Menu

SERVICEVILKÅR

GENERELL INFORMASJON

  • § 1. GENERELL INFORMASJON

    1. Disse vilkårene spesifiserer reglene for bruken av “Bookingsystemet” for en tredjepart som tilbyr sine tjenester via nettsiden www.eskytravel.no og Call Senteret, inkludert booking og kjøp av: flybilletter, reiseforsikring, hotell tilbud, reisepakker, charter-reiser, togbilletter og andre tilbud tilgjengelige via Bookingsystemet.
    2. Administratoren til bookingen av fly er eSky.pl S.A, med registret kontor i Radom, Plac Jagielloński 8, registrert i den 14. næringsdivisjonen i det nasjonale domstolregisteret holdt av tingretten for hovedstaden Warszawa, med referansenummer 0000383663, mva.nr.: 9481987199, REGON 670140736, aksjekapital 990 471 PLN betalt i sin helhet, som er en merverdiavgift betaler, videre referert til som eSky.
    3. Bruk av tilbudene i Bookingsystemet og Call Senteret (på telefonnummer tilgjengelige via nettsiden www.eskytravel.no), krever godkjenning av de følgende bestemmelsene begrunnet i disse Vilkårene. Godkjenningen utgjør en intensjonserklæring og skaper med dette juridiske forpliktelser mellom Bruker og eSky som tjenesteyter.
    4. Brukeren har rett til å kopiere, reprodusere og lagre innholdet av disse Vilkårene gratis, men uten rettigheten til å distribuere dem kommersielt.
    5. Hver Bruker må overholde disse Vilkårene fra det tidspunktet de påtar seg handlingen til å bruke Bookingsystemet.
    6. Booking og kjøp av spesifikke produkter tilgjengelige i Bookingsystemet er en individuell transaksjon utført av Brukeren hver gang, og underlagt vilkår og betingelser spesifisert av hver tredjepart. Kjøpet av hvert produkt er underlagt tilpassede vilkår og betingelser for hver tjeneste som er tilgjengelig i Bookingsystemet.
    7. På grunn av Flyselskapenes forskjellige vilkår og betingelser, anbefales det å ankomme flyplassen minst 3 timer før flyets avreise for å unngå organisatoriske vanskeligheter med tjenesten.
  • § 2. DEFINISJONER

    1. Bookingsystem – et program som administrerer transaksjonsprosesseringen tilgjengelige via nettsiden www.eskytravel.no og via Call Senteret, slik at Bruker kan:
      1. søke opp innenlands og utenlands flyreiser mellom to valgfrie byer, finne prisen for reisen og kjøpe flybilletter,
      2. finne pris på reiseforsikring og kjøpe den,
      3. søke etter og bestille hotelltjenester i en valgfri by (hjemme og i utlandet), i en valgfri tidsramme,
      4. søke etter nasjonale og internasjonale togforbindelser på en valgfritt definert togrute, gjøre en vurdering av disse forbindelsene og kjøpe en togbillett,
      5. tilpasse forslag til tjenestene som er oppført i punktene a-d takket være et geografisk plasseringsbasert Brukerinformasjonssystem (ved å identifisere en datamaskins IP-adresse og dens nettleserdata).
      6. bruke andre tilbud om tilbys av enheter som eSky leier annonseplass til på websiden, spesifisert i § 17 av Forskriftene.
    2. Bruker – enhver fysisk eller juridisk person eller organisasjonsenhet uten juridisk person som har juridisk kapasitet i henhold til loven, og som benytter seg av Bookingsystemet eller Call Senteret.
    3. Betaler – enhver fysisk eller juridisk person eller organisasjonsenhet uten juridisk person som har juridisk kapasitet i henhold til loven, og som bruker Bookingsystemet eller Call Senteret samt utfører betalingstransaksjoner eller forplikter seg til å utføre dem.
    4. Call Senter – en enhet som er ansvarlig for kontakt med Bruker og Betaler som utgjør en del av tjenestene levert av nettsiden www.eskytravel.no, under betingelser som er i samsvar med disse Vilkårene.
    5. Leverandør – en enhet som leverer tjenester til Brukeren via nettsiden www.eskytravel.no,
    6. Tjenesteyter – en enhet som tilbyr tjenester spesifisert i disse Vilkårene til Bruker via eSky, Bookingsystemet eller direkte til Brukeren, avhengig av tjenestens art.
    7. Hotelltjenester – overnattingstjenester til annet enn boligformål som ikke er et uatskillig element i transporteringen av Brukere,
    8. Flyselskap – en enhet med gyldig sertifikat (konsesjon, lisens) som autoriserer virksomheten av lufttransport og tjenester i omfanget spesifisert i disse Vilkårene.
    9. Flybillett – et dokument utstedt via Bookingsystemet eller Call Senteret, som autoriserer bruken av lufttransporttilbudet.
    10. Prisvilkår og betingelser – vilkår og betingelser vedrørende bruken av en gitt flybillett, inkludert, men ikke begrenset til: vilkår for avbestilling av flybilletten, størrelse på bagasjen.
    11. E-postadresse/ e-mail – en aktiv elektronisk postadresse tilhørende Brukeren.
    12. Personlig spørreskjema – et skjema brukt av Bruker til å sende inn sin personlige informasjon for å kunne tillate vedkommende å benytte seg av tilbudene til eSky, overført og bearbeidet i samsvar med personvernpolitikken og tilbudt via nettsiden www.eskytravel.no.
    13. Lavprislinjer – spesifikke flyselskaper underlagt riktig definerte forskrifter i henhold til § 14.
    14. Serviceavgift – en ikke refunderbar avgift samlet inn av eSky eller en Tjenesteyter som en del av tilbudet tilbudt Brukeren, avhengig av tjenestens art i omfanget av disse Vilkårene.
    15. Betalingsinstrument – en tilpasset enhet eller et sett med prosedyrer avtalt mellom Bruker og Tjenesteyter og brukt av Bruker eller Betaler til å sende inn en ordre som utløser en betalingstransaksjon
    16. Betalingskort – et betalingsinstrument som muliggjør innsendingen av en depositumsordre, overføring av penger og uttak av kontanter ved bruk av en spesialisert enhet.
  • § 3. BRUKERENS ANSVAR FOR BRUK AV BOOKINGSYSTEMET

    1. Brukeren bekrefter at de har full kapasitet til å utføre juridiske handlinger og til å inngå juridisk bindende forpliktelser.
    2. Brukeren forsikrer om at vedkommende skal bruke Bookingsystemet til å søke etter bestillinger av flybilletter, kjøpe flybilletter og bestille samt kjøpe andre tjenester oppført i disse Vilkårene, i tillegg til andre tjenester tilgjengelige i Bookingsystemet, utelukkende i samsvar med eksisterende lover.
    3. Brukeren skal søke etter tjenester for å kunne legge inn bestillinger ved å bruke sitt eget etternavn, og skal utføre betalinger for å bestille flybilletter og/eller andre tjenester ved å bruke sitt eget betalingskort. Ethvert søk etter tjenester hvor noen bestiller ved å bruke noen andres eller falske etternavn, og at noen betaler for bestillingen av en flybillett og/eller andre tjenester ved å bruke noen andres eller falske betalingskort, vil umiddelbart bli rapportert til relevante rettshåndhevelsesmyndigheter.
    4. Brukeren er forpliktet til å ha relevante og gjeldende dokumenter som tillater leveringen av tjenester kjøpt via Bookingsystemet eller Call Senteret, eller dokumenter for å bli i landet som tilbyr disse tjenestene, spesielt et gyldig ID-kort eller gyldig pass, eller visa der det kreves, samt andre dokumenter som er nødvendige avhengig av omfanget til de tilbudte tjenestene.
    5. Brukeren er forpliktet til å verifisere all nødvendig informasjon oppgitt i Bookingsystemet eller Call Senteret, som blant annet inkludert sanitær informasjon, terroristtrusler og helsekrav til levering av tjenestene.
    6. eSky står ikke som ansvarlig dersom Bruker ikke har de rette dokumentene spesifiserte ovenfor, inkludert et innreise- eller transittvisum som er nødvendig i det landet hvor tjenestene ytes, eller i det landet Brukeren utfører en transaksjon i, samt for manglende oppfyllelse av forpliktelsene beskrevet i punkt 5 ovenfor. Enhver informasjon om dette kan Brukeren få tak i via Bookingsystemet eller Call Senteret, via www.eskytravel.no og nettsiden til det polske utenriksdepartementet.
  • § 4. ANSVARSBEGRENSNING

    • eSky informerer om at når søkeresultatet vises, kan det dukke opp i Systemet eller i et annen billett og tjenesteytende reservasjon- og søkesystem, andre tilbud med en lignende tjeneste levert av en tredjepart, noe annerledes enn den som tidligere ble vist. Med mindre det mottatte søkeresultat ikke umiddelbart er bekreftet gjennom booking og betaling for reservasjonen via Bookingsystemet, vil Kunden fratas retten til å kunne legge frem et eventuelt krav mot en mellompart, som vedkommende har inngått en kontrakt med om kjøp av billetter, eller for andre bestilte tjenester tilbudt av enheter gjennom Bookingsystemet, eller andre billett- og tjenesteytende reservasjon og søkesystemer.

