Flyselskapet krever at betalingen for tjenestene de leverer blir delt inn i to separate trinn. I det første trinnet betaler du for billetten. I det andre trinnet gjennomfører du en serviceavgift og betaler for andre tjenester )for eksempel forsikringen du har kjøpt). Du vil gå gjennom de forskjellige trinnene når du velger betalingsmetode.
Hvis et lavprisflyselskap som Ryanair krever verifisering av bestillingen din, vil du motta en e-post fra oss eller flyselskapet med relevant informasjon og en lenke til verifiseringsskjemaet.
Dette er standard praksis og billetten din er fortsatt gyldig. Men hvis du ikke verifiserer bestillingen din, vil den ikke kunne administreres. I tillegg sjekker du ikke inn online og du betaler for det på flyplassen (ca. 55 euro per person per flyvning).
Før du begynner å verifisere bestillingen, vennligst ha følgende klart:
Verifiseringsskjemaet kan bestå av flere trinn, så følg instruksjonene på flyselskapets nettside. Oppgi de nødvendige dataene og gi nødvendige samtykker. Flyselskapet kan også be deg om å skanne eller ta et bilde av dokumentet som ble brukt til å foreta bestillingen, samt å ta et bilde av ansiktet ditt.
Du vil lære mer i guiden: Verifisering av bestilling av flyselskapet.
Hvis flyet ditt ble kansellert av flyselskapet, har du rett til å velge enten en ny flydato eller få tilbakebetalt billetten. Avgjørelsen om tilbakebetalingens form (du kan for eksempel få en voucher, poeng til bruk eller penger) ligger hos flyselskapet.
Prosedyren avhenger av hvem som håndterer reservasjonen din og hvem som kontakter deg: eSky eller direkte med flyselskapet (få mer informasjon om eSky-administrerte bestillinger med flyselskaper). Du vil finne informasjon om hvem som håndterer reservasjonen din i e-posten vi sendte deg med flybilletten. Hvis innholdet inkluderer "Nåværende informasjon om reservasjonen din kan sjekkes her," blir reservasjonen din håndtert av eSky. Hvis du leser i meldingen du har mottatt, "Nåværende rutetider finner du på flyselskapets nettside," blir reservasjonen din håndtert direkte av flyselskapet.
Husk: Noen rimelige flyselskaper, i motsetning til tradisjonelle flyselskaper (som LOT eller Lufthansa), opprettholder ikke direkte kontakt med andre partnere, for eksempel flysøkemotorer eller tjenester for salg av turisttjenester som eSky, når det gjelder å betjene brukerne deres. Derfor blir en del av de som bestiller billetter fra rimelige flyselskaper gjennom eSky håndtert direkte av transportørene.
eSky kontaktet meg.
Hvis informasjonen om kansellering av flyet er sendt til e-postadressen din av eSky, vil tilbakebetalingsprosedyren se slik ut:
Administrer reservasjonen din i din konto.
Flyselskapet vil kontakte meg.
Hvis informasjonen om kansellering av flyet blir sendt direkte til din e-postadresse fra flyselskapet, vil prosedyren for å endre reisedato eller få refusjon utelukkende følge retningslinjene fra flyselskapet. I slike tilfeller vil du motta all informasjon direkte fra flyselskapet, inkludert informasjon om neste trinn, en liste over tilgjengelige refusjonsalternativer, og oppdateringer om saken. For å få refusjon, følg instruksjonene som blir sendt, og kontakt flyselskapet direkte, for eksempel via e-post eller telefon.
Husk: Refusjon for et ubrukt billett dekker kostnaden av billetten og flyplassavgifter. Andre tjenester fra eSky som er kjøpt sammen med billetten, kan være unntatt fra refusjon.
Venter du på refusjon for et ubrukt billett? Ikke bekymre deg, hvis flyselskapet har godkjent en slik løsning, vil du definitivt få tilbake de tildelte midlene. Ventetiden avhenger utelukkende av flyselskapets beslutning og kan ta alt fra 3 dager til 3 måneder. Under finner du informasjon om hvem som vil kontakte deg angående refusjonen (få mer informasjon om eSky-reservasjoner håndtert av flyselskapene).
