Menu

Kontakt oss

Vi kan hjelpe deg med reisen

Sjekk status og detaljer på din bestilling

Send e-post med bestillingsbekreftelsen igjen
Sjekk detaljer og status på din bestilling

Du kan sjekke din bestillingsstatus i Brukerområdet. For å gjøre det, logg inn eller registrer deg med e-postadressen som ble brukt under bestillingen og gå til bokmerket «Mine bestillinger».

Gå til kontoen
Sjekk status på din bestilling uten innlogging

Ofte stilte spørsmål om bestillinger

Min bestilling

  • Mangel på bestillingsbekreftelse. Hvordan kan jeg sjekke bestillingsstatus?

    Bestillingsbekreftelse skal vi sende vedlagt i en e-post etter at billetter har blir bestilt og betalt. Den aktuelle bestillingsstatusen kan du sjekke på din konto på eSky-Brukerområde i «Mine bestillinger»-menyen eller ved å klikke på denne lenke (og oppgi bestillingsnummer og e-postadresse oppgitt under bestilling).

    Inneholder denne artikkelen informasjon du lette etter? Ja | Nei
    Hvordan kan vi forbedre denne artikkelen?
    Takk for din vurdering!
  • Mangel på ombordstigningskort

    Ombordstigningskort sender vi til en e-postadresse oppgitt under bestilling mellom 48 og 8 timer før avreise. Hvis din reise består av flere fly, ombordstigningskort sendes i separate e-poster – mellom 48 og 8 timer før begynnelse på hvert av dem.

    Hvis det er mindre enn 8 timer til din flyreise og du fortsatt ikke har fått e-posten med ombordstigningskort, sjekk SPAM-mappe og sjekk igjen om du har oppgitt en riktig e-postadresse under bestilling. Det er mulig at ombordstigningskort ble sendt til din andre e-postadresse.

    NB! Når det gjelder flyreiser som krever å oppgi tilleggsopplysninger i et skjema for innsjekking, da blir ombordstigningskort sendt kun om de nødvendige opplysningene har blitt oppgitt. Hvis bestilling omfatter flere passasjerer, sikr deg om du har oppgitt opplysninger om hver av passasjerene.

    Inneholder denne artikkelen informasjon du lette etter? Ja | Nei
    Hvordan kan vi forbedre denne artikkelen?
    Takk for din vurdering!
  • Hvordan kjøpe ekstra bagasje?

    Innsjekket bagasje kan kjøpes under bestillingsprosessen eller etterpå, men ikke senere enn 48 timer før avreise.

    Eksempler på vilkår:

    Ryanair (pris per hvert fly/person):

    • 10 kg, 1 stk. kolli 55 x 40 x 20 cm – fra NOK 134 til NOK 276*
    • 20 kg, 1 stk. kolli 81 x 119 x 119 cm – fra NOK 253 til NOK 505*

    Wizz Air (pris per hvert fly/person):

    • 10 kg, 1 stk. kolli – fra NOK 92 til 273*
    • 20 kg, 1 stk. kolli – fra NOK 152 til 505*
    • 32 kg, 1 stk. kolli – fra NOK 232 til 728*

    Andre flyselskaper – [sjekk her]

    * Priser fastsettes av flyselskaper og kan endre seg. De oppgitte beløpene er bare eksempler.

    Inneholder denne artikkelen informasjon du lette etter? Ja | Nei
    Hvordan kan vi forbedre denne artikkelen?
    Takk for din vurdering!
  • Hvordan kjøpe prioritert ombordstigning?

    Prioritert ombordstigning kan kjøpes under bestillingsprosessen eller etterpå, men ikke senere enn 48 timer før avreise.

    NB! Prioritert ombordstigning-tjeneste er begrenset og kan være utilgjengelig.