VERN AV PERSONOPPLYSNINGER

  • § 5. VERN AV PERSONOPPLYSNINGER

    • Enhver sak knyttet til vern av personopplysninger tilhørende Bruker, Betaler eller andre personer som bruker nettsiden www.eskytravel.no har blitt lagt frem i Personvernreglene tilgjengelige på: https://www.eskytravel.no/personvern.
  • § 6. UTSTEDELSE OG LEVERING AV FAKTURA

    1. For tjenester kjøpt via nettsiden www.eskytravel.no eller via Call Senteret, må Leverandøren eller Tjenesteyteren utstede en elektronisk faktura. Ved et kjøp må Brukeren godta disse Vilkårene, og samtykker dermed til å motta faktura elektronisk i henhold til artikkel 2(32) av loven om mva. fra den 11. mars 2004.
    2. Elektronisk faktura for tjenestene sendes til e-postadressen oppgitt i det personlige spørreskjemaet i Bookingsystemet eller i kjøpsprosessen som foregikk ved bruk av Call Senteret.
    3. Detaljendringer på eSky sine elektroniske fakturaer indikert av Brukeren i det personlige spørreskjemaet, vil utføres under de vilkår som er angitt i gjeldende lover og innenfor omfanget av disse lovene.
    4. dersom tjenesten er bestilt for mer enn én bruker, og hvis kjøperen som fakturaen skal utsettes til ikke oppgis, vil fakturaen utsettes til den første Brukeren angitt i den kollektive bestillingen og leveres til e-postadressen oppgitt i løpet av bestillingsprosessen.
    5. Tjenesteytere og Leverandører kan indikere spesifikke vilkår for utstedelse av en faktura, uansett vilkår tilbudt av eSky.

BETALINGSFORMER OG METODER

  • § 7. BETALINGSFORMER OG METODER

    1. Brukeren kan velge mellom de følgende betalingsformene som en del av de tjenestene som er tilgjengelige på nettsiden www.eskytravel.no eller via Call Senteret, dersom eSky er tilgjengelig i Bookingsystemet:
      1. betalingstransaksjoner ved bruk av et betalingskort eller et liknende betalingsinstrument,
      2. nettbankoverføringer,
      3. overføring av midler fra en betalingskonto,
      4. betalinger ved bruk av en lokal betalingsinstitusjon som tilbyr sine tjenester via Bookingsystemet og som er i henhold til de vilkår som er fastsatt av denne betalingsinstitusjonen,
      5. andre spesielle midler for et gitt land hvor transaksjonene i Bookingsystemet er utført, detaljert i reservasjonen av en gitt tjeneste.
    2. Brukerne velger den foretrukkede betalingsmetoden i det personlige spørreskjemaet i Bookingsystemet, eller gjennom en deklarasjon sendt inn via Call Senteret, ved å huske på at:
      1. overføringen av midler bør gjøres til en eSky bankkonto oppgitt i e-posten som bekrefter bestillingen av de utvalgte tjenestene,
      2. overføringer og betalingsordre må inneholde informasjon som spesifiserer for- og etternavnet til Brukeren oppgitt i Bookingsystemet for hver gang, i tillegg til identifikasjonsnummeret spesifisert av eSky for en gitt tjeneste, f.eks. bestillingsnummeret.

      Følgende alternativer er tilgjengelige for flybilletter:

      1. betaling som består av en overføring av midler fra en betalingskonto er kun mulig ved reservasjon av flybilletter via nettsiden www.eskytravel.no minst 2 dager i forvegen. Dersom Brukeren velger å overføre midler fra deres konto som en betalingsform, må Brukeren betale beløpet til eSky for kjøpet av flybilletten i løpet av 24 timer etter at reservasjonen har blitt gjort, dette for å beholde betingelsene for reservasjonen.
      2. flybilletter som betales for ved bruk av overføring av midler fra en betalingskonto eller via en nettbankoverføring, blir utsted av eSky på datoen for når betalingen for flybilletten har blitt kreditert i Brukerens bankkonto, og dersom krediteringen skjer før klokka 20:00. Arbeidsfrie dager er et unntak og har blitt definert på nettsiden til Bookingsystemet; i slike tilfeller vil transaksjonen bli utført neste arbeidsdag i samsvar med de vilkår som er spesifiserte av de forskjellige flyselskapene.
      3. betalinger for Lavpris-flybilletter kjøpt på nettet utføres ved bruk av et betalingskort eller et liknende betalingsinstrument, eller ved overføring av midler fra Brukerens betalingskonto, dersom en slik tjeneste er bestilt i reservasjonsskjemaet eller via Call Senteret.

      For hotelltjenester:

      1. blir betalingen for hotelltjenesten utført direkte til Leverandøren og før Brukerens ankomst til fasiliteten, hvorav Bruker er fullstendig ansvarlig for å utføre betalingen riktig.
      2. blir betalingen for en hotelltjeneste utført via Tjenesteyteren og før Brukerens ankomst til fasiliteten, hvorav betalingsmetodene spesifiserte ovenfor i punkt 1 er akseptable.
    3. Betaling ved bruk av betalingskort eller liknende betalingsinstrumenter er en trygg transaksjon som utføres på følgende måte:
      1. Brukeren av Bookingsystemet utfører et kjøp ved å bruke et VISA, Eurocard, Mastercard, Diners Club, American Express betalingskort eller et annet betalingsinstrument som eSky har avtalt at Brukeren kan benytte seg av, og som er spesifisert i Bookingsystemet eller under de Vilkår som ble avtalt via Call Senteret.
      2. valg av betalingskort som betalingsform innebærer at Brukeren er forpliktet til å fylle ut feltene som definerer informasjonen på deres betalingskort i det personlige spørreskjemaet i Bookingsystemet.
      3. Etter at reservasjonen er utført vil betalingskortet automatisk autoriseres av eSky via Bookingsystemet i et bestill på telefon system og belastet med prisen på den innkjøpte tjenesten.
      4. der tjenestene dekker reservasjonen av og betaling for flybillettene, blir betalingskortet trukket i to omganger: nettobeløpet på flybilletten pluss flyplassavgifter belastes av flyselskapet, mens beløpet for tjenesteavgiften belastes av Tjenesteyteren. Belastningen av forfalt beløp kan også utføres i én transaksjon.
      5. når det gjelder tjenester og betaling for hotelltjenester, så vil systemet etter at kortet er belastet og krediteringen av betalingen er utført, sende en kvittering som bekrefter kjøpet av hotelltjenesten til Brukerens e-postadresse. Denne er et bevis på at hotelltjenesten har blitt kjøpt, og den er nødvendig for bruk videre bruk av tjenesten.
    4. Antall betalinger for tjenester utført via eSky som er baserte på reservasjoner gjort av Bruker via Bookingsystemet eller under de vilkår som er avtalt via Call Senteret, vil vises i den valutaen som er definert av Brukeren, hvor prisen på flybilletter og hotelltjenester også er inkludert.

