Menu

Trenger du hjelp?

Administrer bestillingen din og sjekk ut svarene på de oftest stilte spørsmålene

Sjekk status og administrer bestillingen din

Send e-post med bestillingsbekreftelsen igjen
Administrer bestillingen din

Takket være Din konto kan du enkelt:
  • sjekke bestillingsnummeret og bestillingsstatusen din,
  • sende en forespørsel om datoendring av reisen din,
  • finne ut hvordan dukan sjekke deg inn online,
  • kjøpe bagasje og prioritert ombordstigning,
  • sjekke påkrevde dokumenter og gjeldende sikkerhetsregler i destinasjonslandet,
  • sjekke visumkrav og kjøpe visumet ditt eller ESTA,
  • bestille innkvartering med rabatt, kjøpe forsikring og leie en bil.

  • Logg inn eller registrer deg med e-postadressen som ble brukt til å foreta bestillingen.

    Gå til Din konto
    Sjekk bestillingsstatus uten å logge inn - her

    Finn et tema interesserer deg

    Aktuelle nyheter

    • Hvorfor er betalingen min for reservasjoner hos noen flyselskaper delt i to overføringen?

      Flyselskapet krever at betalingen for tjenestene de leverer blir delt inn i to separate trinn. I det første trinnet betaler du for billetten. I det andre trinnet gjennomfører du en serviceavgift og betaler for andre tjenester )for eksempel forsikringen du har kjøpt). Du vil gå gjennom de forskjellige trinnene når du velger betalingsmetode.

      Inneholder denne artikkelen informasjon du lette etter? Ja | Nei
      Jeg synes at denne artikkelen;
      Takk for din vurdering!
    • Verifisering av Ryanair-bestilling. Hvordan gjøre det?

      Hvis et lavprisflyselskap som Ryanair krever verifisering av bestillingen din, vil du motta en e-post fra oss eller flyselskapet med relevant informasjon og en lenke til verifiseringsskjemaet.

      Dette er standard praksis og billetten din er fortsatt gyldig. Men hvis du ikke verifiserer bestillingen din, vil den ikke kunne administreres. I tillegg sjekker du ikke inn online og du betaler for det på flyplassen (ca. 55 euro per person per flyvning).

      Før du begynner å verifisere bestillingen, vennligst ha følgende klart:

      • en enhet med et fungerende kamera som du skal bruke til verifisering,
      • betalingskort og identitetsdokument,
      • flybestillingsnummer (du finner det i e-post eller elektronisk billett),
      • andre data som ble brukt ved bestilling av billett.

      Verifiseringsskjemaet kan bestå av flere trinn, så følg instruksjonene på flyselskapets nettside. Oppgi de nødvendige dataene og gi nødvendige samtykker. Flyselskapet kan også be deg om å skanne eller ta et bilde av dokumentet som ble brukt til å foreta bestillingen, samt å ta et bilde av ansiktet ditt.

      Du vil lære mer i guiden: Verifisering av bestilling av flyselskapet.

      Inneholder denne artikkelen informasjon du lette etter? Ja | Nei
      Jeg synes at denne artikkelen;
      Takk for din vurdering!
    • Flyet mitt ble kansellert. Hva blir neste?

      Hvis flyet ditt ble kansellert av flyselskapet, har du rett til å velge enten en ny flydato eller få tilbakebetalt billetten. Avgjørelsen om tilbakebetalingens form (du kan for eksempel få en voucher, poeng til bruk eller penger) ligger hos flyselskapet.

      Prosedyren avhenger av hvem som håndterer reservasjonen din og hvem som kontakter deg: eSky eller direkte med flyselskapet (få mer informasjon om eSky-administrerte bestillinger med flyselskaper). Du vil finne informasjon om hvem som håndterer reservasjonen din i e-posten vi sendte deg med flybilletten. Hvis innholdet inkluderer "Nåværende informasjon om reservasjonen din kan sjekkes her," blir reservasjonen din håndtert av eSky. Hvis du leser i meldingen du har mottatt, "Nåværende rutetider finner du på flyselskapets nettside," blir reservasjonen din håndtert direkte av flyselskapet.