I tilfelle reservasjonen din blir håndtert av eSky (du er klar over dette når e-posten vi sender med billetten inneholder teksten: "Du finner aktuelle rutetider på flyselskapets nettside"), vil all informasjon om refusjon, tilgjengelige refusjonsmetoder og tidsfrister bli sendt til deg direkte fra flyselskapet til e-posten du oppga under reservasjonen. Hvis du ønsker å få oppdatert status på henvendelsen din og vite når du vil motta refusjonen, kan du kontakte flyselskapet direkte via e-post eller telefon.
Dersom reservasjonen din blir håndtert direkte av flyselskapet (du er klar over dette når e-posten vi sender med billetten inneholder teksten: "Du finner aktuelle rutetider på flyselskapets nettside"), vil all informasjon om refusjon, tilgjengelige refusjonsmetoder og tidsfrister bli sendt til deg direkte fra flyselskapet til e-posten du oppga under reservasjonen. Hvis du ønsker å få oppdatert status på henvendelsen din og vite når du vil motta refusjonen, kan du kontakte flyselskapet direkte via e-post eller telefon.
Husk: Refusjonen ved valg av voucher eller poeng for bruk til kjøp av flybilletter er betydelig raskere enn hvis du velger å overføre pengene til bankkontoen eller kortet ditt. Tilgjengeligheten av refusjonsalternativer avhenger av flyselskapet som utstedte billetten din.
Hvilke dokumenter som er nødvendige under reisen, varierer avhengig av land og region. Du vil finne en liste over nødvendige dokumenter i din konto. Etter pålogging, gå til reservasjonsdetaljer og sjekk modulen "Nødvendige dokumenter". Rask tilgang til kontoen din får du ved å installere eSky-appen.
I EU-landene og noen land utenfor EU er det vanligvis tilstrekkelig med en personlig identifikasjon for å krysse grensen. Hvis du vil vite mer om reglene i spesifikke land, sjekk vår forberedte side.
Med kontoen din kan du enkelt og raskt administrere reservasjonene dine. Hva betyr dette?
På din konto:
Les artikkelen for å lære mer om alternativene på kontoen din
Du kan opprette kontoen din på bare noen få øyeblikk, enten på nettsiden vår eller ved hjelp av eSky-appen. Hvis du ikke har appen ennå, last den ned for å få tilgang til reservasjonene dine når som helst.
Du kan gjøre det på tre måter:
Hvis du trenger hjelp under reisen, ring kundeservice.
Telefonnummeret og åpningstidene for infolinjen finner du på billetten din.
Hvis du ikke er på reise, men vil kontakte oss angående en reservasjon, logg inn på din konto. På den måten kan du administrere reservasjonen din og finne all nødvendig informasjon. Hvis du ikke har en konto ennå, opprett en og importer reservasjonen. For å gjøre det, skriv en reservasjonsnummeret i det angitte felltet og klikk „Legg til reservasjon”.
Husk: Import av reservasjoner til kontoen din fungerer bare for reservasjoner gjort med den samme e-postadressen som ble brukt til å opprette kontoen din. Du får umiddelbar tilgang til alle funksjoner ved å installere eSky sin mobile app.
Hvis du ikke er på reise, men ønsker å kontakte oss angående en annen sak , bruk kontaktskjemaet.
Stedet hvor du finner kortene eller bekreftelsen avhenger av om eSky kontakter deg eller flyselskapet direkte (få mer informasjon om reservasjoner gjort gjennom eSky som behandles av flyselskapet). Du vil finne relevant informasjon i e-posten vi sendte deg med flybilletten.
Når det er inkludert teksten: 'Du kan sjekke aktuell informasjon om din reservasjon her' - din reservasjon håndteres av eSky. Hvis din reservasjon blir håndtert direkte av flyselskapet, vil du i meldingen du mottar lese: Du kan sjekke aktuell informasjon om din reservasjon her”
Husk: Lavprisselskaper, i motsetning til tradisjonelle flyselskaper (som LOT eller Lufthansa), opprettholder ikke direkte forbindelser med andre partnere, for eksempel flysøkemotorer eller tjenester for salg av turisttjenester som eSky når det gjelder å betjene deres brukere. Derfor blir en del av personene som bestiller billetter fra lavprisselskapene gjennom eSky håndtert direkte av transportørene.
Bordkort eller bekreftelse sendes til din e-postadresse som ble oppgitt under bestillingen, og de er tilgjengelige i din eSky-konto fra 24 til 8 timer før planlagt avreisetid. Hvis du ikke har en konto, opprett en og importer reservasjonen din. For å gjøre dette, skriv inn reservasjonsnummeret i det angitte feltet og klikk 'Legg til reservasjon'.