    Eksempler på vilkår:

    Ryanair (pris per hvert fly/person):

    • prioritert ombordstigning, en personlig veske å ta om bord med maksimal størrelse på 40 x 20 x 25 cm og håndbagasje med størrelse på 55 x 40 x 20 cm og vekt på opptil 10 kg – fra NOK 64 til NOK 179*

    Wizz Air (pris per hvert fly/person):

    • prioritert ombordstigning, et stykke håndbagasje med maksimal størrelse på 40 x 30 x 20 cm og et stykke håndbagasje med størrelse på 50x 40 x 23 cm og vekt på maks 10 kg – fra NOK 50 til NOK 304*

    * Priser fastsettes av flyselskaper og kan endre seg. De oppgitte beløpene er bare eksempler.

    Inneholder denne artikkelen informasjon du lette etter? Ja | Nei
    Hvordan kan vi forbedre denne artikkelen?
    Takk for din vurdering!
  • Hvordan reservere et sete på fly?

    Flyselskapers bestillingssystemer tildeler tilfeldige seter. Hvis man flyr med andre reisende, setter flyselskaper ikke passasjerene sammen (unntak er reiser med barn). For å unngå denne ulempen, er det verdt å betale for setereservasjon.

    Tjenesten kan kjøpes under bestillingen (kun tilgjengelig hos enkelte flyselskaper) eller ved å kontakte oss med bruk av kontaktformular (lenke nedenfor).

    Setereservasjon er tilgjengelig mot et gebyr, og prisen avhenger av flyselskap og setetype. Etter at du har meldt forespørselen, skal konsulentene våre sende et svar med informasjon om tilgjengelighet av valgte seter og kostnader.

    Prisen varierer fra NOK 44 til 253 per person (per hvert fly).*

    NB! Antall tilgjengelige seter på fly endrer seg hele tiden og de utvalgte setene kan være utilgjengelige.

    * Priser fastsettes av flyselskaper og kan endre seg. De oppgitte beløpene er bare eksempler.

    Inneholder denne artikkelen informasjon du lette etter? Ja | Nei
    Hvordan kan vi forbedre denne artikkelen?
    Takk for din vurdering!
  • Jeg vil avbestille billetter. Hvordan?

    Hos mesteparten av lavprisflyselskapene (inkludert Ryanair, Wizz Air, easyJet, Laudamotion) er det umulig å avbestille billetter. Flyselskaper merker i bestillingsvilkår at billetter ikke er refunderbare.

    Når det gjelder vanlige flyselskaper (f.eks. SAS, Lufthansa, Air France) finner man regler for avbestilling i betingelser for hver prisklasse.

    Inneholder denne artikkelen informasjon du lette etter? Ja | Nei
    Hvordan kan vi forbedre denne artikkelen?
    Takk for din vurdering!
  • Jeg trenger assistanse på flyplassen. Hva gjør jeg?

    Behov for assistanse av en medhjelper må meldes rett etter billettbestilling. Fristen for å melde behovet til flyplassen eller flyselskapet avhenger av lufthavnens og flyselskapets regler.

    Assistanse er gratis og alle funksjonshemmede og bevegelseshemmede har rett til den.

    Inneholder denne artikkelen informasjon du lette etter? Ja | Nei
    Hvordan kan vi forbedre denne artikkelen?
    Takk for din vurdering!
  • Informasjon gjeldende endring av avreisetidspunkt av flyselskaper

    Hvis et flyselskap endrer avreisetidspunkt, informerer vi deg. Informasjonen sendes i en e-post til en adresse som ble oppgitt under bestilling.

    Beskjeden skal begynne med:
    VIKTIG! Ruteendring, flybillett [din bestillingsnummer].

    NB! En ny billett med det nye avreisetidspunktet sendes via e-post til en adresse som ble oppgitt under bestilling.

    Inneholder denne artikkelen informasjon du lette etter? Ja | Nei
    Hvordan kan vi forbedre denne artikkelen?
    Takk for din vurdering!

Online innsjekking

  • Feil under online innsjekking

    Hvis det oppstår en feil når du oppgir opplysninger om reisende i et skjema for innsjekking eller sjekker deg inn, så må du kontakte oss med en gang.