      Husk: Noen rimelige flyselskaper, i motsetning til tradisjonelle flyselskaper (som LOT eller Lufthansa), opprettholder ikke direkte kontakt med andre partnere, for eksempel flysøkemotorer eller tjenester for salg av turisttjenester som eSky, når det gjelder å betjene brukerne deres. Derfor blir en del av de som bestiller billetter fra rimelige flyselskaper gjennom eSky håndtert direkte av transportørene.

       

      eSky kontaktet meg.

      Hvis informasjonen om kansellering av flyet er sendt til e-postadressen din av eSky, vil tilbakebetalingsprosedyren se slik ut:

      • Vi gir deg deg beskjed om at flyselskapet har kansellert flyet,
      • Vi tar kontakt med flyselskapet for å få informasjon om tilgjengelige tilbakebetalingsalternativer,
      • Etter å ha fått informasjonen, gir vi deg beskjed om de tilgjengelige tilbakebetalingsalternativene. Typen tilbakebetalingsform avhenger helt av flyselskapet.
      • I tilfelle endringer i statusen eller forlengelse av ventetiden, sender vi deg en e-post med relevant informasjon.
      • Hvis reservasjonen din består av flere billetter, vil du motta informasjon fra oss om tilgjengelige tilbakebetalingsmuligheter i enten én samlet melding eller separate meldinger.

      Administrer reservasjonen din i din konto.

       

      Flyselskapet vil kontakte meg.

      Hvis informasjonen om kansellering av flyet blir sendt direkte til din e-postadresse fra flyselskapet, vil prosedyren for å endre reisedato eller få refusjon utelukkende følge retningslinjene fra flyselskapet. I slike tilfeller vil du motta all informasjon direkte fra flyselskapet, inkludert informasjon om neste trinn, en liste over tilgjengelige refusjonsalternativer, og oppdateringer om saken. For å få refusjon, følg instruksjonene som blir sendt, og kontakt flyselskapet direkte, for eksempel via e-post eller telefon.

       

      Husk: Refusjon for et ubrukt billett dekker kostnaden av billetten og flyplassavgifter. Andre tjenester fra eSky som er kjøpt sammen med billetten, kan være unntatt fra refusjon.

      Inneholder denne artikkelen informasjon du lette etter? Ja | Nei
      Jeg synes at denne artikkelen;
      Takk for din vurdering!
    • Hvor lang tid det tar å få tilbake pengene for en kansellert flyreise?

      Venter du på refusjon for et ubrukt billett? Ikke bekymre deg, hvis flyselskapet har godkjent en slik løsning, vil du definitivt få tilbake de tildelte midlene. Ventetiden avhenger utelukkende av flyselskapets beslutning og kan ta alt fra 3 dager til 3 måneder. Under finner du informasjon om hvem som vil kontakte deg angående refusjonen (få mer informasjon om eSky-reservasjoner håndtert av flyselskapene).

      I tilfelle reservasjonen din blir håndtert av eSky (du er klar over dette når e-posten vi sender med billetten inneholder teksten: "Du finner aktuelle rutetider på flyselskapets nettside"), vil all informasjon om refusjon, tilgjengelige refusjonsmetoder og tidsfrister bli sendt til deg direkte fra flyselskapet til e-posten du oppga under reservasjonen. Hvis du ønsker å få oppdatert status på henvendelsen din og vite når du vil motta refusjonen, kan du kontakte flyselskapet direkte via e-post eller telefon.

      Dersom reservasjonen din blir håndtert direkte av flyselskapet (du er klar over dette når e-posten vi sender med billetten inneholder teksten: "Du finner aktuelle rutetider på flyselskapets nettside"), vil all informasjon om refusjon, tilgjengelige refusjonsmetoder og tidsfrister bli sendt til deg direkte fra flyselskapet til e-posten du oppga under reservasjonen. Hvis du ønsker å få oppdatert status på henvendelsen din og vite når du vil motta refusjonen, kan du kontakte flyselskapet direkte via e-post eller telefon.

      Husk: Refusjonen ved valg av voucher eller poeng for bruk til kjøp av flybilletter er betydelig raskere enn hvis du velger å overføre pengene til bankkontoen eller kortet ditt. Tilgjengeligheten av refusjonsalternativer avhenger av flyselskapet som utstedte billetten din.

      Inneholder denne artikkelen informasjon du lette etter? Ja | Nei
      Jeg synes at denne artikkelen;
      Takk for din vurdering!
    • Hvilke dokumenter som er nødvendige under reisen?

