Hvis et lavprisflyselskap som Ryanair krever verifisering av bestillingen din, vil du motta en e-post fra oss eller flyselskapet med relevant informasjon og en lenke til verifiseringsskjemaet.
Dette er standard praksis og billetten din er fortsatt gyldig. Men hvis du ikke verifiserer bestillingen din, vil den ikke kunne administreres. I tillegg sjekker du ikke inn online og du betaler for det på flyplassen (ca. 55 euro per person per flyvning).
Før du begynner å verifisere bestillingen, vennligst ha følgende klart:
Verifiseringsskjemaet kan bestå av flere trinn, så følg instruksjonene på flyselskapets nettside. Oppgi de nødvendige dataene og gi nødvendige samtykker. Flyselskapet kan også be deg om å skanne eller ta et bilde av dokumentet som ble brukt til å foreta bestillingen, samt å ta et bilde av ansiktet ditt.
Du vil lære mer i guiden: Verifisering av bestilling av flyselskapet.
Foreløpig foregår det store flertallet av flyvningene som planlagt. Med mindre du mottar spesifikk informasjon fra eSky eller flyselskapet om en kansellering eller omlegging, vil flyet ditt gå som planlagt.
Hvis du ønsker å avbestille eller endre datoen for reisen din, vil flyselskapene vurdere søknaden din i henhold til deres prisbetingelser.
Flyet ditt ble kansellert av flyselskapet? Til gjengjeld har du rett til å velge en ny flydato eller en billettrefusjon. Ved refusjon kan du for eksempel motta en kupong, poeng til bruk eller penger. Det er flyselskapet som bestemmer om refusjonsformen. Hos eSky har vi, akkurat som hos flyselskapene, returprosedyrer for å sikre at du får den beste løsningen.
Hvordan prosedyren knyttet til kansellering av flyreisen av flyselskapet ser ut, avhenger av om det er eSky eller flyselskapet som kontakter deg direkte angående bookingen din ( les mer om eSky-bookinger som håndteres av flyselskaper). Du finner informasjon om hvem som håndterer bookingen din i e-posten vi sendte deg sammen med flybilletten.
Hvis informasjonen om flykansellering er sendt til din e-postadresse via eSky, vil refusjonsprosedyren være som følger:
Hvis informasjonen om kanselleringen av flyet har blitt sendt direkte til din e-postadresse av flyselskapet, er prosedyren for endring av flydato eller refusjon kun basert på flyselskapets retningslinjer. I dette tilfellet vil du motta all informasjon direkte fra flyselskapet, inkludert informasjon om de neste trinnene, en liste over tilgjengelige refusjonsalternativer, samt varsler om status for saken. For å få refusjon, følg informasjonen som er oppgitt og kontakt flyselskapet direkte, f.eks. på e-post eller telefon.
Husk! En refusjon for en ubrukt billett dekker kostnaden for billetten og flyplassavgifter. Det et mulig at andre produkter og utførte eSky-tjenester som ble kjøpt med billetten kan ikke refunderes.
Planene dine er endret og du kan ikke bruke de kjøpte flybillettene? Dessverre er det ikke alltid mulig å frivillig endre flydatoen eller kansellere flyreisen og få pengene tilbake.
Hvis du ønsker å kansellere reisen eller endre flydatoen, vennligst kontakt oss via «Mine bookinger» i din eSky-konto (hvis du ikke er registrert ennå, opprett konto, importer bookingen og last ned eSky-mobilapplikasjonen for å få umiddelbar tilgang til bookingen). Om du kan returnere billetten eller endre reisedatoen avhenger av flyselskapet og tariffen som er kjøpt. De fleste flyselskaper tillater ikke kansellering av reise og billettrefusjon. Hvis du ønsker å endre flydatoen, vil de fleste flyselskaper tillate det mot en ekstra kostnad (ved dyrere tariffer kan en slik endring være gratis). I tillegg vil flyselskapene vanligvis ikke refundere differansen dersom billettprisen etter endringen er lavere enn den opprinnelige billettprisen.
Finn ut mer om reisekansellering og refusjon av flybilletter her.
Venter du på refusjon for en ubrukt billett? Du kan være sikker på at du vil motta pengene dine hvis flyselskapet har godtatt denne løsningen. Dessverre er det noen ganger situasjoner der flyselskapene kan forlenge ventetiden for refusjon på grunn av det økte antallet refusjonsforespørsler.