Husk: Import av reservasjonen til kontoen din fungerer bare for reservasjoner gjort med den samme e-postadressen som ble brukt til å opprette kontoen din. For øyeblikkelig tilgang til administrasjon av reservasjonene dine, installer eSky's mobile app.
Dersom reisen din består av flere flyvninger, vil bordkort eller bekreftelser bli gjort tilgjengelig separat i din eSky-konto og sendt i separate e-poster: fra 24 til 8 timer før hver av dem begynner.
Eksempel 1
Du flyr:Du vil motta boardingkort eller bekreftelser:
Eksempel 2
Du flyr :Du vil motta boardingkort eller bekreftelser:
Hvis det er mindre enn 8 timer igjen til flyturen din, og du ennå ikke har mottatt e-post med boardingkort eller bekreftelse fra innsjekking, vennligst sjekk din eSky-konto eller se i SPAM-mappen. Forsikre deg om hvilken e-postadresse som ble oppgitt under reservasjonen. Det er mulig at kortene har kommet til en annen e-postadresse du eier.
Husk: For flyreiser som krever ytterligere informasjon i innsjekkingsformularet, vil boardingkort eller bekreftelser bli sendt bare når nødvendig informasjon er fullført. Hvis reservasjonen omfatter flere passasjerer, forsikre deg om at informasjonen er oppgitt for hver av dem.
Når du selv gjennomfører online innsjekking på flyselskapets nettside, vil du få tilgang til boardingkortene etter at du har fullført innsjekkingen, i tråd med informasjonen gitt av flyselskapet.
For å sikre at du kan gå om bord på flyet, last ned og skriv ut hvert boardingkort sendt av eSky eller lastet ned fra kontoen din, eller lagre det på en mobil enhet, for eksempel en smarttelefon eller nettbrett, som du vil ha med deg.
Innsjekking muliggjør utarbeidelse av boardingkort som gir adgang til ombordstigning på flyet. For lavprisselskaper som for eksempel Ryanair, Wizz Air, easyJet, er innsjekking obligatorisk, og manglende boardingkort (enten utskrevet eller lagret på en mobil enhet) kan medføre gebyrer på flyplassen eller nektelse av ombordstigning.
Innsjekkingsprosedyren varierer mellom ulike flyselskaper og avhenger av om eSky kontakter deg direkte eller om flyselskapet gjør det (du kan få mer informasjon om eSky-støttede bestillinger hos flyselskapene). Relevant informasjon vil bli funnet i e-posten du mottok med flybilletten fra oss.
Hvis den inneholder teksten: "Du kan sjekke gjeldende informasjon om bestillingen din her" - da håndterer eSky bestillingen din. Hvis meldingen du mottar sier: "Du finner gjeldende rutetider på flyselskapets nettside" - da håndterer flyselskapet bestillingen din direkte.
Husk: Lavprisselskaper, i motsetning til tradisjonelle flyselskaper (som LOT eller Lufthansa), opprettholder ikke direkte forbindelser med andre partnere, for eksempel flysøkemotorer eller tjenester for salg av turisttjenester som eSky, når det gjelder å betjene deres brukere. Derfor blir en del av personene som bestiller billetter med lavprisselskaper gjennom eSky, betjent direkte av transportørene.
Vi vil gjennomføre innsjekkingen på dine vegne. For å kunne gjøre dette, trenger vi dine opplysninger og opplysninger om personene som reiser med deg.
Husk: Hvis reisen din består av flere flyvninger, vil boardingkortene eller bekreftelsene etter innsjekking bli tilgjengelige separat i din eSky-konto og sendt i separate e-postmeldinger: fra 24 til 8 timer før hvert av demstarter.
All detaljerte opplysninger om online innsjekking vil du få fra flyselskapet. Innsjekkingen må gjennomføres på flyselskapets nettside ved å bruke e-postadressen som ble oppgitt under reservasjonen på eSky.
Når du gir passasjerdata i innsjekkingsskjemaet eller under selvbetjent online innsjekking, har det oppstått en feil? Vennligst gi oss beskjed så snart som mulig ved å bruke kontaktskjemaet. Vi vil undersøke hva som har skjedd og foreslå alternative innsjekkingsalternativer for å sikre en rolig reise for deg.