      Hvilke dokumenter som er nødvendige under reisen, varierer avhengig av land og region. Du vil finne en liste over nødvendige dokumenter i din konto. Etter pålogging, gå til reservasjonsdetaljer og sjekk modulen "Nødvendige dokumenter". Rask tilgang til kontoen din får du ved å installere eSky-appen.

      I EU-landene og noen land utenfor EU er det vanligvis tilstrekkelig med en personlig identifikasjon for å krysse grensen. Hvis du vil vite mer om reglene i spesifikke land, sjekk vår forberedte side.

      Inneholder denne artikkelen informasjon du lette etter? Ja | Nei
      Jeg synes at denne artikkelen;
      Takk for din vurdering!
    • Min konto eSky - hvorfor det er verdt å opprette?

      Med kontoen din kan du enkelt og raskt administrere reservasjonene dine. Hva betyr dette?

      På din konto:

      • du kan sjekke nummeret og statusen for reservasjonen din,
      • du kan melde ønske om å endre reisedato,
      • du vil finne ut hvordan du gjennomfører online innsjekking, ,
      • du kan kjøpe ekstra bagasje og prioritet ombordstigning,
      • du kan sjekke nødvendige dokumenter og gjeldende sikkerthetsregler i destinasjonslandet ditt,
      • du kan sjekke visumkravene og skaffe deg visum eller ESTA,
      • du kan reservere overnatting med rabatt, kjøpe forsikring og leie bil,

      Les artikkelen for å lære mer om alternativene på kontoen din

      Du kan opprette kontoen din på bare noen få øyeblikk, enten på nettsiden vår eller ved hjelp av eSky-appen. Hvis du ikke har appen ennå, last den ned for å få tilgang til reservasjonene dine når som helst.

      Inneholder denne artikkelen informasjon du lette etter? Ja | Nei
      Jeg synes at denne artikkelen;
      Takk for din vurdering!
    • Hvordan kan jeg kontakte med eSky?

      Du kan gjøre det på tre måter:

      1. Hvis du trenger hjelp under reisen, ring kundeservice.
        Telefonnummeret og åpningstidene for infolinjen finner du på billetten din.

      2. Hvis du ikke er på reise, men vil kontakte oss angående en reservasjon, logg inn på din konto. På den måten kan du administrere reservasjonen din og finne all nødvendig informasjon. Hvis du ikke har en konto ennå, opprett en og importer reservasjonen. For å gjøre det, skriv en reservasjonsnummeret i det angitte felltet og klikk „Legg til reservasjon”.
        Husk: Import av reservasjoner til kontoen din fungerer bare for reservasjoner gjort med den samme e-postadressen som ble brukt til å opprette kontoen din. Du får umiddelbar tilgang til alle funksjoner ved å installere eSky sin mobile app.

      3. Hvis du ikke er på reise, men ønsker å kontakte oss angående en annen sak , bruk kontaktskjemaet.

      Inneholder denne artikkelen informasjon du lette etter? Ja | Nei
      Jeg synes at denne artikkelen;
      Takk for din vurdering!

    Online innsjekking

    • Når kan jeg motta og hvor finner jeg ombordkortene?

      Stedet hvor du finner kortene eller bekreftelsen avhenger av om eSky kontakter deg eller flyselskapet direkte (få mer informasjon om reservasjoner gjort gjennom eSky som behandles av flyselskapet). Du vil finne relevant informasjon i e-posten vi sendte deg med flybilletten.

      Når det er inkludert teksten: 'Du kan sjekke aktuell informasjon om din reservasjon her' - din reservasjon håndteres av eSky. Hvis din reservasjon blir håndtert direkte av flyselskapet, vil du i meldingen du mottar lese: Du kan sjekke aktuell informasjon om din reservasjon her”

      Husk: Lavprisselskaper, i motsetning til tradisjonelle flyselskaper (som LOT eller Lufthansa), opprettholder ikke direkte forbindelser med andre partnere, for eksempel flysøkemotorer eller tjenester for salg av turisttjenester som eSky når det gjelder å betjene deres brukere. Derfor blir en del av personene som bestiller billetter fra lavprisselskapene gjennom eSky håndtert direkte av transportørene.

      • eSky kontakter meg, eller flyselskapet kontakter meg, men jeg har utført innsjekking gjennom eSky.