Vær oppmerksom på at ventetiden for refusjon for et fly som kanselleres av flyselskapet er helt opp til flyselskapets avgjørelse.
Se informasjon nedenfor for å finne ut hvem som vil kontakte deg angående refusjonen din ( les mer om eSky-bookinger som håndteres av flyselskaper).
Hvis bookingen din håndteres av eSky (du finner denne informasjonen i e-posten med billetten vi sendte deg), vil vi sende deg et varsel om kansellering av fly og vi vil begynne å jobbe så snart som mulig for å motta refusjon fra flyselskapet på dine vegne. Vi vil innhente informasjon om refusjonsformer som tilbys av flyselskapet, og vi vil håndtere saken til den er fullført. Vi vil holde deg oppdatert om tilgjengelige refusjonsalternativer og gjeldende status for forespørselen din. Noen flyselskaper tilbyr refusjon i form av en kupong eller poeng som skal brukes til kjøp av flybilletter i tillegg til refusjon til kontoen eller kortet. Tilbakebetalingen ved valg av kupong eller poeng er mye raskere enn om du velger å få pengene overført til din konto eller kort.
Dersom bookingen din håndteres direkte av flyselskapet (du finner denne informasjonen i e-posten som inneholder billetten din), vil du motta all informasjon om refusjon, tilgjengelige refusjonsformer og frister for å vurdere forespørslene fra flyselskapet til e-postadressen oppgitt under bookingen. Flyselskapet vil også informere deg om statusen til saken din og gi ytterligere informasjon knyttet til den kansellerte bookingen. Hvis du vil få informasjon om gjeldende status for forespørselen din og ventetiden for refusjon, vennligst kontakt flyselskapet direkte på e-post eller telefon for å få all nødvendig informasjon. Vær oppmerksom på at i tilfelle du velger en kupong eller poeng som skal brukes til å kjøpe flybilletter, er refusjonsprosessen mye raskere enn når du velger å få pengene overført til din konto eller kort.
Husk! Tilgjengeligheten av refusjonsalternativer avhenger av flyselskapet.
Lurer du på hva som er gjenstand for refusjon for en ubrukt flybillett kjøpt på eSky og hvordan du vil motta midlene? I samsvar med flyselskapenes praksis, dekker refusjonen for den kansellerte flyreisen kostnaden for billetten og tilleggstjenester kjøpt direkte hos flyselskapet.
Refusjonsformen avhenger helt av flyselskapets avgjørelse. Vanligvis tilbyr flyselskaper kun refusjon i form av en kupong eller poeng som kan brukes til kjøp av en annen billett. Noen flyselskaper tillater refusjon av penger.
Husk! Refusjon dekker kun de kansellerte flyreisene fra bookingen din. Flyselskaper refunderer ikke for flyvninger som fant sted i henhold til rutetiden.
Lurer du på hvordan og hvor raskt du vil få refusjon for en kansellert booking av eSky Flight+Hotel-pakke? I henhold til lov om pakkereiser og tilknyttede reisetjenester tar refusjonsprosessen inntil 14 dager.
Midlene vil bli refundert med samme metode som ble brukt for betalingen. Når vi har behandlet refusjonen din, vil vi varsle deg på e-post umiddelbart.
Vi har sendt deg en e-post med mulighet for å velge eSky Wallet eller du har mottatt informasjon om denne løsningen og du lurer på hva den er og når du kan bruke den? eSky Wallet er en elektronisk lommebok. Takket være den vil du få midler du kan bruke på eSky som en del av tilbudskampanjer eller motta en rask refusjon for en ubrukt flybooking, og du kan også få ekstra fordeler.
Du kan bare bruke den etter å ha mottatt en melding fra oss med mulighet for å velge denne refusjonsformen eller ved å delta i tilbudskampanjer.
Vil du på tur, men du vet ikke hvor du kan fly og hvordan du skal forberede deg på en utenlandsreise? I en slik situasjon er det verdt å bruke sikre kilder, fordi reglene for å reise rundt i verden endres dynamisk og avhenger av myndighetene i de enkelte land. Endringene kan omfatte dokumenter som skal fremvises på flyplassen, generelle oppførselsregler ved ankomst eller midlertidig stans av ankomst.
For å lese den oppdaterte informasjonen og for å kunne planlegge turene dine med trygghet, sjekk siden der vi har samlet informasjon om regler og dokumenter som kreves av landene i verden her.
Før du reiser, les de offisielle meldingene fra myndighetene i landet du skal til.
