kan jeg få e-poster fra flyselskapet?
Du kan motta e-poster direkte fra flyselskapet når du har en flybillett fra et lavprisflyselskap. Deretter, når du har betalt for din booking på eSky, vil du motta en billett fra oss hvor du finner all informasjon om hvorvidt og i hvilken grad bookingen din håndteres av flyselskapet eller eSky. Husk! Hvis det er e-poster fra flyselskapet i innboksen din angående bookingen kjøpt på eSky, les dem og følg informasjonen der.
Flyselskaper kan informere deg direkte om:
- online innsjekking,
- endring av tidsplaner,
- reiseregler (f.eks. behovet for å utfylle ytterligere skjemaer),
- andre relevante arrangementer eller anbefalinger.
Merk! Når du reiser med lavprisflyselskaper, for eksempel når en reise består av flere flyvninger med forskjellige flyselskaper, håndteres i noen tilfeller bookingen helt av eSky og du vil ikke motta e-poster fra flyselskaper.
Hva skal jeg gjøre når jeg mottar en e-post fra flyselskapet angående bookingen?
De fleste bookinger av flybilletter fra lavprisflyselskaper på eSky håndteres direkte av flyselskapet. Vi vil informere deg om hvem som håndterer din booking og i hvilket omfang i e-posten med billetten med tittelen "Din elektroniske billett".
Full bookinghåndtering av flyselskapet betyr at du må følge alle opplysningene i e-postene du mottar fra flyselskapet. For eksempel: for å sjekke inn og finne all nødvendig informasjon om flyreisen din, skal du kontakte flyselskapet direkte. Husk at informasjonen om gjeldende flyplan også skal sjekkes på flyselskapets hjemmeside!
Men hvis du ønsker å legge til flere tjenester til bookingen din eller endre flydatoen, kan du kontakte eSky.