Stedet og måten å oppgi dataene avhenger av om flyselskapet eller eSky kontakter deg direkte (få mer informasjon om eSky-støttede bestillinger fra flyselskapene). Du vil finne relevant informasjon i e-posten vi sendte deg med flybilletten, med emnet: 'Din elektroniske flybillett'. Hvis meldingen inneholder teksten: 'Du kan sjekke gjeldende informasjon om bestillingen din her' - da håndterer eSky bestillingen din. Hvis flyselskapet direkte håndterer reservasjonen din, vil meldingen si: 'Du finner gjeldende rutetider på flyselskapets nettside'
Husk: Lavprisselskaper, i motsetning til tradisjonelle flyselskaper som LOT eller Lufthansa, opprettholder ikke direkte forbindelser med andre partnere, som for eksempel flysøkemotorer eller tjenester for salg av turisttjenester som eSky, når det gjelder å betjene deres brukere. Derfor blir personer som bestiller billetter med lavprisselskaper gjennom eSky, betjent direkte av transportørene.
Linken til innsjekkingskjemaet finner du på to steder:
Dersom vi ikke mottar de nødvendige opplysningene fra deg innen 7 dager før avreise, vil vi sende deg en påminnelse på e-post sammen med lenke til skjemaet.
Du vil motta informasjon om online innsjekking direkte fra flyselskapet til din e-postadresse. Du kan gjennomføre innsjekkingen selv på flyselskapets nettside ved å oppgi nødvendige opplysninger.
Du kan kjøpe innsjekket bagasje fra eSky under billettreservasjonen eller legge det til etter reservasjonen, men senest 48 timer før avreise.
Hvis du ønsker å legge til bagasje, gå til "Mine reservasjoner" i din eSky-konto. Hvis du ikke har en konto, opprett en og importer reservasjonen. For å gjøre dette, skriv inn reservasjonsnummeret i det angitte feltet og klikk på "Legg til reservasjon”.
PamiętajHusk: Importering av reservasjonen til din konto fungerer bare for reservasjoner gjort med den samme e-postadressen som ble brukt til å opprette kontoen din.
Det er verdt å bruke den mobile eSky-appen, som gir deg øyeblikkelig tilgang til reservasjonen din. Du kan også legge til bagasje ved å bruke kontaktskjemaet.
Eksempel på vilkår:
Ryanair (pris per flysegment/person):
Wizz Air (pris per flysegment/person):
Informasjon om vilkårene for andre flyselskaper finner du her.
* Prisene fastsettes av flyselskapene og kan endres. De oppgitte beløpene er omtrentlige.
Hva du kan ta med deg ombord i flyet og hva som gjelder for innsjekket bagasje, finner du i vår artikkel.
Flyselskaper skiller vanligvis mellom tre typer bagasje – personlig gjenstand, håndbagasje (cabin baggage) og innsjekket bagasje (sendes til flyets lasterom).
Hvis du vil sjekke hvilken bagasje du kan ta med deg på reisen eller legge til innsjekket bagasje, gå til "Mine reservasjoner" i din eSky-konto. Har du ikke en konto? Opprett en og importer reservasjonen din. For å gjøre dette, skriv inn reservasjonsnummeret i det angitte feltet og klikk på "Legg til reservasjon."
Husk: Importering av reservasjonen til kontoen din fungerer bare for reservasjoner gjort med den samme e-postadressen som ble brukt til å opprette kontoen din.
Det er verdt å bruke eSky sin mobile app, som gir deg øyeblikkelig tilgang til reservasjonene dine.
Å kjøpe tjenesten for prioritet ved ombordstigning gir passasjeren muligheten til å innta plass i prioriteringskøen og unngå lang ventetid.
Noen lavprisselskaper (for eksempel Ryanair og Wizz Air) gir også muligheten til å ta med ekstra håndbagasje som en del av denne tjenesten. Dette er imidlertid ikke alltid standard, så det er viktig å sjekke hva tjenesten inkluderer hver gang før du kjøper den.
Du kan kjøpe prioritet ved ombordstigning når du bestiller billetten eller legge det til senere i din eSky-konto. Hvis du ikke har en konto, opprett en og importer reservasjonen din. For å gjøre dette, skriv inn reservasjonsnummeret i det angitte feltet og klikk på "Legg til reservasjon."