        Bordkort eller bekreftelse sendes til din e-postadresse som ble oppgitt under bestillingen, og de er tilgjengelige i din eSky-konto fra 24 til 8 timer før planlagt avreisetid. Hvis du ikke har en konto, opprett en og importer reservasjonen din. For å gjøre dette, skriv inn reservasjonsnummeret i det angitte feltet og klikk 'Legg til reservasjon'.

        Husk: Import av reservasjonen til kontoen din fungerer bare for reservasjoner gjort med den samme e-postadressen som ble brukt til å opprette kontoen din. For øyeblikkelig tilgang til administrasjon av reservasjonene dine, installer eSky's mobile app.

        Dersom reisen din består av flere flyvninger, vil bordkort eller bekreftelser bli gjort tilgjengelig separat i din eSky-konto og sendt i separate e-poster: fra 24 til 8 timer før hver av dem begynner.

        Eksempel 1

        Du flyr:
        • fra Warszawa til London - 2. juni klokka. 15:00,
        • fra London til Warszawa - 7. juni klokka. 19:00.

        Du vil motta boardingkort eller bekreftelser:

        • for flyvningen fra Warszawa til London tidligst 1. juni klokka 15:00; senest- 2. juni klokka.7:00,
        • for flyvningen fra London til Warszawa tidligst 6. juin klokka. 19:00; senest- 7. juni o klokka. 11:00.

        Eksempel 2

        Du flyr :
        • fra Warszawa til Tenerife - 2. juni klokka. 9:00, med mellomlanding i Barcelona - 2. juni klokka. 13:00 (Sammenkoblet flyreise med to forskjellige flyselskaper)
        • fra Tenerife til Warszawa - 7. juni klokka. 12:00, med mellomlanding i Frankfurt - 7. juni klokka 18:00 (Sammenkoblet flyreise med to forskjellige flyselskaper)

        Du vil motta boardingkort eller bekreftelser:

        • for flyvningen fra Warszawa til Barcelona tidligst 1. juni klokka 9:00; senest - 2. juni klokka. 1:00,
        • for flyvningen fra Barcelona til Tenerife tidligst 1. juni klokka. 13:00; senes t- 2. juni klokka. 5:00,
        • for flyvningen fra Tenerife til Frankfurt tidligst 6. juni klokka 12:00; senest - 7.juni klokka. 4:00,
        • for flyvningen fra Frankfurt til Warszawa tidligst 6. juni klokka.18:00; senest - 7.juni klokka 10:00.

        Hvis det er mindre enn 8 timer igjen til flyturen din, og du ennå ikke har mottatt e-post med boardingkort eller bekreftelse fra innsjekking, vennligst sjekk din eSky-konto eller se i SPAM-mappen. Forsikre deg om hvilken e-postadresse som ble oppgitt under reservasjonen. Det er mulig at kortene har kommet til en annen e-postadresse du eier.

        Husk: For flyreiser som krever ytterligere informasjon i innsjekkingsformularet, vil boardingkort eller bekreftelser bli sendt bare når nødvendig informasjon er fullført. Hvis reservasjonen omfatter flere passasjerer, forsikre deg om at informasjonen er oppgitt for hver av dem.

      • Flyselskapet tar kontakt med meg

        Når du selv gjennomfører online innsjekking på flyselskapets nettside, vil du få tilgang til boardingkortene etter at du har fullført innsjekkingen, i tråd med informasjonen gitt av flyselskapet.

      Inneholder denne artikkelen informasjon du lette etter? Ja | Nei
      Jeg synes at denne artikkelen;
      Takk for din vurdering!
    • Er det nødvendig å skrive ut boardingkortet?

      For å sikre at du kan gå om bord på flyet, last ned og skriv ut hvert boardingkort sendt av eSky eller lastet ned fra kontoen din, eller lagre det på en mobil enhet, for eksempel en smarttelefon eller nettbrett, som du vil ha med deg.

      Inneholder denne artikkelen informasjon du lette etter? Ja | Nei
      Jeg synes at denne artikkelen;
      Takk for din vurdering!
    • Online innsjekking litt etter hvert

      Innsjekking muliggjør utarbeidelse av boardingkort som gir adgang til ombordstigning på flyet. For lavprisselskaper som for eksempel Ryanair, Wizz Air, easyJet, er innsjekking obligatorisk, og manglende boardingkort (enten utskrevet eller lagret på en mobil enhet) kan medføre gebyrer på flyplassen eller nektelse av ombordstigning.

