Du kan sjekke din bestillingsstatus på kontoen din. For å gjøre det, logg på eller registrer deg med e-postadressen som ble brukt under bestillingen og gå til «Mine bestillinger»-fanen.
Gå til kontoenBeløpet av den tilkjente refusjonen avhenger av flyselskapets beslutning og omfatter tjenester som er spesifisert i deres refusjonspolicy. Dette beløpet omfatter ikke servicegebyr og tilleggstjenester kjøpt på eSky som ble utført selv om flyvningen ikke fant sted.
I noen tilfeller tilbakebetaler flyselskaper midler for kansellerte reservasjoner i flere deler, for eksempel i forhold til konkrete passasjerer, hvis reservasjonen bestod av billetter til flere personer eller omfattet flyselskapets tilleggstjenester, for eksempel en ekstra bagasje, setereservasjon osv.
Hva omfatter refusjonsbeløp? Les mer >>
Bestillingsbekreftelse skal vi sende vedlagt i en e-post etter at billetter har blir bestilt og betalt. Den aktuelle bestillingsstatusen kan du sjekke på din konto på eSky-Brukerområde i «Mine bestillinger»-menyen eller ved å klikke på denne lenke (og oppgi bestillingsnummer og e-postadresse oppgitt under bestilling).
Ombordstigningskort sender vi til en e-postadresse oppgitt under bestilling mellom 48 og 8 timer før avreise. Hvis din reise består av flere fly, ombordstigningskort sendes i separate e-poster – mellom 48 og 8 timer før begynnelse på hvert av dem.
Hvis det er mindre enn 8 timer til din flyreise og du fortsatt ikke har fått e-posten med ombordstigningskort, sjekk SPAM-mappe og sjekk igjen om du har oppgitt en riktig e-postadresse under bestilling. Det er mulig at ombordstigningskort ble sendt til din andre e-postadresse.
NB! Når det gjelder flyreiser som krever å oppgi tilleggsopplysninger i et skjema for innsjekking, da blir ombordstigningskort sendt kun om de nødvendige opplysningene har blitt oppgitt. Hvis bestilling omfatter flere passasjerer, sikr deg om du har oppgitt opplysninger om hver av passasjerene.
Kan du ikke finne e-posten med ombordstigningskort eller lenke til skjemaet for innsjekking? Kontakt oss
Innsjekket bagasje kan kjøpes under bestillingsprosessen eller etterpå, men ikke senere enn 48 timer før avreise.
Eksempler på vilkår:
Ryanair (pris per hvert fly/person):
Wizz Air (pris per hvert fly/person):
Andre flyselskaper – [sjekk her]
* Priser fastsettes av flyselskaper og kan endre seg. De oppgitte beløpene er bare eksempler.
Vil du kjøpe ekstra bagasje til bestillingen din? Kontakt oss
Prioritert ombordstigning kan kjøpes under bestillingsprosessen eller etterpå, men ikke senere enn 48 timer før avreise.
NB! Prioritert ombordstigning-tjeneste er begrenset og kan være utilgjengelig.
Eksempler på vilkår:
Ryanair (pris per hvert fly/person):
Wizz Air (pris per hvert fly/person):
* Priser fastsettes av flyselskaper og kan endre seg. De oppgitte beløpene er bare eksempler.
Vil du kjøpe prioritert ombordstigning til bestillingen din? Kontakt oss
Flyselskapers bestillingssystemer tildeler tilfeldige seter. Hvis man flyr med andre reisende, setter flyselskaper ikke passasjerene sammen (unntak er reiser med barn). For å unngå denne ulempen, er det verdt å betale for setereservasjon.
Tjenesten kan kjøpes under bestillingen (kun tilgjengelig hos enkelte flyselskaper) eller ved å kontakte oss med bruk av kontaktformular (lenke nedenfor).
Setereservasjon er tilgjengelig mot et gebyr, og prisen avhenger av flyselskap og setetype. Etter at du har meldt forespørselen, skal konsulentene våre sende et svar med informasjon om tilgjengelighet av valgte seter og kostnader.