Husk: Importering av reservasjonen til kontoen din fungerer bare for reservasjoner gjort med den samme e-postadressen som ble brukt til å opprette kontoen din.
For å få øyeblikkelig tilgang til kontoen din, er det verdt å bruke den mobile eSky-appen.
Bagasjegrensene fastsettes av hvert enkelt flyselskap. Dette betyr at det er best å forsikre seg om hvor stor bagasje du kan ta med deg hver gang før du kjøper flybillett.
Detaljer om den kjøpte bagasjen din finner du på den elektroniske billetten din, under "Bagasje"-seksjonen. Dette gjelder for hver passasjer separat. Du kan også sjekke dette på din eSky-konto. Etter innlogging, velg "Mine reservasjoner" og gå til seksjonen "Reisende". Hver reisende har tildelt sin tilhørende bagasje.
Husk: Hvis bagasjen ble kjøpt senere enn billetten, vil du finne oppdatert informasjon på eSky-kontoen din. Hvis du ikke har en konto, opprett en og importer reservasjonen din. For å gjøre dette, skriv inn reservasjonsnummeret i det angitte feltet og klikk på "Legg til reservasjon". For enkelhets skyld, installer eSky sin mobile app.
Den ti-sifrede eSky reservasjonsnummeret finner du på billetten din, som vi har sendt deg i en e-post med emnet: 'Din elektroniske flybillett'. Hvis du ikke kan finne den, sjekk kontoen din eller se i søppelpostmappen og forsikre deg om hvilken e-postadresse som ble oppgitt under reservasjonen.
Hvis du vil finne ut om du kan avbestille billetten og få refundert pengene, bruk kontaktskjemaet eller sjekk tilbakebetalingsalternativet i kontoen din.
For de fleste lavprisselskaper (inkludert Ryanair, Wizz Air, easyJet) er refusjon av kjøpt billett ikke mulig.
Flyselskapene angir i reservasjonsbetingelsene at billettene deres er ikke-refunderbare.
Du kan sjekke reservasjonsstatusen på én eller to måter, avhengig av om eSky eller flyselskapet direkte kontakter deg (les mer om eSky-støttede reservasjoner hos flyselskaper). Den relevante informasjonen finner du i den e-posten vi sendte deg med flybilletten.
Hvis e-posten inneholder teksten: 'Du kan sjekke gjeldende informasjon om reservasjonen din her', betjener eSky reservasjonen din. Hvis reservasjonen din direkte håndteres av flyselskapet, vil du lese i den mottatte meldingen: 'Du finner gjeldende rutedetaljer på flyselskapets nettside'.
Husk: Lavprisselskaper, i motsetning til tradisjonelle flyselskaper (som LOT eller Lufthansa), opprettholder ikke direkte kontakt med andre partnere, for eksempel flysøkemotorer eller tjenester for salg av turisttjenester som eSky når det gjelder å betjene deres brukere. Derfor blir personer som bestiller billetter fra lavprisselskaper gjennom eSky direkte betjent av transportørene.
Gjeldende status for fly-, hotell- og pakkereiser (Fly+Hotell) finner du under "Mine reservasjoner" i din eSky-konto. Hvis du ikke har en konto, opprett en og importer reservasjonen din. For å gjøre dette, skriv inn reservasjonsnummeret i det angitte feltet og klikk på "Legg til reservasjon”.
Husk: Importering av reservasjonen til kontoen din fungerer bare for reservasjoner gjort med den samme e-postadressen som ble brukt til å opprette kontoen din.
For bekvemmelighet, installer eSky sin mobile app. Den vil gi deg umiddelbar tilgang til kontoen din og reservasjonene dine. I tilfelle endringer i ruten eller kansellering av flyet, vil vi også sende informasjon til e-postadressen din. Vi anbefaler å sjekke flyrutene i eSky-kontoen din 12 timer før planlagt avgang og følge med på meldinger som kommer til e-postadressen du oppga under billettbestillingen
Gjeldende status for reservasjonen din kan du sjekke på flyselskapets nettside ved å logge inn med informasjonen som ble gitt av flyselskapet. Ved eventuelle endringer i ruten eller kansellering av flyet, vil du motta slik informasjon direkte fra flyselskapet til e-postadressen du oppga under reservasjonen. Vi anbefaler å sjekke flyrutene på flyselskapets nettside 12 timer før planlagt avgang og følge med på meldinger som kommer til e-postadressen du oppga under billettbestillingen.