Planlegger du en reise eller har allerede en billett, men ser du etter den nyeste informasjonen om du må ta en COVID-19-test før reisen?
Noen land rundt om i verden krever COVID-19-testing før reisen og fremvisning av et negativt testresultat ved ankomst.
Trenger du å kontakte oss angående din booking? Sjekk ut informasjonen nedenfor om hvordan du gjør dette for å få hjelp så snart som mulig.
Hvis du ikke er en registrert bruker, opprett en konto og importer bestillingen din. Det er også verdt å bruke eSky-mobilappen, takket være den vil du få umiddelbar tilgang til bestillingene dine når som helst og hvor som helst.
Hvis du ønsker å kontakte oss før du reiser angående en annen sak, kan du sende oss en melding ved bruk av kontaktskjemaet - her.
Lurer du på hvorfor refusjonsbeløpet for et kansellert fly er lavere enn eSky-bookingen din? Alt avhenger av hvilke tjenester som ble kjøpt med billetten og hvilken beslutning flyselskapet tok om refusjonsbeløpet. Det nevnte beløpet inkluderer for eksempel ikke serviceavgift og tilleggstjenester kjøpt på eSky.
I noen tilfeller vil flyselskapene refundere for kansellerte bookinger i separate betalinger, f.eks. i tilfelle av booking som består av billetter for flere personer, eller hvis den inkluderer tilleggstjenester som tilbys av flyselskapet, som ekstra bagasje, setereservasjon osv.
Hva er inkludert i refusjonsbeløpet? Les mer >>
Du vet at du må sjekke inn og laste ned ombordstigningskortet ditt før du reiser med fly, men leter du etter et sted å utføre det? Alt avhenger av om du blir kontaktet direkte av flyselskapet eller eSky ( les mer om eSky-bookinger som håndteres av flyselskaper). Du finner relevant informasjon i e-posten vi sendte deg med flybilletten.
Du finner en lenke til innsjekkingsskjemaet i «Mine bookinger» i din eSky-konto. Hvis du ikke er en registrert bruker, opprett konto og importer bookingen. Du kan finne lenken i billetten din også. Du kan også bruke eSky-mobilapplikasjonen, takket være den vil du ha umiddelbar tilgang til bookingene dine når som helst og hvor som helst. Dersom vi ikke mottar de nødvendige opplysningene fra deg inntil 7 dager før avreise, sender vi deg en e-postpåminnelse med lenke til skjemaet.
Du vil motta informasjon om online innsjekking direkte fra flyselskapet til din e-postadresse. Du kan selv sjekke inn på flyselskapets nettside, og oppgi de nødvendige opplysningene.
Vi informerer deg ofte om at du må sjekke inn og laste ned ombordstigningskort eller innsjekkingsbekreftelser før du reiser med fly. Hvorfor er online innsjekking viktig og hvordan bør det utføres?
Online innsjekking lar deg forberede ombordstigningskortene, og gir deg dermed tilgang til å gå ombord på flyet. Når du flyr med populære lavprisflyselskaper (som Ryanair, Wizz Air, easyJet) er det nødvendig å få skrevet ut ombordstigningskortet. Uten utskrevet ombordstigningskort kan du bli nektet ombordstigning eller måtte betale en ekstra avgift på flyplassen.
Innsjekkingsprosessen varierer fra flyselskap til flyselskap, og avhenger av om du blir kontaktet av eSky eller av flyselskapet ( les mer om eSky-bookinger som håndteres av flyselskaper). Du finner relevant informasjon i e-posten vi sendte deg med flybilletten.
Vi vil utføre innsjekkingen på dine vegne. For å gjøre dette vil vi i noen tilfeller trenge personopplysningene til deg og personer som reiser sammen med deg.
Du vil motta all informasjon om online innsjekking fra flyselskapet. Innsjekking må gjøres på flyselskapets nettside, ved å bruke e-postadressen oppgitt under bookingen på eSky.
Forbereder du turen og ønsker å laste ned ombordstigningskort eller innsjekkingsbekreftelser? Hvor du finner kort eller bekreftelser avhenger av om du blir kontaktet av eSky eller flyselskapet direkte ( finn ut mer om eSky-bestillinger som håndteres av flyselskaper). Du finner relevant informasjon i e-posten vi sendte deg sammen med flybilletten.