FLYBILLETTER

  • § 8. FLYBILLETTER

    1. For flybilletter som er godkjente av IATA (International Air Transport Association) fungerer eSky som en agent for flyselskapene som selger disse, men også for andre enheter som tilbyr tjenestene sine via Bookingsystemet. Dette gjør eSky ved å tilgjengelig gjøre flyselskapenes tilbud for Brukerne. eSky fungerer som en nettsideadministrator som gjør tjenester utført av Tjenesteytere tilgjengelig. Enhetene som tilbyr Brukeren transporttjenester og som har bærende ansvar for manglende ytelse eller ukorrekt ytelse av flyreisen, er spesifiserte flyselskap godkjent av IATA på vegne av og for hvordan Tjenesteyteren opererer, og hvis navn er angitt i bestillingsprosessen og på billetten som leveres til Brukeren.
    2. Ved Lavprislinjer opererer Tjenesteyteren som en mellompart som utfører faktiske handlinger i disse flyselskapene som består av gjennomføringen av transaksjoner og levering av billetter bestilt fra disse linjene strengt i henhold til Brukerens instruksjoner og på vegne av vedkommende, kommunisert via Bookingsystemet eller Call Senteret. Serviceytelse og behandling av reklamasjoner er underlagt Flyselskapenes generelle vilkår, noe som er angitt i løpet av selve bestillingsprosessen.
    3. Ved charter-reiser organisert av en turoperatør, fungerer eSky som en agent som utgir informasjon om vilkårene til enheten som opererer flygningen. Operatøren er ansvarlig for ikke-ytelse eller manglende ytelse av charter-reisen.
    4. Partene i transportavtalen er Tjenesteyteren, som spesifikt er angitt og definert i tilbudet og som tilbyr lufttransporttjenester som en del av avtalen, og Brukeren. Avtalene referert til ovenfor og inngått via nettsiden www.eskytravel.no utføres basert på de generelle vilkårene i avtalene med spesifikke Tjenesteytere som inngår avtalene med Bruker.
    5. Brukeren søker etter en bestilling ved å velge et av flyforbindelsene foreslått av Bookingsystemet, og ved å fylle ut et personlig spørreskjema med nødvendige informasjon, som videre blir bearbeidet i samsvar med § 5 i disse Vilkårene.
    6. Bekreftelse av søk og endring av pris:
      1. Brukeren mottar en bekreftelse på bestillingen som inkluderer bestillingsnummeret, informasjon om den utvalgte flyforbindelsen, den totale prisen og betalingsformen, til den e-postadressen som er oppgitt av Brukeren. Prisen for en Flybillett inkluderer: Flyselskapets nettopris, flyplassavgifter, skatter, en ikke-refunderbar serviceavgift for utstedelse av billetten, tilleggsgebyrer og andre eventuelle kostnader for andre tjenester som er en integrert del av transporten spesifisert i oppsummeringen av transaksjoner i Bookingsystemet.
      2. Gitt den foreløpige karakteren til bestillingen, er prisen på billetten ikke garantert inntil Tjenesteyteren har mottatt betalingen.
      3. Brukeren er forpliktet til å sjekke at bestillingsdetaljene som befinner seg på e-postbekreftelsen, samt at betalingsfristen på bestillingen av flybilletten som er til den prisen som var indikert under søket i Bookingsystemet er riktige.
    7. Kjøp av flybillett:
      1. Brukeren kan kjøpe en flybillett forutsatt at all personlig informasjon oppgitt i Bookingsystemet er sann. Før man kan kjøpe Flybilletten forpliktes Brukeren til å lese og akseptere disse Vilkårene, i tillegg til å lese bestillingsvilkår og bestemmelser, samt prisvilkår og bestemmelser knyttet til flyforbindelsen valgt ut av Brukeren, og som er tilgjengelige i Bookingsystemet. Tjenesteyteren vil pålegge Brukeren et ikke-refunderbart gebyr for alle transaksjoner knyttet til utstedelse av fakturaen med det beløp som var angitt i bestillingsprosessen.
      2. Brukeren bestiller flybilletten i Bookingsystemet eller via Call Senteret, basert på tilgjengelighet, pris og mulighet til å levere tjenesten spesifisert i Bookingsystemet eller oppnådd ved bruk av Call Senteret på tidspunktet for bestillingen.
      3. Etter at Tjenesteyter har mottatt bestillingsordren, reserverer de seg retten til å ta kontakt med Brukeren for å kunne verifisere Brukerens informasjon, og for å bekrefte vilkårene for bestillingen. Dersom det er umulig for Tjenesteyteren å få kontakt med Brukeren blir bestillingen lagt inn i henhold til de vilkårene som Brukeren la inn bestillingen under. Tjenesteyteren utfører bestillingen, forutsatt at Brukeren i det minste har betalt summen av billettprisen, summen av gebyrer for tilleggstjenester spesifiserte av Brukeren i Bookingsystemet, og summen av servicegebyrer.
      4. Tilleggstjenester spesifiserte av Brukeren og som bør utføres som en del av bestillingen (f.eks. et spesialmåltid, bonuspoeng, reise med dyr, overvekt, spesial kabinbagasje, barn som reiser alene, ekstra omsorg for passasjeren, støtte for funksjonshemmede, barneseng og andre) bør bestilles gjennom Call Senteret eller ved å sende inn en e-post til e-postadressen oppgitt av eSky. Dette for å bekrefte deres tilgjengelighet.
      5. Tjenesteyteren reserverer seg rettigheten til å utstede en billett dersom prisen valgt av Brukeren ikke overholder sin hensikt i henhold til salgsbetingelser til et gitt tilbud, eller dersom det er andre begrunnede begrensninger i avtalene mellom Flyselskapene, over hvilke Brukeren ikke har kontroll over.
    8. Betalingsformen for flybillettkjøpet utføres i henhold til betingelsene i §7 i disse Vilkårene.
    9. Brukerens flybillett er utstedt av Tjenesteyter i elektronisk form.
    10. Brukerens flybillett som er utstedt av Tjenesteyter skal sendes til e-postadressen oppgitt i det personlige spørreskjemaet i Bookingsystemet, eller i løpet av kjøpsprosessen ved bruk av Call Senteret.
    11. Kansellering av bookingen utført av Flyselskapet:
      1. eSky er ikke ansvarlig for endringer i Brukerens bestillinger eller kanseleringer av disse som er kansellert av flyselskapene selv. Informasjonen om mulige endringer i Brukerens bestilling er sendt på e-post av eSky til Brukeren til den e-postadressen som er oppgitt i det personlige spørreskjemaet eller kommunisert over telefon til oppgitt kontaktnummer.
      2. Ved kanselleringer eller endringer, inkludert flyforsinkelser hvor det er Flyselskapet sin feil, må Brukeren henvende alle slikt relaterte reklamasjoner direkte til Flyselskapet det gjelder. Flyselskapets ansvar er anerkjent i vilkårene i Warszawa-konvensjonen og Montreal-konvensjonen.
    12. Avbestilling av flybillett:
      1. Betaleren har rett til å avbestille flybilletten som er kjøpt på nettsiden www.eskytravel.no dersom prisvilkår og betingelser fastsatt direkte av Flyselskapet tillater dette. Avbestilling av flybilletten kan ende med et ekstra straffegebyr i et beløp som er spesifisert av Flyselskapet og uavhengig fastsatt av eSky.
      2. Dersom prisen på flybilletten inkluderer muligheten til å avbestille den, bør Betaleren kontakte Call Senteret per telefon for å gjennomføre avbestillingen.
      3. Avhengig av betalingsmetoden som ble brukt, vil summen for den avbestilte billetten som Betaler har krav på å få utbetalt av Flyselskapet, overføres direkte til Betalerens bankkonto eller deres betalingskortkonto innen 7 dager fra den datoen Tjenesteyteren mottar det skyldige beløpet.
      4. Refusjonsdatoen er forstått som den datoen da pengene er debitert fra Tjenesteyterens bankkonto.
    13. Endringer/modifikasjoner av bookingen, tilleggstjenester,
      1. Brukeren endrer bestillingen ved å kontakte Call Senteret eller vi kontaktskjemaet på nettsiden www.eskytravel.no.
      2. Hvis datoen for avreise er mindre enn 48 timer unna, vil modifikasjon av bookingen kun være mulig via Call Senteret.
      3. Kostnadene for endring av flybilletten er avhengig av Flyselskapet gebyrer og muligheter til å gjøre endringer. Den totale prisen for endring av bookingen av flybillettene inkluderer:
        • en standard kostnad for endring eller tilleggstjeneste (som kompromisserer et gebyr for billettmodifikasjon i henhold til forskriftene i gebyrtabellen til det gitte flyselskapet, i tillegg til et ikke-refunderbart servicegebyr for endring av ordren eller ved bestilling av en tilleggstjeneste),
        • prisdifferansen (kostnadsdifferansen mellom den opprinnelige prisen på billetten og dens pris på det tidspunktet endringen skjer),
        • differansen i skatter og flyplassavgifter (en potensiell kostnadsdifferanse mellom de opprinnelige skatte- og avgiftsverdiene, og deres verdi på det tidspunktet endringen skjer).
      4. Bookingen i Bookingsystemet er modifisert av Tjenesteyteren i henhold til de spesifiserte betingelsene i Tabellen av servicegebyrer for endring av tilleggstjenester i en allerede kjøpt billett:
        Tabell av servicegebyrer for endring av tilleggstjenester i en allerede kjøpt billett(in NOK):
        Endring Service-gebyr (SG) per person
        Billettendringer (inkludert: endring av reisedato og rute, passasjerens etternavn) 125
        Kansellasjon eller avbestilling av flybillett 125
        Legge til tilleggs- eller spesialbagasje 70
        Bestilling av assisterende tjeneste for mindreårige som reiser alene 50
        Bestilling av setevalg på flyet 65
        Bestilling av et spesialmåltid 65
        Transport av kjæledyr 65
        Priority boarding 65
        Tilleggstjenester som tilbys av flyselskapet 65
        Online innsjekking/assistanse ved innsjekking 65
      5. Brukeren kan betale for endringene av flybillettbookingen ved å følge det som er spesifisert i § 7 i disse Vilkårene. Betalingen som utføres med et betalingskort gjennomføres via Call Senteret. Dersom betalingen skjer gjennom overføring av midler fra en betalingskonto, vil Brukeren motta en e-postbekreftelse på endringene, som spesifiserer: detaljer i bestillingen (bestillingsnummer, passasjerens detaljer, detaljer om reiseforbindelsen og informasjon om tilleggstjenester og priser på flybilletter), informasjon om hvordan betalingen ble utført og summen på endringene som ble utført.
      6. Noen av kampanjeprisene som er tilgjengelige i Bookingsystemet har svært spesifikke betingelser til bookingen og utstedelsen av flybilletter. Dette gjelder spesielt de pristilbudene der man bør bestille og betale minst tre, sju eller fjorten dager i forvegen. Dersom man ikke klarer å oppfylle betingelsen, kan dette ende med prisendring på flybilletten. eSky forbeholder seg retten til å kansellere Brukerens bestilling, utført tre, sju eller fjorten dager før avreise, dersom Brukeren overstiger kjøpsgrensen som er definert av Flyselskapet i deres prisvilkår og betingelser. Et flyselskap kan be om å utstede en billett tidligere. Dersom dette er tilfelle vil Brukeren motta den nødvendige informasjonen om betalingsfristen til aktuell e-postadresse.
  • § 9.MultiLine TJENESTE

    1. Generelle bestemmelser
      1. En flytur som er markert som «MultiLine» og er tilgjengelig for brukere i reservasjonssystemet inkluderer minst to flyforbindelser med eller uten omstigninger, fra en eller flere transportører som det er utstedt separate billetter for. I denne situasjonen blir hver del av ruten med en egen billett behandlet som en egen tjeneste som ikke er relatert til andre i organiseringen av hele turen, uansett om det blir gitt ut separate billetter fra en eller flere transportører («MultiLine»). Kombinasjonen av flyreiser funnet ved bruk av reservasjonssystemet som en del av MultiLine-tjenesten vil bli referert til som «Reise».
      2. Kjøp av MultiLine-billetter er kjøp av flere enn én flybillett som dekker flere flyvninger med omstigning eller omstigninger med separate flybilletter fra en eller flere transportører som en del av en transaksjonsprosess i reservasjonssystemet. Summen av kjøpte billetter for en gitt reise utgjør ikke en flybillett som dekker individuelle flyvninger innenfor Reisen.
      3. Siden MultiLine-tjenesten leveres på grunnlag av separate flybilletter fra én eller flere transportører som en del av en enkelt Reise, er brukeren forpliktet til å bekrefte reglene for bagasje som gjelder under hele reisen, på hver av dens seksjoner, samt forpliktet til å bekrefte hvilke dokumenter som er nødvendig å utføre tjenesten, inkludert et innreise- eller transittvisum, nødvendig i det landet der MultiLine-tjenesten leveres eller hvor Brukeren har en omstigning.
      4. Om Brukeren kjøper separate billetter for hver flytur under MultiLine med korte perioder mellom individuelle flyforbindelser (avhengig av søkeparametere angitt av Brukeren og tilgjengeligheten av flyreiser i reservasjonssystemet), kan han risikere å ikke kunne bruke en eller flere flyreiser som et resultat av kansellering, forsinkelse eller endring av flytiden.
      5. Tilgjengeligheten av MultiLine avhenger av tilgjengeligheten av billetter for flyforbindelser hos individuelle transportører og av kriteriene definert av Brukeren i reservasjonssystemet.
  • § 10. REISEPAKKER FLY+HOTELL