Måten du kan administrere reservasjonen din på, avhenger av om eSky håndterer den eller om det gjøres direkte av flyselskapet (du finner relevant informasjon i e-posten med flybilletten din - lær mer om eSky-reservasjoner som håndteres av flyselskapet).
Hvis meldingen inneholder: "Du kan sjekke nåværende informasjon om reservasjonen din her" - håndterer eSky reservasjonen din. Hvis du leser følgende i meldingen: "Du finner aktuell ruteinformasjon på flyselskapets nettside" - blir reservasjonen din håndtert direkte av flyselskapet.
Husk: Billige flyselskaper, i motsetning til tradisjonelle flyselskaper (som LOT eller Lufthansa), opprettholder ikke direkte forbindelser med andre partnere, for eksempel flysøkemotorer eller tjenester for salg av turisttjenester som eSky, når det gjelder å betjene brukerne deres. Derfor blir personer som reserverer billetter med billige flyselskaper gjennom eSky, betjent direkte av transportørene.
Hvis du ikke har en konto, opprett en og importer reservasjonen. For å gjøre dette, skriv inn reservasjonsnummeret i det angitte feltet og klikk "Legg til reservasjon".
Husk: Importering av reservasjonen til kontoen din fungerer bare for reservasjoner gjort med den samme e-postadressen som ble brukt til å opprette kontoen din. Få mer informasjon om kontoen din fra vår artikkel.
Hvis du ønsker å reservere en bestemt plass på flyet, for eksempel ved vinduet, med ekstra benplass eller rett ved siden av medpassasjerer, kan du gjøre dette under bestillingen av billetten på eSky (alternativet er bare tilgjengelig for utvalgte flyselskaper) eller ved å kontakte oss via kontaktskjemaet. Ved bruk av kontaktskjemaet, vennligst send oss informasjonen senest 24 timer før avreise.
Flyselskapenes reservasjonssystemer tildeler flyseter tilfeldigså ved reiser med medpassasjerer må du være forberedt på å bli plassert (unntaket er når et barn reiser med sin verge). For å unngå slike ulemper, kan det være lurt å reservere spesifikke seter på flyet.
Reservasjonen er betalbar, og prisen avhenger av flyselskapet og typen sete du velger. Som svar på din henvendelse vil vi sende informasjon om tilgjengeligheten av valgte seter og prisen.
Kostnaden for tjenesten varierer mellom 5 EUR og 25 EUR per person (for hver flysegment).*
Husk: Antall ledige seter på flyet endrer seg dynamisk, og valgte seter kan være utilgjengelige.
* Prisene fastsettes av flyselskapene og kan endre seg, og de oppgitte beløpene er omtrentlige.
Du kan kjøpe prioritert ombordstigning under billettbestillingen eller legge det til senere - opptil 48 timer før avreise.
For å gjøre dette, velg riktig alternativ i "Mine reservasjoner" -fanen i din eSky-konto. Hvis du ikke har en konto, opprett en og importer reservasjonen. For å gjøre dette, skriv inn reservasjonsnummeret i det angitte feltet og klikk "Legg til reservasjon."
Husk: Import av reservasjon til kontoen din fungerer bare for reservasjoner gjort med samme e-postadresse som ble brukt til å opprette kontoen din.
Du kan også installere den mobile eSky-appen for enda enklere tilgang til reservasjonen. Husk: Tjenesten med prioritert ombordstigning er begrenset og kan være utilgjengelig.
Eksempel på kjøps- og brukervilkår:
* Prisene fastsettes av flyselskapene og kan endre seg. De oppgitte beløpene er omtrentlige.
Hvis du har en reise reservasjon håndtert av eSky, kan du sjekke tidsskjemaet i din eSky-konto 12 timer før planlagt avgang, og følg med på e-postmeldinger som kommer til den e-postadressen du oppgav under bestillingen av billetter. Hvis flytiden endres, vil vi sende deg en melding med emnet: 'Viktig! Endret tidsskjema, flybillett [reservasjonsnummeret ditt]' Den oppdaterte billetten med endrede flytider og all nødvendig informasjon vil også bli sendt til deg via e-post til adressen du oppga under reservasjonen.