Dine ombordstigningskort eller innsjekkingsbekreftelser vil bli gjort tilgjengelig på Din eSky-konto fra 48 til 8 timer før planlagt avreise. Hvis du ikke har en konto, opprett den og importer bestillingen. I tillegg er det verdt å bruke eSky-mobilappen hvor du får umiddelbar tilgang til bestillingene dine når som helst og hvor som helst. Vi sender også ombordstigningskort eller innsjekkingsbekreftelser fra 48 til 8 timer før avgang til e-postadressen du oppga under bestilling av billett. Hvis reisen din består av flere flyvninger, vil kortene eller bekreftelsene deles separat på eSky-kontoen din og sendes i separate e-poster - 48 til 8 timer før starten av hver flyvning.
Eksempel nr. 1
Du reiser:
Du skal motta ombordstigningskort eller bekreftelser:
Eksempel nr. 2
Du reiser:
Du skal motta ombordstigningskort eller bekreftelser:
Hvis det er mindre enn 8 timer igjen til flyet ditt og du ikke har mottatt en e-post med ombordstigningskort eller innsjekkingsbekreftelser ennå, gå til Din eSky-konto eller sjekk SPAM-mappen, pass på at du sjekker e-postadressen som du brukte til å gjøre bestillingen. Kanskje har ombordstigningskortet ditt blitt sendt til en annen e-postadresse du har.
Merk følgende! Når det gjelder flyreiser som krever at ytterligere detaljer oppgis i innsjekkingsskjemaet, sendes ombordstigningskort eller innsjekkingsbekreftelser først etter at den nødvendige informasjonen er oppgittl. Hvis bestillingen din inkluderer flere passasjerer, sørg for at detaljene er oppgitt for hver av dem.
Hvis du sjekker inn online på egenhånd på flyselskapets nettside, vil du laste ned ombordstigningskortet ditt etter innsjekking, i henhold til informasjonen flyselskapet har gitt.
Lurer du på hvorfor vi ofte informerer deg om at de nedlastede ombordstigningskortene eller innsjekkingsbekreftelsene må skrives ut før du drar til flyplassen? Noen flyselskaper godtar ikke dokumenter i form av en PDF-fil som vises på skjermen til en smarttelefon eller annen mobilenhet. Det trykte ombordstigningskortet eller innsjekkingsbekreftelsen garanterer at du går ombord på flyet.
For å være sikker på at du får lov til å gå ombord på flyet, last ned og skriv ut hvert ombordstigningskort eller innsjekkingsbekreftelse sendt fra eSky eller lastet ned fra Din konto..
Oppstod det en feil under utfylling av passasjeropplysninger i innsjekkingsskjemaet eller mens du sjekket inn online selv? Gi oss beskjed så snart som mulig ved å bruke kontaktskjemaet her.
Vi vil sjekke hva som skjedde og foreslå andre innsjekkingsalternativer, slik at du ikke bekymrer deg under reisen.
Lurer du på hvordan du kan legge til ekstra betalt bagasje når du booker billetter, eller du allerede har en billett og ønsker å kjøpe ekstra bagasje? Innsjekket bagasje kan kjøpes på eSky ved booking av billett eller i etterkant, men senest 48 timer før avgang. Hvis du ønsker å kjøpe bagasje, gå til «Mine bookinger» i din eSky-konto. Hvis du ikke er registrert ennå, opprett konto og importer bookingen. Det er også verdt å bruke eSky-mobilapplikasjonen, takket være den vil du få umiddelbar tilgang til bookingene dine når som helst og hvor som helst.
Eksempler på forhold:
Ryanair (pris per hvert fly/person):
Wizz Air (pris per hvert fly/person):
Du finner informasjon om andre flyselskaper her
* Priser fastsettes av flyselskaper og kan endre seg. De oppgitte beløpene er bare eksempler.
Leter du etter det beste reisealternativet og lurer på hva slags bagasje du kan ta med deg ombord på flyet? Vanligvis er det tre typer bagasje flyselskaper tillater: personlig gjenstand, håndbagasje (kabin) og innsjekket bagasje (transportert i flyets lasterom).
Hvis du vil sjekke hva slags bagasje du kan ta med deg på reisen eller om du kan kjøpe innsjekket bagasje, gå til «Mine bookinger» i din eSky-konto. Hvis du ikke er registrert ennå, opprett konto og importer bookingen. Det er også verdt å bruke eSky-mobilapplikasjonen, takket være den vil du få umiddelbar tilgang til bookingene dine når som helst og hvor som helst.
Sjekk hva du kan ha med deg om bord på flyet og hva du kan ha i innsjekket bagasje – her!