    Inneholder denne artikkelen informasjon du lette etter? Ja | Nei
    Hvordan kan vi forbedre denne artikkelen?
    Takk for din vurdering!

Bestillingsendringer

  • Hvordan endre reisedatoer?

    En mulighet til å endre reisedatoer etter billetttkjøp avhenger av flyselskap. En del flyselskaper tillater datoendring mot et ekstra gebyr (avhengig av flyselskap kan det være opptil NOK 1840), mens noen vanlige flyselskaper tillater det kun i noen enkelte prisklasser.

    Gebyret for datoendring blir påløpt per hver passasjer og hver del av reise (hvert enkelt fly). I tillegg kan man bli belastet med en prisforskjell mellom den opprinnelige billetten og den nye. Flyselskaper tilbakebetaler ikke forskjellen hvis prisen på den nye billetten er lavere enn den opprinnelige.

    I noen tilfeller kan eSky påløpe et service-gebyr på NOK 125 for å gjøre endringer på billetter, som er inkludert i den endelige prisen. Gebyret påløpes per hver passasjer som er omfattet av endringene.

    Inneholder denne artikkelen informasjon du lette etter? Ja | Nei
    Hvordan kan vi forbedre denne artikkelen?
    Takk for din vurdering!
  • Hvordan korrigere eller endre passasjeropplysninger?

    I mesteparten av flyselskaper er det umulig å endre opplysninger på billetter. Det er likevel mulig å korrigere opplysninger som er feil, men omfang og pris på endringer avhenger av flyselskap.

    Alle ukorrekte opplysninger som befinner seg på billetten, f.eks.

    • stavefeil i for- eller etternavn
    • feil fødselsdato
    • feil tiltaleform (herr, fru)
    • feil passasjertype (barn/voksen)

    må meldes med en gang. Konsulentene våre skal sjekke muligheten til å korrigere feil og skal informere om eventuelle kostnader eller kontakte flyselskapet for å korrigere opplysninger på billetten.

    NB! Mangel på norske bokstaver på billetten er ikke feil, flyselskaper bruker dem ikke med vilje. Det samme gjelder andre spesielle bokstaver (f.eks. č, é, ę, ą). Flyselskaper fjerner også mellomrom og bindestrekk i doble etternavn.

    Inneholder denne artikkelen informasjon du lette etter? Ja | Nei
    Hvordan kan vi forbedre denne artikkelen?
    Takk for din vurdering!

Faktura

  • Hvordan endre opplysninger om betaleren på faktura?

    Endring av opplysninger om betaleren (ikke passasjeren!) er mulig opp til 30 dager etter billettkjøp. eSky tillater endring av opplysninger:

    • fra en fysisk person til en annen fysisk person
    • fra en fysisk person til en næringsvirksomhet

    Det er ikke mulig å endre opplysninger fra en næringsvirksomhet til et annet bedrift eller fra et bedrift til en fysisk person.

    Inneholder denne artikkelen informasjon du lette etter? Ja | Nei
    Hvordan kan vi forbedre denne artikkelen?
    Takk for din vurdering!
  • Hvorfor er det to beløper på faktura i ulike valuter?

    Kjøp realiseres av et polsk firma og lovverket krever at det vises to beløper på faktura. Ett av dem er beløpet i valuta for transaksjon og ett er beløpet regnet i PLN (zloty).

    Inneholder denne artikkelen informasjon du lette etter? Ja | Nei
    Hvordan kan vi forbedre denne artikkelen?
    Takk for din vurdering!

Kontaktskjemaet - bestillingstjeneste

Arbeidstid

Mandag – fredag: 6:00 – 22:00 ,
Lørdag: 9:00 – 17:00 ,
Søndag: 9:00 – 17:00

Vi prøver å svare så raskt som mulig.

Hvordan kan vi hjelpe deg?

Noe som haster? Ring oss