Informasjon om endringer i flytiden vil være tilgjengelig i 'Mine reservasjoner'-fanen i din konto. Hvis du ikke har en konto, kan du opprette en og importere reservasjonen. For å gjøre dette, skriv inn reservasjonsnummeret i det angitte feltet og klikk 'Legg til reservasjon'.
Husk: Import av reservasjon til din konto fungerer bare for reservasjoner gjort med samme e-postadresse som ble brukt til å opprette kontoen din.
For ekstra bekvemmelighet er det verdt å bruke eSky sin mobile app.
Hvis flyselskapet håndterer reservasjonen din
Alle oppdateringer om flyplanendringer vil du motta direkte fra flyselskapet til den e-postadressen du oppga under bestillingen av billetten. Du kan også finne det aktuelle flytidsskjemaet på flyselskapets nettside. Vi anbefaler at du sjekker flytidsskjemaet ditt på flyselskapets nettside 12 timer før planlagt avgang, og følger med på meldinger som sendes til den e-postadressen du oppga under bestillingen av billetter.
Hvis du ikke vet hvem som håndterer reservasjonen din:sjekk det i e-posten vi sendte med flybilletten. Hvis meldingen inneholder: 'Du kan sjekke nåværende informasjon om reservasjonen din her', håndterer eSky reservasjonen din. Hvis du leser følgende i meldingen: 'Du finner aktuell ruteinformasjon på flyselskapets nettside', blir reservasjonen din håndtert direkte av flyselskapet.
Mer informasjon om reservasjoner håndtert av flyselskapene finner du i vår artikkel.
Hvis du ikke kan finne bekreftelsen på reservasjonen din og trenger informasjon om statusen, bruk fanen 'Mine reservasjoner' i din konto. Der finner du all informasjon knyttet til reisen din. Hvis du ikke har en konto, kan du opprette en og importere reservasjonen. For å gjøre dette, skriv inn reservasjonsnummeret i det angitte feltet og klikk 'Legg til reservasjon'.
Husk: Import av reservasjonen til kontoen din fungerer bare for reservasjoner gjort med samme e-postadresse som ble brukt til å opprette kontoen din.
For ekstra bekvemmelighet, installer også den mobile eSky-appen.
Vi sender også bekreftelse i e-posten du mottar etter at du har bestilt billetten. Hvis du ikke finner denne meldingen i innboksen din, sjekk SPAM-mappen og forsikre deg om at e-postadressen du oppga under bestillingen var korrekt. Du kan også sende e-post med billetten på nytt ved å bruke skjemaet på nettsiden vår.
Hvis du er sikker på at det ble oppgitt feil e-postadresse under reservasjonen, for eksempel med en skrivefeil, vennligst kontakt oss telefonisk for å gjøre endringene. Telefonnummeret og åpningstidene for infolinjen finner du på billetten din.
Du kan også melde fra om feilen ved å bruke kontaktskjemaet.
Hvis du vil endre eller korrigere passasjeropplysninger, vennligst kontakt oss ved å bruke kontaktskjemaet.
Mye avhenger av om du vil endre opplysningene eller bare korrigere dem litt:
Endring av opplysninger på billetten, for eksempel overføring av billetten til en annen person - de fleste flyselskaper tillater ikke endringer av opplysninger på billetten.
Korrigering av feilaktige opplysninger, for eksempel skrivefeil i navnet - det er vanligvis mulig, men omfanget og kostnadene avhenger av det spesifikke flyselskapet.
Alle feilaktige opplysninger som er på billetten, for eksempel:
disse bør rapporteres umiddelbart. Vi vil undersøke muligheten for å rette opp de nevnte feilene, gi informasjon om eventuelle kostnader og kontakte flyselskapene angående dette.
Husk: Fravær av norske tegn på billetten er ikke en feil; flyselskapene bruker bevisst ikke dem. På samme måte erstattes bokstaver med aksenter eller andre spesialtegn (for eksempel č, é, ö), og mellomrom og tegnsetting fjernes i sammensatte navn.
Muligheten til å endre flydatoen avhenger av flyselskapet og involverer vanligvis ekstra kostnader.
Deretter vil vi kontakte flyselskapet og komme tilbake til deg med informasjon om hvorvidt endringen er mulig, hva prisen vil være, og hva annet som må gjøres for å gjennomføre endringen.