Lurer du på hva fordelene med å kjøpe prioritert ombordstigning er? For det første gjør det at passasjeren kan ta plass i prioritert kø og unngå lang ventetid for å gå ombord på flyet.
Noen populære lavprisflyselskaper (som Ryanair og Wizz Air) lar passasjerer ta med seg ekstra håndbagasje som en del av denne tjenesten. Dette er imidlertid ikke en regel, så sjekk hva som er inkludert i denne tjenesten hver gang du kjøper prioritert ombordstigningstjeneste.
Prioritert ombordstigning kan kjøpes ved booking av billett eller på et senere tidspunkt i din eSky-konto. Hvis du ikke er registrert ennå, opprett konto og importer bookingen. Det er også verdt å bruke eSky-mobilapplikasjonen, takket være den vil du få umiddelbar tilgang til bookingene dine når som helst og hvor som helst.
Husk at tillatt bagasje settes av hvert flyselskap individuelt, noe som betyr at det er best å sjekke hvor mye du kan ta med deg hver gang før du kjøper en flybillett.
Vil du sjekke den nåværende statusen for bookingen din samt alle detaljene? Måten du kan sjekke statusen på avhenger av om du blir kontaktet av eSky eller flyselskapet direkte ( les mer om eSky-bookinger som håndteres av flyselskaper). Du finner all relevant informasjon i e-posten vi sendte deg med flybilletten.
Gjeldende status for flybookinger, hotellbookinger og Fly+Hotell-pakker finner du i «Mine bookinger» i din eSky-konto. Hvis du ikke har en konto, opprett en og importer bookingen. I tillegg er det verdt å bruke eSky-mobilapplikasjonen, takket være den vil du få umiddelbar tilgang til bestillingene dine når som helst og hvor som helst.
Vil du vite mer om funksjoner i kontoen din? Les denne artikkelen.
For å logge inn eller opprette din eSky-konto - klikk her.
Ved eventuelle endringer i flyruten eller kansellering av flyet vil vi også sende deg en e-post. Vi anbefaler at du sjekker flyplanen din på din eSky-konto 12 timer før planlagt avgangstid og følger de innkommende meldingene til e-postadressen du oppgir når du booker billettene.
Du kan sjekke gjeldende status for bookingen din på flyselskapets nettside ved å logge på med dataene fra flyselskapet. Ved endringer i flyruten eller kanselleringer av fly vil du motta denne informasjonen direkte fra flyselskapet til e-postadressen oppgitt under bookingen. Vi anbefaler at du sjekker flyplanen din på flyselskapets nettside 12 timer før planlagt avgangstid og følger innkommende meldinger til e-postadressen du oppgir når du booker billettene.
Ønsker du å gjøre endringer i bookingen din, kjøpe tilleggstjenester eller ha direkte tilgang til detaljene? Hvordan du administrerer bestillingen din avhenger av om du blir kontaktet av eSky eller flyselskapet direkte ( les mer om eSky-bookinger som håndteres av flyselskaper). Du finner all relevant informasjon i e-posten vi sendte deg med flybilletten.
Detaljer om flybookinger, hotellbookinger og Fly+Hotell-pakker finner du i din eSky-konto. Du kan også bruke den til å administrere bookingene dine og oppgi informasjon for online innsjekking (for utvalgte flyselskaper). Takket være kontoen din kan du enkelt:
Hvis du ikke er registrert ennå, opprett konto og importer bookingen. I tillegg er det verdt å bruke eSky-mobilapplikasjonen, takket være den vil du få umiddelbar tilgang til bestillingene dine når som helst og hvor som helst.
Vil du vite mer om funksjoner i kontoen din? Les denne artikkelen.
For å logge inn eller opprette din eSky-konto - klikk her.
Du kan administrere bookingen din, finne informasjon om gjeldende flyrute og reisedetaljer på flyselskapets nettside. Flyselskapet vil sende deg all informasjon om mulige administrasjonsalternativer for bookingen din og den foretrukne kontaktmetoden til e-postadressen oppgitt under bookingen.
Trenger du informasjon om status for bookingen din, men finner ikke bookingbekreftelsen noe sted? Bruk „Mine bookinger” i din eSky-konto, hvor du finner all viktig informasjon om reisen din. Hvis du ikke er registrert ennå, opprett konto og importer bookingen. Det er også verdt å bruke eSky-mobilapplikasjonen, takket være den vil du få umiddelbar tilgang til bookingene dine når som helst og hvor som helst.