      Innsjekkingsprosedyren varierer mellom ulike flyselskaper og avhenger av om eSky kontakter deg direkte eller om flyselskapet gjør det (du kan få mer informasjon om eSky-støttede bestillinger hos flyselskapene). Relevant informasjon vil bli funnet i e-posten du mottok med flybilletten fra oss.

      Hvis den inneholder teksten: "Du kan sjekke gjeldende informasjon om bestillingen din her" - da håndterer eSky bestillingen din. Hvis meldingen du mottar sier: "Du finner gjeldende rutetider på flyselskapets nettside" - da håndterer flyselskapet bestillingen din direkte.

      Husk: Lavprisselskaper, i motsetning til tradisjonelle flyselskaper (som LOT eller Lufthansa), opprettholder ikke direkte forbindelser med andre partnere, for eksempel flysøkemotorer eller tjenester for salg av turisttjenester som eSky, når det gjelder å betjene deres brukere. Derfor blir en del av personene som bestiller billetter med lavprisselskaper gjennom eSky, betjent direkte av transportørene.

      • eSky tar kontakt med meg eller flyselskapet tar kontakt med meg, men jeg har innsjekking gjennom eSky

        Vi vil gjennomføre innsjekkingen på dine vegne. For å kunne gjøre dette, trenger vi dine opplysninger og opplysninger om personene som reiser med deg.

        • Lenken til skjemaet for personopplysninger finner du på billetten din eller under "Mine reservasjoner" i din eSky-konto. Hvis du ikke har en konto, kan du opprette en og importere reservasjonen. For å gjøre dette, skriv inn reservasjonsnummeret i det angitte feltet og klikk "Legg til reservasjon"
          Husk: Import av reservasjonen til kontoen din fungerer bare for reservasjoner gjort med den samme e-postadressen som ble brukt til å opprette kontoen din.
        • For å få øyeblikkelig tilgang til administrasjon av reservasjonene dine, installer eSky sin mobile app. Linken til innsjekkingsskjemaet finnes også i e-postmeldingen sammen med billetten
        • Fullfør så raskt som mulig alle nødvendige opplysninger ved hjelp av skjemaet. Dette vil tillate oss å gjennomføre innsjekkingen og sende boardingkortene eller bekreftelsen etter innsjekkingen når flyselskapet åpner for det.
          Husk: Det kan være umulig å forberede innsjekkingen hvis du gir informasjon mindre enn 24 timer før avgang.
        • Hvis du ikke gir oss informasjonen din i god tid, vil vi minne deg om det 72 timer før planlagt avgang. Da vil du motta en melding med en lenke til innsjekkingsskjemaet.
        • Vi vil gjøre boardingkortene eller bekreftelsen etter innsjekking tilgjengelig for deg fra 24 til 8 timer før planlagt flytid i din eSky-konto, der du kan laste dem ned.
        • I tillegg vil vi sende boardingkortene eller bekreftelsen etter innsjekking til din e-postadresse fra 24 til 8 timer før avreise, den som ble oppgitt under bestillingsprosessen. Hvis det er mindre enn 8 timer igjen til flyturen din, og du ennå ikke har mottatt e-post fra oss, vennligst gå til din eSky-konto og last ned boardingkortet eller bekreftelsen der, eller sjekk SPAM-mappen og bekreft hvilken e-postadresse som ble oppgitt under reservasjonen.
        • Boardingkortene eller bekreftelsen etter innsjekking må skrives ut eller lagres på en mobil enhet og vises på flyplassen sammen med det identifikasjonsdokumentet som ble brukt under innsjekkingen.

        Husk: Hvis reisen din består av flere flyvninger, vil boardingkortene eller bekreftelsene etter innsjekking bli tilgjengelige separat i din eSky-konto og sendt i separate e-postmeldinger: fra 24 til 8 timer før hvert av demstarter.

      • Flyselskapet tar kontakt med meg

        All detaljerte opplysninger om online innsjekking vil du få fra flyselskapet. Innsjekkingen må gjennomføres på flyselskapets nettside ved å bruke e-postadressen som ble oppgitt under reservasjonen på eSky.