Prisen varierer fra NOK 44 til 253 per person (per hvert fly).*
NB! Antall tilgjengelige seter på fly endrer seg hele tiden og de utvalgte setene kan være utilgjengelige.
* Priser fastsettes av flyselskaper og kan endre seg. De oppgitte beløpene er bare eksempler.
Vil du reservere et sete på flyreisen din din? Kontakt oss
Hos mesteparten av lavprisflyselskapene (inkludert Ryanair, Wizz Air, easyJet, Laudamotion) er det umulig å avbestille billetter. Flyselskaper merker i bestillingsvilkår at billetter ikke er refunderbare.
Når det gjelder vanlige flyselskaper (f.eks. SAS, Lufthansa, Air France) finner man regler for avbestilling i betingelser for hver prisklasse.
Kan du ikke reise og vil søke om refusjon? Kontakt oss
Behov for assistanse av en medhjelper må meldes rett etter billettbestilling. Fristen for å melde behovet til flyplassen eller flyselskapet avhenger av lufthavnens og flyselskapets regler.
Assistanse er gratis og alle funksjonshemmede og bevegelseshemmede har rett til den.
Vil du bestille assistanse på flyplassen? Kontakt oss
Hvis et flyselskap endrer avreisetidspunkt, informerer vi deg. Informasjonen sendes i en e-post til en adresse som ble oppgitt under bestilling.
Beskjeden skal begynne med:
VIKTIG! Ruteendring, flybillett [din bestillingsnummer].
NB! En ny billett med det nye avreisetidspunktet sendes via e-post til en adresse som ble oppgitt under bestilling.
En mulighet til å endre reisedatoer etter billetttkjøp avhenger av flyselskap. En del flyselskaper tillater datoendring mot et ekstra gebyr (avhengig av flyselskap kan det være opptil NOK 1840), mens noen vanlige flyselskaper tillater det kun i noen enkelte prisklasser.
Gebyret for datoendring blir påløpt per hver passasjer og hver del av reise (hvert enkelt fly). I tillegg kan man bli belastet med en prisforskjell mellom den opprinnelige billetten og den nye. Flyselskaper tilbakebetaler ikke forskjellen hvis prisen på den nye billetten er lavere enn den opprinnelige.
I noen tilfeller kan eSky påløpe et service-gebyr på NOK 160 for å gjøre endringer på billetter, som er inkludert i den endelige prisen. Gebyret påløpes per hver passasjer som er omfattet av endringene.
Vil du endre reisedatoer? Kontakt oss
I mesteparten av flyselskaper er det umulig å endre opplysninger på billetter. Det er likevel mulig å korrigere opplysninger som er feil, men omfang og pris på endringer avhenger av flyselskap.
Alle ukorrekte opplysninger som befinner seg på billetten, f.eks.
må meldes med en gang. Konsulentene våre skal sjekke muligheten til å korrigere feil og skal informere om eventuelle kostnader eller kontakte flyselskapet for å korrigere opplysninger på billetten.
NB! Mangel på norske bokstaver på billetten er ikke feil, flyselskaper bruker dem ikke med vilje. Det samme gjelder andre spesielle bokstaver (f.eks. č, é, ę, ą). Flyselskaper fjerner også mellomrom og bindestrekk i doble etternavn.
Vil du endre passasjeropplysninger på billetten? Kontakt oss
Endring av opplysninger om betaleren (ikke passasjeren!) er mulig opp til 30 dager etter billettkjøp. eSky tillater endring av opplysninger:
Det er ikke mulig å endre opplysninger fra en næringsvirksomhet til et annet bedrift eller fra et bedrift til en fysisk person.
Vil du endre opplysninger om betaleren på faktura? Kontakt oss
Kjøp realiseres av et polsk firma og lovverket krever at det vises to beløper på faktura. Ett av dem er beløpet i valuta for transaksjon og ett er beløpet regnet i PLN (zloty).
Har du spørsmål gjeldene andre informasjon på faktura? Kontakt oss
Arbeidstid
Mandag – fredag: 6:00 – 00:00 ,
Lørdag: 10:00 – 16:00 ,
Søndag: 10:00 – 16:00
Vi prøver å svare så raskt som mulig.