I tillegg vil vi sende deg bekreftelse via e-post etter at bookingen er utført. Hvis du ikke finner en melding fra oss i innboksen din, vennligst sjekk søppelposten og sjekk om e-postadressen som ble oppgitt ved bookingen var korrekt. Du kan også sende e-post med bookingen på nytt til e-postadressen din ved å bruke din konto eller bruke et eget skjema - her.
Trenger du ditt eSky-bookingnummer eller flybookingnummer for å kontakte oss, eller når du allerede er på vei til flyplassen? Alle detaljer, inkludert numre som er nevnt, finner du i «Mine bookinger» i din eSky-konto. Hvis du ikke har en konto, kan du også sjekke e-posten sendt av oss til adressen oppgitt under bookingen. Det er også verdt å bruke eSky-mobilapplikasjonen, takket være den vil du få umiddelbar tilgang til bookingene dine når som helst og hvor som helst.
Hvis du har mistet eller ikke har mottatt en melding fra oss, vennligst send en e-post med bookingdetaljene på nytt ved å bruke et eget skjema på nettsiden vår her.
Hvis du er sikker på at du oppga feil e-postadresse ved bookingen, f.eks. det var en skrivefeil i den, gå til din eSky-konto, hvor du kan administrere bookingen din og rette informasjonen. Hvis du ikke er en registrert bruker, opprett konto og importer bookingen. Det er også verdt å bruke eSky-mobilapplikasjonen, takket være den vil du få umiddelbar tilgang til bookingene dine når som helst og hvor som helst.
Hvis du trenger å gjøre endringer raskt eller vil spare tid, kan du endre informasjonen din selv ved å bruke kontoen din. Du kan også be om å få endret feilinformasjon via kontaktskjemaet ved å sende inn informasjon om bookingen (navn, dato, flyrute), men våre konsulenter kan be om tilleggsinformasjon for å bekrefte forespørselen din – her.
Lang ventetid for å gå ombord på flyet kan påvirke reisekomforten og velvære betraktelig. Derfor er det verdt å kjøpe den prioriterte ombordstigningstjenesten. Du kan gjøre det både ved booking av billett, og i etterkant, men senest 48 timer før avgang.
For å kjøpe denne tjenesten, velg det aktuelle alternativet i «Mine bookinger» i din eSky-konto. Du kan også bruke den til å administrere bookingen din selv. Hvis du ikke er en registrert bruker, opprett konto og importer bookingen. Det er også verdt å bruke eSky-mobilapplikasjonen, takket være den vil du få umiddelbar tilgang til bookingene dine når som helst og hvor som helst.
Obs! Prioritert ombordstigning er en begrenset tjeneste og kan være utilgjengelig.
Eksempler på kjøpsvilkår og bruk av tjeneste:
Ryanair (pris per hvert fly/person):
Wizz Air (pris per hvert fly/person):
* Priser fastsettes av flyselskaper og kan endre seg. De oppgitte beløpene er bare eksempler.
Planlegger du en tur og lurer på hvordan du velger og booker et foretrukket sete på flyet, for eksempel et vindussete, et sete med ekstra benplass eller rett ved siden av medpassasjerene dine? Du kan kjøpe et foretrukket sete under booking av flybilletter (kun tilgjengelig for utvalgte flyselskaper) på eSky eller ved å kontakte oss ved å bruke kontaktskjemaet - her.
Husk at flyselskapets bookingsystemer tildeler tilfeldige seter på et fly. Derfor, hvis du reiser i en gruppe, vil du ikke sitte sammen med medpassasjerene dine (det eneste unntaket fra denne regelen er et barn som reiser på et fly med sin omsorgsperson). For å unngå slike ulemper er det verdt å kjøpe setevalg.
Setevalg er tilgjengelig mot ekstra kostnad, og prisen avhenger av flyselskapet og setetypen. Etter at du har meldt forespørselen, skal konsulentene våre sende et svar med informasjon om tilgjengelighet av valgte seter og kostnader.
Prisen varierer fra NOK 44 til 253 per person (per hvert fly).*
NB! Antall tilgjengelige seter på fly endrer seg hele tiden og de utvalgte setene kan være utilgjengelige.
* Priser fastsettes av flyselskaper og kan endre seg. De oppgitte beløpene er bare eksempler.