      Inneholder denne artikkelen informasjon du lette etter? Ja | Nei
      Jeg synes at denne artikkelen;
      Takk for din vurdering!
    • Feil under online innsjekking

      Når du gir passasjerdata i innsjekkingsskjemaet eller under selvbetjent online innsjekking, har det oppstått en feil? Vennligst gi oss beskjed så snart som mulig ved å bruke kontaktskjemaet. Vi vil undersøke hva som har skjedd og foreslå alternative innsjekkingsalternativer for å sikre en rolig reise for deg.

      Inneholder denne artikkelen informasjon du lette etter? Ja | Nei
      Jeg synes at denne artikkelen;
      Takk for din vurdering!
    • Hvor og hvordan skal jeg oppgi dataene for innsjekking?

      Stedet og måten å oppgi dataene avhenger av om flyselskapet eller eSky kontakter deg direkte (få mer informasjon om eSky-støttede bestillinger fra flyselskapene). Du vil finne relevant informasjon i e-posten vi sendte deg med flybilletten, med emnet: 'Din elektroniske flybillett'. Hvis meldingen inneholder teksten: 'Du kan sjekke gjeldende informasjon om bestillingen din her' - da håndterer eSky bestillingen din. Hvis flyselskapet direkte håndterer reservasjonen din, vil meldingen si: 'Du finner gjeldende rutetider på flyselskapets nettside'

      Husk: Lavprisselskaper, i motsetning til tradisjonelle flyselskaper som LOT eller Lufthansa, opprettholder ikke direkte forbindelser med andre partnere, som for eksempel flysøkemotorer eller tjenester for salg av turisttjenester som eSky, når det gjelder å betjene deres brukere. Derfor blir personer som bestiller billetter med lavprisselskaper gjennom eSky, betjent direkte av transportørene.

       

      • eSky tar kontakt med meg, eller flyselskapet tar kontakt med meg, men jeg har innsjekking gjennom eSky

        Linken til innsjekkingskjemaet finner du på to steder:

        1. I fanen 'Mine reservasjoner' i din eSky-konto. Hvis du ikke har en konto, opprett en og importer reservasjonen. For å gjøre dette, skriv inn reservasjonsnummeret i det angitte feltet og klikk 'Legg til reservasjon'
          Husk: Import av reservasjonen til din konto fungerer bare for reservasjoner gjort med den samme e-postadressen som ble brukt til å opprette kontoen din.
        2. På billetten din, under flydetaljene.

        Dersom vi ikke mottar de nødvendige opplysningene fra deg innen 7 dager før avreise, vil vi sende deg en påminnelse på e-post sammen med lenke til skjemaet.

      • Flyselskapet tar kontakt med meg

        Du vil motta informasjon om online innsjekking direkte fra flyselskapet til din e-postadresse. Du kan gjennomføre innsjekkingen selv på flyselskapets nettside ved å oppgi nødvendige opplysninger.

      Inneholder denne artikkelen informasjon du lette etter? Ja | Nei
      Jeg synes at denne artikkelen;
      Takk for din vurdering!

    Bagasje

    • Hvordan kan jeg kjøpe ekstra bagasje?

      Du kan kjøpe innsjekket bagasje fra eSky under billettreservasjonen eller legge det til etter reservasjonen, men senest 48 timer før avreise.

      Hvis du ønsker å legge til bagasje, gå til "Mine reservasjoner" i din eSky-konto. Hvis du ikke har en konto, opprett en og importer reservasjonen. For å gjøre dette, skriv inn reservasjonsnummeret i det angitte feltet og klikk på "Legg til reservasjon”.

      PamiętajHusk: Importering av reservasjonen til din konto fungerer bare for reservasjoner gjort med den samme e-postadressen som ble brukt til å opprette kontoen din.

      Det er verdt å bruke den mobile eSky-appen, som gir deg øyeblikkelig tilgang til reservasjonen din. Du kan også legge til bagasje ved å bruke kontaktskjemaet.

      Eksempel på vilkår:

      Ryanair (pris per flysegment/person):

      • 10 kg, 1 stk. kolli 55 x 40 x 20 cm – fra NOK 134 til NOK 276*
      • 20 kg, 1 stk. kolli 81 x 119 x 119 cm – fra NOK 253 til NOK 505*

      Wizz Air (pris per flysegment/person):

      • 10 kg, 1 stk. kolli – fra NOK 92 til 273*
      • 20 kg, 1 stk. kolli – fra NOK 152 til 505*
      • 32 kg, 1 stk. kolli – fra NOK 232 til 728*

      Informasjon om vilkårene for andre flyselskaper finner du her.