    1. En del av de tilgjengelige tjenestene i Bookingsystemet eller via Call Senteret, gir Brukere muligheten til å booke en såkalt reisepakke. Denne består av minst to forskjellige servicetyper, hvorav kjøpet må bestå av minst én Flybillett og Hotelltjeneste. Kjøpet danner også grunnlaget for inngåelsen av en avtale mellom Bruker og eSky for deltakelse i en reisepakke ( "Avtale").
    2. Kontrakten inngås kun i det tilfelle som dekkes av denne paragrafen i Vilkårene, og som aksepteres via Bookingsystemet eller Call Senteret. Bekreftelsen på inngått Avtale og dens detaljer, vil sendes med et eget dokument til e-postadressen oppgitt via Bookingsystemet eller Call Senteret.
    3. Turoperatøren som på vegne av Bruker bestiller det Brukeren har valgt ut av individuelle tjenester, i henhold til vilkårene spesifisert i denne paragrafen av Vilkårene, er eSky.pl Spolka Akcyjna (norsk; aksjeselskap), med registrert kontor i Radom, på Jagiellonski 8 plass, tingretten for hovedstaden Warszawa, 14. kommersielle divisjon av det nasjonale tingsregisteret under KRS nummer 0000383663, NIP 948-19-87-199, REGON 670140736, aksjekapital på PLN 990 471.00 betalt i sin helhet.
    4. Turoperatøren er ansvarlig for å levere tjenester som er dekket av denne paragrafen i Vilkårene, og i henhold til Avtalen, uansett om disse tjenestene utføres direkte av turoperatøren eller av Tjenesteyterne. eSky, i samsvar med gjeldende lov, begrenser sitt ansvar for ikke-ytelse eller manglende ytelse av sine tjenester for opp til tre ganger prisen på reisepakken per Bruker. Denne begrensingen gjelder ikke for personskade eller for skade forårsaket med vilje eller som følge av uaktsomhet.
    5. Turoperatøren må umiddelbart levere nødvendig bistand til Bruker dersom vedkommende har havnet i en vanskelig situasjon, inkludert omstendigheter hvor det er umulig å sikre vedkommendes retur til hjemlandet i henhold til Avtalen, på grunn av uunngåelige og ekstraordinære forhold. Turoperatøren dekker kostnadene for Brukerens nødvendige opphold, hvis mulig, i en kategori tilsvarende den som er spesifisert i Avtalen, for en tidsperiode på opptil 3 netter.
    6. Reservasjonen av tjenestene spesifisert i denne paragrafen av Vilkårene, er gjort i samsvar med parametere og kriterier oppgitt individuelt av Brukeren selv i Bookingsystemet eller via Call Senteret. Basert på disse vil riktig informasjon bli oversendt med detaljer relaterte til tjenestene og reisen, i tillegg til Brukerens og Turoperatørens rettigheter og forpliktelser.
    7. Turoperatøren informerer at effektiv ytelse av visse tjenester dekket av Avtalen, kan avhenge av kommunikasjonen i det ofisielle språket i reisens destinasjon eller det engelske språket.
    8. Det detaljerte informasjonsomfanget relatert til tjenesteytelsen i Bookingsystemet, er oppgitt i Vedlegg nr. 1 i disse Vilkårene og Betingelsene.
    9. Det detaljerte informasjonsomfanget relatert til tjenesteytelsen via Call Senteret, er oppgitt i Vedlegg nr. 4 i disse Vilkårene og Betingelsene.
    10. Brukeren av de bestilte tjenestene som er spesifiserte i denne paragrafen av Vilkårene, er beskyttet dersom turoperatøren skulle gå konkurs, i henhold til vilkårene beskrevet i Vedlegg nr. 1 og 4 i disse Vilkårene og Betingelsene.
    11. Tjenesteprisen for tjenestene omfattet i denne paragrafen av Vilkårene, som har blitt indikert via Bookingsystemet eller Call Senteret, inkluderer kostnaden for skatt, og dersom det er nødvendig, andre tilleggssavgifter og andre kostnader, eller - dersom det ikke med rimelighet kan forventes at disse kostnadene vil bli beregnet før Avtalens inngåelse – informasjon om tilleggskostander som Brukeren kan bli belastet for.
    12. Prisøkningen er kun mulig som et direkte resultat av følgende endringer:
      1. endring i passasjerens transportpris som et resultat av endringer i drivstoffkostnader eller andre strømkilder;
      2. endring i summen av skatt eller avgifter for tjenester dekket av avtalen om deltakelse i reisepakken, pålagt av enheter som ikke deltar direkte i implementeringen av pakkereisen inkludert turistskatt, flyplassavgifter eller avgifter for ombordstigning og avstigning i havner og på flyplasser;
      3. endring i valutakurser relevante for en gitt reisepakke.
    13. Den endelige prisen satt i Avtalen kan ikke økes innen 20 dager før startdatoen på tjenesten som er referert til i denne paragrafen av Vilkårene er satt.
    14. Brukeren kan trekke seg fra avtalen om deltakelse i pakkereisen når som helst før dens begynnelse, hvorved Bruker kan bli pålagt å betale en hensiktsmessig og rimelig avgift for tilbaketrekking av Avtalen til fordel for turoperatøren. Dersom Avtalen ikke omfatter avgifter for tilbaketrekking av Avtalen, vil summen av en slik avgift samsvare med prisen på reisepakken, redusert med kostnadene ved eller inntekten for den alternative bruken av reisetjenesten. Etter den reisendes forespørsel, begrunner turoperatøren summen av avgifter for tilbaketrekking av Avtalen.
    15. Avtalen for deltakelse i pakkereisen kan indikere en avgift for tilbaketrekking av Avtalen i det beløpet som avhenger av tidspunktet for når tilbaketrekkingen fant sted, men før reisepakkens oppstart og utfra forventede kostnadsbesparelser og forventet inntekt fra alternativ bruk av de gjeldende reisetjenestene. Avgiften er gjenstand for et fradrag i betalingen utført av den reisende.
    16. Brukeren kan trekke seg fra Avtalen før oppstart av pakkereisen uten å pådra seg ekstra gebyrer i tilfeller der hvor uunngåelige og ekstraordinære forhold oppstår ved reisedestinasjonen eller i nærområdet, og som har en betydelig innvirkning på gjennomføringen av pakkereisen eller transporten av de reisende til destinasjonen. Brukeren kan kun kreve tilbakebetaling for betalinger som er utført for pakkereisen, og ikke for erstatning eller oppreisning i denne sammenhengen.
    17. Turoperatøren refunderer gebyrene og betalingene nevnt ovenfor innen 14 dager fra datoen for oppsigelsen på avtalen for deltakelse i turistarrangementet.
    18. Som en del av tjenestene som omfattes av denne paragrafen i Vilkårene, så kan brukeren, uten samtykke fra turoperatøren, overføre alle rettigheter som skyldes ham om deltakelsen av slike pakkereiser til personen som oppfyller vilkårene for deltakelse i en slik pakkereise, og dersom personen samtidig påtar seg alle forpliktelser som følger av denne avtalen, i tillegg til at brukeren informerer turoperatøren om dette innen rimelig tid og via et varig informasjonsmedium. Dersom overføringen av rettigheter og forutsetningen om pliktene innebærer tilleggskostnader for turoperatøren, er turoperatøren forpliktet til å vise disse til den reisende ved forespørsel om betaling, f.eks. kostanden for endring av Brukerens informasjon. Disse kostnadene må være rimelige og ikke overstige den faktiske kostnaden som turoperatøren har pådratt seg på grunn av reisepakkens overføring. Meldinger om dette må sendes inn senest 7 dager før pakkereisens oppstartdato, som med dette og under alle omstendigheter anses å være innlevert innen rimelig tid.
    19. Som en del av tjenestene omfattet av denne paragrafen i Vilkårene, er Brukeren dekket av obligatorisk forsikring mot personskade (ulykkesforsikring) og forsikring for medisinske utgifter for tjenester levert utenfor den Polske Republikk. Detaljert informasjon om denne forsikringen finner man på lenkene: Generelle forsikringsvilkår og produktkort. Brukeren har rett til å benytte seg av tilleggsforsikringen av tjenestene levert av eSky i det omfang som er spesifisert i Bookingsystem eller via Call Senter.
    20. Brukeren skal informeres av turoperatøren om alle spesielle krav som Brukeren har angitt og som begge parter har gjort en avtale om.
    21. Som en del av de tjenestene som er lagt frem i denne paragrafen i Vilkårene, er Brukeren pliktig til å informere turoperatøren om eventuelle avvik funnet under gjennomføringen av pakkereisen.
    22. Reklamasjoner sendt inn av Brukere som det er nødvendig å vurdere i samsvar med bestemmelsene i denne paragrafen i Vilkårene, må sendes inn etter prinsippene i punkt 18. (Reklamasjoner).
    23. Til fordel for Brukeren som anvender www.eSky.pl som er dekket av omfanget til de tjenestene som er spesifisert i denne paragrafen i disse Vilkårene, vil et passende bidrag bli betalt til Turistgarantifondet i det beløpet som er spesifisert i gjeldende lov.
  • § 11. TILLEGGSTJENESTER