Lurer du på om det er nødvendig å bruke et kredittkort for å betale for eSky-bookingen din? Du trenger ikke bekymre deg - du kan gjøre det ved å bruke alle populære betalingsmetoder (inkludert: kredittkort, raske betalinger samt avdragsbetaling og betalingsutsettelse, og via tradisjonell bankoverføring). Betalingsmetoden kan velges på billettbookingskjermen.
På grunn av at billettprisene kun er garantert på betalingstidspunktet, anbefaler vi å bruke kortbetaling eller hurtigbetaling. En foreløpig billettbooking via en tradisjonell overføring kan resultere i behov for å betale ekstra for billetter, da prisene deres endres dynamisk avhengig av flyselskapets retningslinjer og endringer i setetilgjengelighet. Hvis en tilleggsbetaling til den opprinnelige billettprisen er nødvendig, vil vi kontakte deg, informere deg om beløpet og angi hvordan du skal betale det.
Refusjon for en kjøpt billett er dessverre ikke mulig med de fleste lavprisflyselskapene (inkludert Ryanair, Wizz Air, easyJet). Flyselskapene understreker i bookingvilkårene at billettene ikke kan refunderes.
Når det gjelder ruteflyselskaper (f.eks. LOT, Lufthansa, Air France) er muligheten for å returnere en billett spesifisert i tariffbetingelsene.
Hvis du ønsker å be om refusjon, vennligst bruk kontaktskjemaet her eller sjekk tilgjengeligheten av refusjonsalternativet i kontoen din.
Er du redd for at avgangstiden din kan bli endret? Ikke bekymre deg, du vil motta all nødvendig informasjon i tide. Metoden for varsling avhenger av om du blir kontaktet av eSky eller flyselskapet direkte angående bookingen din (les mer om eSky-bookinger som håndteres av flyselskaper). Du finner all relevant informasjon i e-posten vi sendte deg med flybilletten.
Du kan finne informasjon om endring av avgangstiden i «Mine bookinger» i din eSky-konto. Hvis du ikke er en registrert bruker, opprett konto og importer bookingen. Det er også verdt å bruke eSky-mobilapplikasjonen, takket være den vil du få umiddelbar tilgang til bookingene dine når som helst og hvor som helst.
I tillegg vil vi informere deg om eventuelle endringer i e-postmeldingen som sendes til adressen oppgitt under bookingen. E-postmeldingen vil ha tittelen: "VIKTIG! Endring i flyplanen, flybillett [bookingnummeret ditt]." Vi vil også sende deg en ny billett med oppdatert flyavgangstid til e-postadressen oppgitt under bookingen.
Vi anbefaler at du sjekker avgangstiden din på din eSky-konto 12 timer før planlagt avgangstid og holder et øye med de innkommende meldingene til e-postadressen som ble oppgitt ved booking av billetter.
Du vil motta all informasjon om endringer i flyplanen direkte fra flyselskapet til e-postadressen oppgitt under bookingen. Gjeldende rutetabell finner du også på flyselskapets nettsider. Vi anbefaler at du sjekker avgangstiden din på flyselskapets nettside 12 timer før planlagt avgangstid og holder et øye med innkommende meldinger til e-postadressen som oppgis ved booking av billetter.
Du har allerede kjøpt en billett på eSky, men planene dine er endret? Du kan spørre om muligheten for å endre flydatoen. Husk at det ofte er umulig å endre flydatoen uten ekstra kostnader, og enhver endring av bookingen må godkjennes av flyselskapet.
Hvis du vil endre datoen for flyreisen din, sjekk om du blir kontaktet av eSky eller flyselskapet direkte ( les mer om eSky-bookinger som håndteres av flyselskaper). Du finner relevant informasjon i e-posten vi sendte deg med flybilletten.
Du kan finne ut om flyselskapet lar deg endre datoen for reisen din ved å velge "Endre flydatoen" i «Mine bookinger» i din eSky-konto. Hvis du ikke er en registrert bruker, opprett konto og importer bookingen. Det er også verdt å bruke eSky-mobilapplikasjonen, takket være den vil du få umiddelbar tilgang til bookingene dine når som helst og hvor som helst.
Vær oppmerksom på at tilgjengeligheten av å endre flydato etter kjøp av billett avhenger av flyselskapet. Noen lavprisflyselskaper lar deg endre datoen mot et tilleggsgebyr (avhengig av flyselskapet kan det være til og med 169 EUR), mens noen ruteflyselskaper tilbyr denne tjenesten kun under utvalgte tariffer.