      * Prisene fastsettes av flyselskapene og kan endres. De oppgitte beløpene er omtrentlige.

      Inneholder denne artikkelen informasjon du lette etter? Ja | Nei
      Jeg synes at denne artikkelen;
      Takk for din vurdering!
    • Innsjekket bagasje og håndbagasje — viktige opplysninger

      Hva du kan ta med deg ombord i flyet og hva som gjelder for innsjekket bagasje, finner du i vår artikkel.

      Flyselskaper skiller vanligvis mellom tre typer bagasje – personlig gjenstand, håndbagasje (cabin baggage) og innsjekket bagasje (sendes til flyets lasterom).

      • Personlig gjenstand er alltid inkludert i billettprisen, og du kan ta den med deg om bord i flyet. Dette kan være en ryggsekk, veske eller en liten bag som må passe under setet. Hvert flyselskap fastsetter tillatte dimensjoner og vekt for personlige gjenstander.. Av sikkerhetsgrunner er listen over gjenstander som kan tas med om bord, strengt regulert av forskrifter.
      • Håndbagasje kan tas med om bord på flyet gratis eller mot en avgift (avhengig av billettprisen og flyselskapet) og plasseres i hattehyllen over setet under reisen. Av sikkerhetsgrunner er det strenge regler for hva som kan transporteres i håndbagasjen (for eksempel hvor mye væske som kan tas med i denne typen bagasje). Hvert flyselskap fastsetter nøye dimensjonene og vekten for håndbagasjen.
      • Innsjekket bagasje er bagasje som veier mer og har større dimensjoner enn håndbagasjen. I tilfelle av lavprisselskaper som Ryanair, Wizz Air eller easyJet, er det alltid mot betaling, mens det i tradisjonelle flyselskaper kan være inkludert i billettprisen. Reglene tillater også at gjenstander som ikke kan tas med i håndbagasjen, kan legges i innsjekket bagasje. Dette bagasjetypen anbefales ofte for lengre reiser. Som i andre tilfeller, fastsetter flyselskapene strenge regler for dimensjoner og vekt for innsjekket bagasje. Innsjekket bagasje må alltid sjekkes inn ved skranken til det valgte flyselskapet på flyplassen, før du går til sikkerhetskontrollen.

      Hvis du vil sjekke hvilken bagasje du kan ta med deg på reisen eller legge til innsjekket bagasje, gå til "Mine reservasjoner" i din eSky-konto. Har du ikke en konto? Opprett en og importer reservasjonen din. For å gjøre dette, skriv inn reservasjonsnummeret i det angitte feltet og klikk på "Legg til reservasjon."

      Husk: Importering av reservasjonen til kontoen din fungerer bare for reservasjoner gjort med den samme e-postadressen som ble brukt til å opprette kontoen din.

      Det er verdt å bruke eSky sin mobile app, som gir deg øyeblikkelig tilgang til reservasjonene dine.

      Inneholder denne artikkelen informasjon du lette etter? Ja | Nei
      Jeg synes at denne artikkelen;
      Takk for din vurdering!
    • Bagasje og prioritet ved ombordstigning

      Å kjøpe tjenesten for prioritet ved ombordstigning gir passasjeren muligheten til å innta plass i prioriteringskøen og unngå lang ventetid.

      Noen lavprisselskaper (for eksempel Ryanair og Wizz Air) gir også muligheten til å ta med ekstra håndbagasje som en del av denne tjenesten. Dette er imidlertid ikke alltid standard, så det er viktig å sjekke hva tjenesten inkluderer hver gang før du kjøper den.

      Du kan kjøpe prioritet ved ombordstigning når du bestiller billetten eller legge det til senere i din eSky-konto. Hvis du ikke har en konto, opprett en og importer reservasjonen din. For å gjøre dette, skriv inn reservasjonsnummeret i det angitte feltet og klikk på "Legg til reservasjon."

      Husk: Importering av reservasjonen til kontoen din fungerer bare for reservasjoner gjort med den samme e-postadressen som ble brukt til å opprette kontoen din.

      For å få øyeblikkelig tilgang til kontoen din, er det verdt å bruke den mobile eSky-appen.

      Inneholder denne artikkelen informasjon du lette etter? Ja | Nei
      Jeg synes at denne artikkelen;
      Takk for din vurdering!
    • Hva er bagasjegrensene?