    1. Som en del av de tjenestene som er tilgjengelige via Bookingsystemet og Call Senteret, kan Brukeren også bestille tilleggstjenester som kan inneholde transaksjonsgebyr levert via Bookingsystemet eller Call Senteret.
    2. Enhver betalt service valgt ut av Brukeren, beskrevet i denne paragrafen og tilgjengelig i Bookingsystemet, er en integrert del av tjenesten som man bestiller tilleggstjenester i.
    3. eSky sin servicepakketjeneste (videre kjent som “Servicepakken”) er en fast serviceavgift for minst én modifikasjon gjort på flybilletten, og som omfatter sin integrerende del utført via Call Senteret av Brukerne innenfor Bookingsystemet. Ved kjøp av Servicepakken er Brukeren frigitt fra å betale servicegebyrene som pålegges av eSky som per Tabellen av servicegebyrer for endring av tilleggstjenester i en allerede kjøpt billett. Hvis prisvilkårene og betingelsene til flyselskapet krever et gebyr for endringer/avbestillinger/spesiale tjenester, må Brukeren betale den tjenestesummen som kreves av flyselskapet.
    4. Online innsjekkingen tillater Brukeren å utføre innsjekking i det elektroniske systemet til de individuelle flyselskapene for de kjøpte Flybillettene dersom transaksjonssystemet tillater det. Som en del av online innsjekkingssystemet, er det utstedte boardingkortet sendt til e-postadressen oppgitt av Brukeren under bestillingsprosessen, innen tidsrammen som muliggjør riktig bruk av transporttjenesten. Noen flyselskap krever at Brukeren oppgir tilleggsinformasjon som ikke har blitt oppgitt i selve bestillingsprosessen, før de kan gjennomføre en innsjekking. Brukeren må oppgi aktuell kontaktinformasjon som e-postadresse og telefonnummer for å muliggjøre kontakt, særlig rett før avreise. Dersom kontaktinformasjonen er manglende, personlig informasjon nødvendig for online innsjekking er oppgitt i mindre enn 48 timer før planlagt avreise, man har levert utdaterte eller ufullstendige opplysninger, man ikke tar telefonen fra eSky, eller at man leverer ukorrekte opplysninger som er nødvendige for innsjekking, kan det ende med at det ikke er mulig å utføre online innsjekking og at Brukeren står ansvarlig til å betale et gebyr fastslått av flyselskapet, eller at det kan bli umulig for Brukeren å reise i det hele tatt.
    5. Sikker billett – hvis flygningen er forsinket eller kansellert vil eSky overføre informasjon, som er basert på dataanalyse av Brukerens flygning, til en samarbeidende enheten, f.eks. AIRHELP LIMITED, 9B Amtel Building, 148 Des Voeux Road Central, Central, Hong Kong, CB Nr. 1926223, BR Nr. 61625023-000, for å skaffe hensiktsmessige skader og som vil ta tiltak etter en eksplisitt godkjenning av Brukeren. Samtidig vil eSky informere Brukeren om at vedkommende har rett til å sende inn en reklamasjon eller forespørsel direkte til flyselskapet som opererer flygningen for full kompensasjon (der det er aktuelt) i henhold til forskrift (EU) Nr. 261/2004 av Europa- Parlamentet og Rådet for EU.
  • § 12. RELATERTE REISEARRANGEMENTER

    1. Brukeren som anvender www.eskytravel.no portalen til de situasjonene som er nevnt nedenfor, kjøper relaterte reisetjenester, forstått som en kombinasjon av minst to forskjellige typer turisttjenester kjøpt for den samme turen eller ferien, dekket av separate kontrakter med Leverandører. Samtidig som kjøpet finner sted, opprettes relaterte reisetjenester når turistentreprenøren gjør det enklere for reisende å kjøpte turisttjenesten:
      1. etter et opphold eller kontakt med salgsstedet som gir den reisende mulighet til å velge og å betale separat for hver turisttjenesten eller
      2. tillater den reisende å kjøpe minst en ekstra turisttjenesten på en målrettet måte fra en annen turistentreprenør dersom kontrakten med denne entreprenøren er avsluttet ikke senere enn 24 timer etter at reservasjonen på den første turisttjenesten har blitt bekreftet.
    2. Relaterte turisttjenester skal ikke opprettes til tross for oppfyllelsen av betingelsene nevnt ovenfor i tilfelle der det er en kombinasjon av ikke mer enn én type turisttjeneste (transport av passasjerer, overnatting uten opphold, som ikke er en integrert del av passasjertransporten, bilutleie eller andre motoriserte kjøretøy), med en eller flere turisttjenester som utgjør en annen form for tjeneste: passasjertransport, overnatting uten opphold som ikke er en integrert del av passasjertransporten, billeie eller leie av andre motoriserte kjøretøy), hvis verdien av disse tjenestene er mindre enn 25% av den totale verdien på den relaterte reisetjenesten og hvis de ikke er reklamert som en signifikant del av denne forbindelsen, eller som ikke utgjør en betydelig del av denne forbindelsen for andre grunner. I tillegg varer de relaterte turisttjenestene mindre enn 24 timer, med mindre de inkluderer overnatting.
    3. Detaljert informasjon om kjøpet av relaterte reisetjenester og rettighetene og forpliktelsene som oppstår fra bruken av slike tjenester, finner man i vedlegg 2 og 3 som er vedlagt disse Forskriftene.
    4. Til fordel for Brukeren som benytter seg av www.eskytravel.no, dekket av omfanget av tjenestene som er angitt i denne paragrafen av Vilkårene, vil det utbetales et passende bidrag til Turistgarantifondet i det beløpet som er spesifisert av gjeldende lov.
  • § 13. IATA GENERELLE BETINGELSER FOR TRANSPORT

  • § 14. REFERANSER TIL FLYSELSKAPFORSKRIFTER

    Aer Lingus, Air Baltic, Air Europa, Air Iceland, Air Rarotonga, Air Southwest, Airasia, Atlas Blue / Royal Air Marocco, Aurigny, Bergen Air Transport, Blu Express, BlueAir Business Aviation, Blue Islands, Bulgaria Air, BRA, Condor, Corendon, DAT, easyJet, Eurowings, Excelairways, FlyBe, flythomascook.com, Germania Express, GOL, Helvetic, WOW air, Jet2, TUI fly, Jet Blue Airways, Jetstar Airways, Jetstar Asia Airways, Kulula, Luxair, Lydd Air, Air Italy, Nature Air, Nextjet, Norwegian, Pegasus Airlines, Ryanair, Smart Wings, Skytrans Airlines, Southwest, SpiceJet, Sprint Air, Spirit Airlines, Sun Country Airlines, SunExpress, ThomasCookAirlines.com, TUI Airways, Transavia, Virgin Blue - Virgin Australia, Viva Colombia, Viva Peru, Vueling, WestJet Airlines, Wizz AirLaudamotion, Volotea, Astra Airlines, Jazeera Airways, Satena, EasyFly, Wingo, VivaAerobus, Mayair, AirPanama, JetSmart, Passaredo, LCPeru, Peruvian, Avianca, LATAM, AZUL, SkyAirlines, Amaszonas, Boliviana de Aviación, Aerolínea de Antioquia.