Gebyret for å endre flydatoen belastes for hver passasjer for hver etappe av flyvningen (enkeltflyving). I tillegg kan en forskjell i prisene mellom den opprinnelig kjøpte billetten og den nye billetten legges til. Flyselskapene refunderer ikke differansen dersom prisen på den nye billetten er lavere enn prisen på den opprinnelige billetten.
I noen tilfeller krever eSky et byrågebyr på 302 NOK for å gjøre en endring på billetten, som er inkludert i den endelige kostnaden for endringen. Dette gebyret belastes for hver passasjer hvis billett er endret.
Kontakt flyselskapet direkte for å finne ut om det er mulig å endre flydatoen. Vær oppmerksom på at tilgjengeligheten av å endre flydato etter kjøp av billett avhenger av flyselskapet. Noen lavprisflyselskaper lar deg endre datoen mot et tilleggsgebyr (avhengig av flyselskapet kan det være til og med 169 EUR), mens noen ruteflyselskaper tilbyr denne tjenesten kun under utvalgte tariffer.
Gebyret for å endre flydatoen belastes for hver passasjer for hver etappe av flyvningen (enkeltflyving). I tillegg kan en forskjell i prisene mellom den opprinnelig kjøpte billetten og den nye billetten legges til. Flyselskapene refunderer ikke differansen dersom prisen på den nye billetten er lavere enn prisen på den opprinnelige billetten.
Hvis du under booking av flybillett har gjort en feil ved å oppgi passasjeropplysninger, kan du spørre oss om muligheten for å korrigere bookingen. Dessverre tillater ikke de fleste flyselskaper endring av opplysninger på billetten. Noen flyselskaper gjør det imidlertid mulig å endre informasjonen til en viss grad. Omfanget og prisen på slike endringer avhenger av retningslinjene til det aktuelle flyselskapet. All feil informasjon på billetten, for eksempel:
skal meldes umiddelbart. Våre konsulenter vil sjekke muligheten for å rette opp feilene nevnt ovenfor, informere om mulige gebyrer for endringen og kontakte flyselskapene for å korrigere opplysningene på billetten.
Merk følgende! Mangel på spesialtegn og aksenter (f.eks. č, é, ö), samt mellomrom og diakritiske tegn i de flerdelte etternavnene på billetten, regnes ikke som en feil. Flyselskaper bruker dem ikke med vilje.
Dersom du ønsker å endre informasjonen din eller be om å få korrigert passasjeropplysninger, vennligst kontakt oss ved å bruke kontaktskjemaet – her.
Trenger du en faktura for din eSky-booking? For å motta den, velg "Jeg ønsker å motta en mva-faktura" når du booker fly eller overnatting. Dette er den eneste måten å søke om faktura for tjenester kjøpt på eSky.
Du vil motta faktura til den oppgitte e-postadressen. Hvis det har gått flere dager siden du bestilte fly eller overnatting, og du fortsatt ikke har en faktura, vennligst kontakt oss ved å bruke kontaktskjemaet her.
Hva kan gjøres hvis du trenger å endre kjøper på fakturaen etter at du har booket billett? Det er mulig å endre opplysningene til kjøperen (ikke passasjeren!) inntil 30 dager etter kjøp av billetten, men ikke alltid. eSky tillater følgende endringer i opplysninger:
Det er ikke mulig å endre opplysninger fra et selskap til et annet selskap eller fra et selskap til en fysisk person.
Ønsker du å endre opplysningene til billettkjøperen på fakturaen, vennligst kontakt oss ved å bruke kontaktskjemaet - her.
Er du usikker på om bookingen er betalt eller om du venter på at den skal fullføres? På eSky kan du enkelt og raskt sjekke betalingsstatus. For å gjøre dette, bruk «Mine bookinger» i din eSky-konto. Hvis du ikke er en registrert bruker, opprett konto og importer bookingen. Det er også verdt å bruke eSky-mobilapplikasjonen, takket være den vil du få umiddelbar tilgang til bookingene dine når som helst og hvor som helst.
I tillegg, for betalinger gjort med kort eller umiddelbar pengeoverføring, sender vi en e-post med en bookingoppsummering og informasjon om vellykket gjennomføring. Passasjerer som valgte tradisjonell bankoverføring vil motta informasjon om den foreløpige billettbookingen og ventende betaling. Vi sender bekreftelsen på fullføringen av bookingen først etter at betalingen er gjort opp på kontoen vår.
Arbeidstid
Mandag – fredag: 09:00 – 16:00
Vi prøver å svare så raskt som mulig.