Noen lavprisselskaper tillater endringer, men det må betales for (avhengig av selskapet kan det være opptil 185 EUR), mens noen tradisjonelle flyselskaper tillater det bare innenfor dyrere priskategorier. Endringsgebyret beregnes per person og per flyvning som er inkludert i reservasjonen. Hvis kostnaden for nye billetter er høyere, må du betale differansen i pris. Hvis den er lavere, refunderer ikke selskapet denne differansen.
I noen tilfeller belaster vi et servicegebyr på 20 EUR per passasjer, og inkluderer det i den endelige kostnaden for endringen. Vi vil informere deg om dette før du tar den endelige beslutningen.
For å motta faktura for reservasjonen din hos eSky, velg alternativet "Jeg ønsker å motta VAT-faktura" under bestillingen av flybillett eller overnatting. Dette er den eneste måten å melde interesse for å motta faktura for tjenester kjøpt hos oss.
Vi vil sende fakturaen til deg på den oppgitte e-postadressen. Hvis du fortsatt venter på fakturaen, vennligst ta kontakt med oss ved hjelp av kontaktskjemaet.
Er du usikker på om du har betalt for reservasjonen din eller venter du på at den skal fullføres? Du kan enkelt og raskt sjekke dette i "Mine reservasjoner"-fanen på din eSky-konto. Hvis du ikke har en konto, kan du opprette en og importere reservasjonen. For å gjøre dette, skriv inn reservasjonsnummeret i det angitte feltet og klikk på "Legg til reservasjon".
Husk: Importering av reservasjonen til kontoen din fungerer bare for reservasjoner gjort med den samme e-postadressen som ble brukt til å opprette kontoen din.
Enkel og rask tilgang til kontoen din får du gjennom den mobile eSky-appen.
Hvis du foretrekker det, kan du spørre om status for reservasjonen ved å bruke kontaktskjemaet eller ringe vår kundeservice. Telefonnummeret og åpningstidene for infolinjen finner du på billetten din.
Endring av kjøperinformasjon (ikke passasjer!) er mulig innen 30 dager etter kjøp av billett eller reservasjon av overnatting, selv om det ikke gjelder i alle tilfeller. Vi tillater endringer i informasjonen:
Det er ikke mulig å endre informasjon fra et selskap til et annet selskap eller fra et selskap til en fysisk person.
Hvis du ønsker å endre kjøperinformasjonen på fakturaen, vennligst kontakt oss via kontaktskjemaet.
Forsikringsbeviset er et økonomisk dokument som tilsvarer en faktura. Av denne grunn utsteder vi ikke faktura for forsikringen. Du vil finne forsikringsbeviset sammen med billetten i e-posten med emnet "Din elektroniske flybillett". Hvis du ikke finner det, sjekk kontoen din eller se i spam-mappen og forsikre deg om hvilken e-postadresse som ble oppgitt under reservasjonen.
Refusjonens beløp avhenger av hvilke tjenester som ble kjøpt sammen med billetten og hvilken beslutning flyselskapet har tatt angående refusjonsbeløpet. Det nevnte beløpet inkluderer ikke blant annet servicegebyret og ekstra tjenester kjøpt gjennom eSky.
I noen tilfeller refunderer flyselskaper penger for avbestilte reservasjoner i flere deler, for eksempel for spesifikke passasjerer, hvis reservasjonen inkluderte billetter for flere personer, eller hvis den inneholdt ekstra tjenester fra flyselskapet, som ekstra bagasje, setereservasjon, osv.
Få mer informasjon om hva refusjonsbeløpet dekker.
I henhold til Lov om pakkereiser og tilknyttede reisetjenester tar tilbakebetalingen opptil 14 dager. Pengene vil bli returnert med samme betalingsmetode som ble brukt for betalingen. Etter at tilbakebetalingen er initiert, vil du motta en e-post med alle detaljene.
eSky Wallet to elektrisk lommebok som gir deg muligheten til å motta penger som en del av kampanjetilbud som kan brukes på eSky, eller rask tilbakebetaling for en ubenyttet flyreservasjon. Du kan benytte deg av eSky Wallet bare etter å ha mottatt en melding fra oss med valgmuligheten for denne tilbakebetalingsformen, eller gjennom deltakelse i kampanjetilbud.
Arbeidstid
Mandag – fredag: 09:00 – 16:00
Vi prøver å svare så raskt som mulig.