HOTELLBOOKING

  • § 15. HOTELLBOOKING

    1. eSky fastsetter via www.eskytravel.noand og Call Senteret regler for deling av hotelltjenester tilbudt av Leverandører til Brukere som ønsker å benytte seg av hotelltjenester.
    2. eSky er ikke en del av kontrakten om provisjon samlet inn fra bruken av hotelltjenester og andre relaterte avtaler inngått gjennom Bookingsystemet. Partene i en slik avtale er for hver gang Brukeren og den enkelte Tjenesteyteren spesifisert i tilbudet, og som leverer tjenester som er en del av en slik avtale.
    3. Avtaler inngått via Bookingsystemet er konkludert og implementert på grunnlag av generelle vilkår og betingelser av avtaler med enkelte Tjenesteytere. All data omfattet i tilbudet presentert i Bookingsystemet er basert på informasjon gitt direkte fra Leverandører. Vilkår og betingelser for bestilling av hotelltjenester som er fastsatt av Leverandørene, befinner seg spesifikt på ordren og er i samsvar med deres forskrifter - https://developer.ean.com/terms/pl/.
    4. eSky gir Brukeren:
      1. direkte tilgang til fasiliteter tilbudt av Leverandører innenlands og utenlands,
      2. muligheten til å fritt og individuelt konfigurere tjenester som er tilgjengelige på www.eskytravel.no.
    5. Booking og betalingsregler for hotelltjenester:
      1. Booking av Hotelltjenester via Bookingsystemet eller Call Senteret betales av Brukeren, i form av objektets tilbudet, direkte til Leverandøren som tilbyr fasiliteten uten betaling til eSky,
      2. Booking av Hotelltjenester via Bookingsystemet eller Call Senteret betales av Brukeren, i form av objektets tilbudet, direkte til eSky.
    6. Reservasjonstyper:
      1. ikke-garantert reservasjon som enda ikke har blitt betalt av Brukeren,
      2. garantert reservasjon som har blitt betalt av Brukeren, eller at Brukerinformasjonen har blitt positivt vurdert i samsvar med betingelsene satt i disse Vilkårene og Betingelsene.
    7. Henvendelsesmuligheter for booking av Hotelltjenester:
      1. Gjennom Bookingsystemet som er tilgjengelig på www.eskytravel.no og på andre nettsider som tilhører enhetene som samarbeider med eSky.
      2. Via telefonkontakt med det nummeret som er oppgitt av Call Senteret.
    8. Bekreftelse på ordre og pris:
      1. Brukeren mottar bekreftelse på sin henvendelse til angitt e-postadresse, hvorav bekreftelsen inneholde reservasjonsnummeret, informasjon om den utvalgte hotelltjenesten, total servicepris og utvalgt betalingsmetode.
      2. Prisen på hotelltjenesten er denominert i valutaen som er valgt i ordreskjemaet. Prisen på tjenesten inkluderer: betaling per opphold, nettopris, MVA, og alle andre skatter og avgifter, med mindre annet er oppgitt i Bookingsystemet sine sider, eller i e-posten som bekrefter reservasjonen.
      3. Hvis vilkårene for en bestilt tjeneste krever at Brukeren må betale eSky, er tjenesteprisen indikert i reservasjonsbekreftelsen ikke garantert inntil betalingen er mottatt av eSky på grunn av vilkårene fastsatt av Leverandørene.
      4. Før betalingen utføres må Brukeren sørge for at all informasjonen i den mottatte bekreftelsen er riktig.
    9. Bestilling av en hotelltjeneste
      1. Brukeren kan kjøpe en hotelltjeneste gitt at all den personlige informasjonen ført inn i Bookingsystemet er sann. Før Bruker kan legge inn en ordre, må vedkommende lese og akseptere disse Vilkårene og Betingelsene, i tillegg til å lese vilkårene og betingelsene til bookingtjenester relevante til fasilitetene som yter tjenestene valgt ut av Brukeren.
      2. Etter å ha mottatt reservasjonsorden, kan eSky ta kontakt med Brukeren for å verifisere Brukerens informasjon, og for å bekrefte tilbudet. Dersom det er umulig å få kontakt med Brukeren, holdes ikke eSky ansvarlig for at tjenesteyteren ikke aksepterer reservasjonen på grunn av ordrens innhold, med mindre det var en garantert reservasjon i henhold til punkt 15. seksjon 6 i disse Vilkårene og Betingelsene.
      3. Hver reservasjon/innsending er kommunisert av eSky til en gitt Leverandør på vegne av Brukeren, og behandles som en deklarert ordre.
      4. Tjenesteytere og Leverandører har rett til å kansellere reservasjonen dersom Kunden ikke sjekker inn på hotellet som tilbyr tjenesten på den datoen tjenesten skulle ha begynt.
    10. Reservasjonen av hotelltjenesten er underlagt kansellasjonsregler tilgjengelige på Leverandørens webside.
    11. I enkelte situasjoner reserverer eSky seg retten til å kansellere ikke-garanterte reservasjoner dersom det er umulig å få kontaktet Bruker på det angitte telefonnummeret. Brukeren kan legge inn en garantert reservasjon ved å legge inn sitt betalingskortnummer. Kunden kan bli spurt om å sende inn en scan av betalings- og ID-kortet sitt i tillegg til et utfylt UCCCF skjema som muliggjør verifiseringen av transaksjonens regelmessighet.
    12. Potensielle Kundekrav eller forespørsler etter kompensasjon for pådratte skader må henvendes til den respektive Leverandøren. eSky er kun ansvarlig for feilaktig gjennomføring av formidlingstjenestene.
    13. Rollen til eSky og andre samarbeidende virksomheter som leverer Leverandørers hotelltjenester i sine databaser, er å gi Brukeren direkte tilgang til de bestemte Leverandørenes tilbud.
    14. En internasjonal klassifisering av hoteller basert på et rangering system som bruker stjerner, utgjør en uforpliktende informasjon om standarden på et gitt hotell.

FORSIKRING

  • § 16. FORSIKRING

    1. Forsikringsselskapet er Colonnade Insurance S.A. registeret i Luxembourg under nr.: B 61605, hovedkontor: rue Jean Piret 1, L-2350 Luxembourg, opererer i Polen via Colonnade Insurance Société Anonyme Branch i Polen, registrert i det nasjonale domstolregisteret holdt av tingretten for hovedstaden Warszawa, 12. divisjon av det nasjonale tingsregisteret (KRS), under nummer 0000678377, NIP (skatteidentifikasjonsnummer) 1070038451, med registrert kontor på: ul. Marszałkowska 111, 00-102 Warszawa, e-post:info@colonnade.pl
    2. Forsikringsagenten er We Care Insurance sp. z o.o. med hovedkontor i Katowice (40-265), på ul. Murckowska 14A, registrert i Entreprenørregisteret holdt av Katowice-Wschód Tingrett i Katowice, 8. kommersiell divisjon av det nasjonale tingsregisteret under KRS nummer 0000751962, NIP: 954-279-73-53, REGON: 381493361, aksjekapital på PLN 5,000 (betalt i sin helhet) .
    3. eSky er en Forsikringsholder som utfører alle faktiske og juridiske aktiviteter knyttet til konklusjonen eller gjennomføringen av kontrakter for gruppeforsikringer definert i disse Vilkårene og Betingelsene, inkludert: informere Brukere om betingelsene i gruppeforsikringen, levere nødvendige dokumenter før innmeldingen i gruppeforsikringen, instruerer om forhandlingene i tilfellet det oppstår en sak som dekkes av gruppeforsikringen.
    4. Forsikringsholderen må gi Brukeren all nødvendig informasjon om omfanget av sine forsikringstjenester via Bookingsystemet eller via Call Senteret.
    5. Forsikringsavtalen inngås i henhold til de Generelle Vilkårene til Gruppeforsikringen, og innholdet er spesifisert i disse Vilkårene og Betingelsene i tillegg til at de er tilgjengelige i Bookingsystemet eller via Call Senteret.
    6. Alle dokumenter som spesifiserer omfanget av kontrakten for gruppeforsikringen inngått mellom Bruker og Forsikringsselskap, er tilgjengelige i Bookingsystemet eller gjennom Call Senteret.
    7. Dokumentet som bekrefter den inngåelsen av forsikringskontrakten er en Attest som sendes til Brukeren i en elektronisk form og som er tilgjengelig for Brukeren etter at bestillingsprosedyren i Bookingsystemet eller gjennom Call Senteret har endt.
    8. Attesten, de Generelle Vilkårene til Gruppeforsikringen samt andre dokumenter gjort tilgjengelige for Brukeren i Bookingsystemet eller via Call Senteret, som omfatter gjennomføringen av forsikringstjenester via Forsikringsholder, vil sendes til den e-postadressen som Brukeren har oppgitt.
    9. Brukeren ber om prisen for en forsikringskontrakt ved å velge et av de tilgjengelige valgene som er tilgjengelige i Bookingsystemet eller via Call Senteret, og ved å oppgi all nødvendig informasjon i det personlige spørreskjemaet.
    10. Brukeren må betale for Forsikringsattesten gitt at all personlig informasjon som er oppgitt i Bookingsystemet er sann. Før inngåelse av forsikringskontrakten er Brukeren forpliktet til å akseptere disse Vilkårene og Betingelsene, de Generelle Vilkårene og Betingelsene til Gruppeforsikringen, i tillegg til alle andre dokumenter gjort tilgjengelige for Brukeren i Bookingsystemet eller via Call Senteret.
    11. Til oppgitt e-postadresse mottar Brukeren en bekreftelse som inkluderer bestillingsnummeret, informasjon om total pris for Attesten og betalingsform. Prisen for Attesten er denominert i valutaen som er valgt ut i Bookingsystemet eller via Call Senteret.
    12. Betaling for kjøpet av Attesten kan utføres i betalingsformene nevnt i §7.
    13. Forbrukeren har rett til å benytte seg av en tvisteløsningsordning utenom domstolene for en forsikringstjeneste som er kjøpt på nettet, samt rett til å sende inn en klage via EU ODR sin nettplattform som er tilgjengelig på: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
  • § 17. ANDRE UTLEIETJENESTER TILBUDT AV ENHETER SOM ESKY GIR ANNONSEPLASS TIL

    1. Bilutleie:
      eSky leier annonseplass til rentalcars.com som er et merke tilhørende TravelJigsaw Limited gruppen, en bedrift registrert i England og Wales (under referansenummeret 05179829) med registrert kontor på 100 New Bridge Street, London, EC4V 6JA, og som fungerer som en mellompart i reservasjonsprosessen og tilbyr tjenester i henhold med vilkårene og betingelsene spesifiserte for sine tjenester på www.rentalcars.com/TermsAndConditions.do. Spesielle forhold knyttet til bestemte kjøretøy er oppgitt for disse kjøretøyene og definert av enhetene som tilbyr tjenestene. eSky kan informere om muligheten til å kjøpe tilleggstjenester samtidig som bookingen behandles over telefon.
    2. Transfer-tjenester:
      eSky leier annonseplass til Rideways som er et merke tilhørende TravelJigsaw Limited gruppen, en bedrift registrert i England og Wales (under referansenummeret 05179829) med registrert kontor på 100 New Bridge Street, London, EC4V 6JA, og som fungerer som en mellompart i reservasjonsprosessen og tilbyr tjenester i henhold med vilkårene og betingelsene spesifiserte for sine tjenester på https://www.rideways.com/information/terms. Spesielle forhold knyttet til bestemte transfers er indikert ved siden av dem og definert av enhetene som tilbyr tjenesten (Transfer Operator). eSky kan informere om muligheten til å kjøpe tilleggstjenester samtidig som bookingen behandles over telefon.
    3. Bagasjesporing:
      eSky leier annonseplass til BLUE RIBBON BAGS, LLC, som er et selskap under Delaware lov, med registret kontor i USA på 119 West 40th Street, New York, NY 10018i, som tilbyr tjenester i henhold med vilkårene og betingelsene spesifiserte for sine tjenester på https://www.blueribbonbags.com/ServiceAgreement. eSky kan informere om muligheten til å kjøpe ekstra bagasjesporingstjenester i samarbeid med BRB samtidig som bookingen eller andre tjenester behandles over telefon.

KLAGER

  • § 18 KLAGER

    1. Klager relaterte til eSky sin direkte mislighold eller feilaktig utførelse av sine tjenester, hvorav utførelsen er eSky sitt ansvar, kan leveres inn. Klager kan også være relaterte til mislighold eller feilaktig utførelse av tjenester tilbudt via eSky av en tredjepart, hvis ansvar vil bli bestemt individuelt av en slik tredjepart uavhengig av eSky sin deltakelse.
    2. Klager relaterte til bookinger og kjøp av flybilletter eller andre reisetjenester må sendes inn skriftlig til eSky sin postadresse Murckowska 14a Street, 40-265 Katowice, Polen, eller på e-postadresse:
      complaints@eskytravel.no. eSky vil bekrefte til Kunden at en klage er mottatt, og svare på den innen 30 dager fra bekreftelsen er sendt, eller i løpet av en annen tidsramme fastsatt av reiseoperatøren eller en annen Tjenesteyter.
    3. Dersom klagen er relatert til tjenester utført av andre enheter, vil eSky informere Brukeren om dette og gi vedkommende råd om hvordan man kan sende inn en klage til denne enheten, eller sende inn en klage på vegne av/i samråd med Brukeren hvis informasjonen sendt inn om klagen er komplett nok til å kunne sende inn en slik klage til Tjenesteyteren. Dersom det er umulig å kontakte Brukeren, kan eSky ta tiltak på egenhånd i Brukerens beste interesse.

SLUTTBESTEMMELSER

  • § 19. SLUTTBESTEMMELSER

    1. eSky forbeholder seg retten til å utføre ensidige endringer av innholdet i disse Vilkårene, i samsvar med den regelen at Kunden er bundet til de Vilkår som ble akseptert i bestillingsprosessen, og at Kunder har tilgang til arkiverte versjoner av Vilkårene. Hver Kunde må lese Vilkårene og andre medfølgende dokumenter som beskriver tjenester på tidspunktet for bookingen og kjøpet av Flybilletter og andre tjenester tilgjengelige via nettsiden www.eskytravel.no.
    2. I saker som ikke er regulerte av disse Vilkårene, gjelder gjeldende bestemmelser oppgitt i polsk lov.
    3. Det bør tas i betraktning at tjenestene tilgjengelige i Bookingsystemet består av å utføre faktiske handlinger relaterte til Brukerens bestilling av Tjenesteyterens tjenester; derfor er betingelsene på bookingen deres bindende for bruker fra det momentet den er akseptert av en gitt Tjenesteyter – avbestilling eller annullering er kun mulig dersom Tjenesteyteren tillater en slik mulighet. Angående forbrukertvister er det mulig å benytte seg av den europeiske ODR-plattformen (online dispute resolution (online tvisteløsning)), som er tilgjengelig på: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
    4. eSky skal ikke stå ansvarlig for skader forårsaket av Brukeren. eSky skal heller ikke stilles ansvarlig for at reisen ikke blir noe av pga. streik blant flyselskapets ansatte, ansatte ved flyplassen, jernbane ansatte, samt for skade utført i løpet av en streik blant hotellansatte eller en annen uforutsett hendelse som ender med at det blir umulig å levere tjenestene i henhold til Vilkårene. Dette fordi eSky kun er en enhet som tilbyr tilgang til Bookingsystemet, og er verken en tjenesteyter eller en rådgiver som foreslår valgmuligheten av bestemte tilbud levert av en tredjepart.
    5. Får å unngå uautorisert bruk av betalingskort har eSky forbeholdt seg retten til å utføre en tilleggs verifikasjon av nøyaktig informasjon om betalingskortets eier, eller å bekrefte at eieren av kortet brukt i Bookingsystemet godkjente betalingen av bookingen.

FORSKRIFT OM DET Å TREKKE SEG FRA AVTALEN

  • § 20. FORSKRIFT OM DET Å TREKKE SEG FRA AVTALEN

    1. I henhold til bestemmelsene i disse Vilkårene, vil eSky attestere til muligheten å trekke seg fra avtalen mellom Brukeren som bruker eSky sine tjenester via Bookingsystemet elle Call Senteret i samsvar med artikkel 27 av loven om Forbrukerrettigheter fra 30. mai 2014, og videre oppdateringer av denne loven.
    2. I artikkel 38(1) av loven, har Brukeren ikke rett til å trekke seg fra en ekstern serviceavtale dersom entreprenøren har utført tjenesten i sin helhet med uttrykkelig samtykke fra forbrukeren som har blitt informert før tjenesten ble utført at etter at tjenesten har blitt utført så mister vedkommende retten til å trekke seg fra avtalen.
    3. I lys av det som står ovenfor, og før tjenesten som er spesifisert i disse Vilkårene har begynt, fastslår eSky at Brukeren som har akseptert en ekstern serviceavtale for å utføre denne tjenesten, ikke har rett til å trekke seg fra avtalen uten begrunnelse og uten å måtte stå kostnadsansvarlig for det innen 14 dager fra inngåelsen av avtalen, da eSky.pl S.A. har i sin helhet levert tjenestene i form av en tredjeparts tjenestebooking (på eksplisitt forespørsel fra Brukeren). I slike tilfeller er servicegebyret ikke refunderbart. Dersom enheter som leverer tjenester tillater refusjoner for en del, eller for hele verdien av tjenestene sine dersom avtalen trekkes, vil kunden desidert bli informert om dette.








       
    4.  
    5.  
    6.  
    7.  
    8.  
    9.  

VEDLEGG

  • Vedlegg 1

    STANDARD INFORMASJONSSKJEMA FOR PAKKEREISEAVTALER, HVOR BRUKEN AV HYPERKOBLINGER ER MULIG

    • Kombinasjonen av tilbudte tjenester innebærer en reisepakke i samsvar med Direktivet (EU) 2015/2302. Dermed er dine rettigheter innenfor EUs lover om pakkereiser. eSky vil være fult ansvarlig for den riktige utførelsen av hele reisepakken. I tillegg, slik som det kreves av loven, har eSky sikkerheten til å oppbevare en eventuell tilbakebetaling av det du har betalt, dersom transport er en del av reisepakken, og dersom din retur til hjemlandet blir avlyst om eSky går konkurs.
    • Mer informasjon om de viktigste rettighetene må verifiseres i henhold til Direktiv (EU) 2015/2302.
    • De viktigste rettighetene i Direktiv (EU) 2015/2302:
      • Før inngåelse av avtalen om deltakelse i en reisepakke, vil de reisende motta all nødvendig informasjon om reisepakken.
      • Det er alltid minst én entreprenør som er ansvarlig for riktig utførelse av alle avtalte turisttjenester.
      • Den reisende mottar et nødnummer eller et kontaktpunkt hvor vedkommende kan få tak i turoperatøren eller reiseagenten.
      • Reisende kan overføre ferien til en annen person innen rimelig tid, underlagt eventuelle tilleggskostnader.
      • Prisen på reisepakken kan økes dersom enkelte kostnader (f.eks. drivstoffkostnader) har økt og at dette er uttrykkelig forutsatt i avtalen; under ingen omstendigheter kan prisen øke senere enn 20 dager før reisepakkens startdato. Dersom prisøkningen overstiger 8% av reisepakkens pris, kan den reisende si opp Avtalen. Hvis turoperatøren reserverer seg retten til å øke prisen, har den reisende rett til å redusere prisen dersom de tilsvarende kostnadene er redusert.
      • De reisende kan si opp kontrakten uten å bli belastet for dette med et oppsigelsesgebyr, samt få tilbakebetalt hele reisen dersom en av feriens essensielle elementer, andre enn pris, endres bemerkelsesverdig. Dersom turoperatøren kansellerer betalingen før avreise, har den reisende rett til refusjon og eventuelle erstatning.
      • I unntakstilfeller - for eksempel, at det er et alvorlig sikkerhetsproblem på den endelige destinasjonen som påvirker reisepakken – kan de reisende før reisepakkens oppstartdato si opp avtalen uten å bli belastet for eventuelle avbestillingsgebyr.
      •  
      • Dessuten, kan de reisende si opp avtalen når som helst før reisepakkens oppstartdato for et hensiktsmessig og forsvarlig gebyr.
      • Dersom bemerkelsesverdige elementer ved reisepakken ikke kan leveres i samsvar med avtalen etter reisepakkens oppstartdato, må den reisende tilbys et tilstrekkelig alternativ til tjenesten uten å bli belastet for dette. Hvis tjenestene ikke leveres i samsvar med avtalen, noe som påvirker utførelsen av reisepakken bemerkelsesverdig, og dersom turoperatøren ikke klarer å rette opp i problemet, kan de reisende si opp avtalen uten å bli belastet for avbestillingsgebyr.
      • De reisende har også rett til en prisreduksjon eller en kompensasjon for skaden som har oppstått ved reisepakkens ikke-ytelse eller manglende utførelse.
      • Turoperatøren må tilby den reisende assistanse dersom det oppstår problemer.
      •  
      • I det tilfellet turoperatøren går konkurs, vil betalingene refunderes. Dersom turoperatøren går konkurs etter reisepakkens oppstartdato og at reisepakken inneholder en transporttjeneste, vil den reisendes retur til hjemlandet sikres.
    • eSky har tatt ut konkursforsikring hos Signal Iduna PTU S.A. Reisende kan kontakte denne enheten eller, hvor det er aktuelt, den kompetente autoriteten, f.eks. Marskalkkontoret for det Masoviske voivodskap i Warszawa, 03-719 Warszawa, ul. Jagiellonska 26 tlf. (+48 22) 5979-100 (mellom 8:00 – 16:00), urzad_marszalkowski@mazovia.pl, dersom tjenestene er avslått på grunn av eSky sin konkurs.
    • Direktiv (EU) 2015/2302 som omsatt i nasjonal lov - Lov om pakkereiser og tilknyttede reisearrangementer fra 24. november 2017.
  • Vedlegg 2

    STANDARD INFORMASJONSSKJEMA HVOR FORHANDLER TILRETTELEGGER FOR EN NETTBASERT OG TILKNYTTET REISEAVTALE INNENFOR BETYDNINGEN AV ARTIKKEL 6 PARAGRAF 1 PUNKT 1 AV LOVEN, HVORAV FORHANDLEREN ER EN ANNEN ENN FLYSELSKAPET SOM SELGER RETURBILLETTEN

    • Hvis du booker ekstra reisetjenester for turen eller ferien din via eSky, etter å allerede ha valgt ut og betalt for en reisetjeneste, vil du IKKE dra nytte av rettigheter som gjelder pakker i henhold til forordning (EU) 2015/2302. Derfor vil ikke eSky stå ansvarlig for riktig ytelse av disse ekstra reisetjenestene. Dersom det måtte oppstå problemer med dette, vennligst ta kontakt med den relevante tjenesteyteren. Dersom du derimot bestiller en hvilken som helst annen ekstra reisetjeneste i løpet av det samme besøket på eSky sin nettbaserte reservasjonsside, vil reisetjenestene bli en del av den knyttede reiseavtalen. Hvis dette er tilfelle har eSky, slik som det kreves av EU loven, beskyttelse på plass for å kunne refundere betalingene dine til eSky for tjenester som ikke ble levert fordi eSky gikk konkurs. Vennligst merk at dette ikke gjelder dersom en av de gjeldende tjenesteyterne går konkurs.
    • eSky har tatt ut konkursforsikring hos Signal Iduna PTU S.A.
    • Reisende kan kontakte denne enheten eller, hvor det er aktuelt, den kompetente autoriteten, f.eks. Marskalkkontoret for det masoviske voivodskap i Warszawa, 03-719 Warszawa, ul. Jagiellońska 26 tlf. (+48 22) 5979-100 (mellom 8:00 – 16:00), urzad_marszalkowski@mazovia.pl, dersom tjenestene er avslått på grunn av eSky sin konkurs.
    • Merk: Denne konkursforsikringen dekker ikke kontrakter med andre parter enn eSky, som kan gjennomføres selv om eSky er slått konkurs.
    • Direktiv (EU) 2015/2302 som omsatt i nasjonal lov - Lov om pakkereiser og tilknyttede reisearrangementer fra 24. november 2017.
  • Vedlegg 3

    STANDARD INFORMASJONSSKJEMA HVOR FORHANDLER TILRETTELEGGER FOR EN NETTBASERT OG TILKNYTTET REISEAVTALE INNENFOR BETYDNINGEN AV ARTIKKEL 6 PARAGRAF 2 PUNKT 1 AV LOVEN, HVORAV FORHANDLEREN ER EN ANNEN ENN FLYSELSKAPET SOM SELGER RETURBILLETTEN

    • Hvis du booker ekstra reisetjenester for turen eller ferien din via denne lenken/disse lenkene, vil du IKKE dra nytte av rettigheter som gjelder pakker i henhold til forordning (EU) 2015/2302.
    • Derfor vil ikke eSky stå ansvarlig for riktig ytelse av disse ekstra reisetjenestene. Dersom det måtte oppstå problemer med dette, vennligst ta kontakt med den relevante tjenesteyteren. Dersom du derimot bestiller en hvilken som helst annen ekstra reisetjeneste via denne lenken/disse lenkene ikke senere enn 24 timer etter å ha mottatt en bekreftelse fra eSky, vil disse tjenestene bli en del av den tilknyttede reiseavtalen. Hvis dette er tilfelle har eSky, slik som det kreves av EU loven, beskyttelse på plass for å kunne refundere betalingene dine til eSky for tjenester som ikke ble levert fordi eSky gikk konkurs. Vennligst merk at dette ikke gjelder dersom en av de gjeldende tjenesteyterne går konkurs.
    • eSky har tatt ut konkursforsikring hos Signal Iduna PTU S.A.
    • Reisende kan kontakte denne enheten eller, hvor det er aktuelt, den kompetente autoriteten, f.eks. Marskalkkontoret for det masoviske voivodskap i Warszawa, 03-719 Warszawa, ul. Jagiellońska 26 tlf. (+48 22) 5979-100 (mellom 8:00 – 16:00), urzad_marszalkowski@mazovia.pl, dersom tjenestene er avslått på grunn av eSky sin konkurs.
    • Merk: Denne konkursforsikringen dekker ikke kontrakter med andre parter enn eSky, som kan gjennomføres selv om eSky er slått konkurs.
    • Direktiv (EU) 2015/2302 som omsatt i nasjonal lov - Lov om pakkereiser og tilknyttede reisearrangementer fra 24. november 2017.
  • Vedlegg 4

    STANDARD INFORMASJONSSKJEMA FOR PAKKEREISEAVTALER, HVOR BRUKEN AV HYPERKOBLINGER IKKE ER MULIG

    • Kombinasjonen av tilbudte tjenester innebærer en reisepakke i samsvar med Direktivet (EU) 2015/2302. Dermed er dine rettigheter innenfor EUs lover om pakkereiser. eSky vil være fult ansvarlig for den riktige utførelsen av hele reisepakken. I tillegg, slik som det kreves av loven, har eSky sikkerheten til å oppbevare en eventuell tilbakebetaling av det du har betalt, dersom transport er en del av reisepakken, og dersom din retur til hjemlandet blir avlyst om eSky går konkurs.
    • Mer informasjon om de viktigste rettighetene må verifiseres i henhold til Direktiv (EU) 2015/2302.
    • De viktigste rettighetene i Direktiv (EU) 2015/2302:
      • Før inngåelse av avtalen om deltakelse i en reisepakke, vil de reisende motta all nødvendig informasjon om reisepakken.
      • Det er alltid minst én entreprenør som er ansvarlig for riktig utførelse av alle avtalte turisttjenester.
      • Den reisende mottar et nødnummer eller et kontaktpunkt hvor vedkommende kan få tak i turoperatøren eller reiseagenten.
      • Reisende kan overføre ferien til en annen person innen rimelig tid, underlagt eventuelle tilleggskostnader.
      • Prisen på reisepakken kan økes dersom enkelte kostnader (f.eks. drivstoffkostnader) har økt og at dette er uttrykkelig forutsatt i avtalen; under ingen omstendigheter kan prisen øke senere enn 20 dager før reisepakkens startdato. Dersom prisøkningen overstiger 8% av reisepakkens pris, kan den reisende si opp Avtalen. Hvis turoperatøren reserverer seg retten til å øke prisen, har den reisende rett til å redusere prisen dersom de tilsvarende kostnadene er redusert.
      • De reisende kan si opp kontrakten uten å bli belastet for dette med et oppsigelsesgebyr, samt få tilbakebetalt hele reisen dersom en av feriens essensielle elementer, andre enn pris, endres bemerkelsesverdig. Dersom turoperatøren kansellerer betalingen før avreise, har den reisende rett til refusjon og eventuelle erstatning.
      • I unntakstilfeller - for eksempel, at det er et alvorlig sikkerhetsproblem på den endelige destinasjonen som påvirker reisepakken – kan de reisende før reisepakkens oppstartdato si opp avtalen uten å bli belastet for eventuelle avbestillingsgebyr.
      • Dessuten, kan de reisende si opp avtalen når som helst før reisepakkens oppstartdato for et hensiktsmessig og forsvarlig gebyr.
      • Dersom bemerkelsesverdige elementer ved reisepakken ikke kan leveres i samsvar med avtalen etter reisepakkens oppstartdato, må den reisende tilbys et tilstrekkelig alternativ til tjenesten uten å bli belastet for dette. Hvis tjenestene ikke leveres i samsvar med avtalen, noe som påvirker utførelsen av reisepakken bemerkelsesverdig, og dersom turoperatøren ikke klarer å rette opp i problemet, kan de reisende si opp avtalen uten å bli belastet for avbestillingsgebyr.
      • De reisende har også rett til en prisreduksjon eller en kompensasjon for skaden som har oppstått ved reisepakkens ikke-ytelse eller manglende utførelse.
      • Turoperatøren må tilby den reisende assistanse dersom det oppstår problemer.
      • I det tilfellet turoperatøren går konkurs, vil betalingene refunderes. Dersom turoperatøren går konkurs etter reisepakkens oppstartdato og at reisepakken inneholder en transporttjeneste, vil den reisendes retur til hjemlandet sikres.
    • eSky har tatt ut konkursforsikring hos Signal Iduna PTU S.A. Reisende kan kontakte denne enheten eller, hvor det er aktuelt, den kompetente autoriteten, f.eks. Marskalkkontoret for det Masoviske voivodskap i Warszawa, 03-719 Warszawa, ul. Jagiellonska 26 tlf. (+48 22) 5979-100 (mellom 8:00 – 16:00), urzad_marszalkowski@mazovia.pl, dersom tjenestene er avslått på grunn av eSky sin konkurs.
    • Direktiv (EU) 2015/2302 som omsatt i nasjonal lov - Lov om pakkereiser og tilknyttede reisearrangementer fra 24. november 2017.