      Bagasjegrensene fastsettes av hvert enkelt flyselskap. Dette betyr at det er best å forsikre seg om hvor stor bagasje du kan ta med deg hver gang før du kjøper flybillett.

      • Har du allerede billett, gjør deg klar for reisen, og ønsker å sjekke hvor mye bagasje du kan ta med deg om bord i flyet? Bruk "Mine reservasjoner"-seksjonen i din eSky-konto, hvor du vil finne all nødvendig informasjon om din tillatte bagasje. Hvis du ikke har en konto, opprett en og importer reservasjonen din. For å gjøre dette, skriv inn reservasjonsnummeret i det angitte feltet og klikk på "Legg til reservasjon".
        Husk: Importering av reservasjonen til kontoen din fungerer bare for reservasjoner gjort med den samme e-postadressen som ble brukt til å opprette kontoen din.
      • Bruk den mobile eSky-appen for øyeblikkelig tilgang til kontoen din.
      • Er du før kjøp av billett? Informasjon om maksimalt antall stykker, vekt og dimensjoner for bagasjen finner du i reservasjonsskjemaet. Du kan også finne denne informasjonen i artikkelen vår.
      Inneholder denne artikkelen informasjon du lette etter? Ja | Nei
      Jeg synes at denne artikkelen;
      Takk for din vurdering!
    • Hva slags bagasje har jeg i reservasjonen min?

      Detaljer om den kjøpte bagasjen din finner du på den elektroniske billetten din, under "Bagasje"-seksjonen. Dette gjelder for hver passasjer separat. Du kan også sjekke dette på din eSky-konto. Etter innlogging, velg "Mine reservasjoner" og gå til seksjonen "Reisende". Hver reisende har tildelt sin tilhørende bagasje.

      Husk: Hvis bagasjen ble kjøpt senere enn billetten, vil du finne oppdatert informasjon på eSky-kontoen din. Hvis du ikke har en konto, opprett en og importer reservasjonen din. For å gjøre dette, skriv inn reservasjonsnummeret i det angitte feltet og klikk på "Legg til reservasjon". For enkelhets skyld, installer eSky sin mobile app.

      Inneholder denne artikkelen informasjon du lette etter? Ja | Nei
      Jeg synes at denne artikkelen;
      Takk for din vurdering!

    Reservasjonen min

    • Hvordan betale for reservasjonen?

      Betalingsmetoden velger du i reservasjonsskjemaet. Du kan betale for reservasjonen din på mange populære måter: med debet- eller kredittkort, samt raske betalingsalternativer hvis tilgjengelig.

      Inneholder denne artikkelen informasjon du lette etter? Ja | Nei
      Jeg synes at denne artikkelen;
      Takk for din vurdering!
    • Hvor finner jeg eSky reservasjonsnummeret?

      Den ti-sifrede eSky reservasjonsnummeret finner du på billetten din, som vi har sendt deg i en e-post med emnet: 'Din elektroniske flybillett'. Hvis du ikke kan finne den, sjekk kontoen din eller se i søppelpostmappen og forsikre deg om hvilken e-postadresse som ble oppgitt under reservasjonen.

      Inneholder denne artikkelen informasjon du lette etter? Ja | Nei
      Jeg synes at denne artikkelen;
      Takk for din vurdering!
    • Jeg ønsker å kansellere reservasjonen. Hvordan gjør det?

      Hvis du vil finne ut om du kan avbestille billetten og få refundert pengene, bruk kontaktskjemaet eller sjekk tilbakebetalingsalternativet i kontoen din.

      For de fleste lavprisselskaper (inkludert Ryanair, Wizz Air, easyJet) er refusjon av kjøpt billett ikke mulig.
      Flyselskapene angir i reservasjonsbetingelsene at billettene deres er ikke-refunderbare.

      Inneholder denne artikkelen informasjon du lette etter? Ja | Nei
      Jeg synes at denne artikkelen;
      Takk for din vurdering!
    • Hvordan sjekke gjeldende status for reservasjonen din?

      Du kan sjekke reservasjonsstatusen på én eller to måter, avhengig av om eSky eller flyselskapet direkte kontakter deg (les mer om eSky-støttede reservasjoner hos flyselskaper). Den relevante informasjonen finner du i den e-posten vi sendte deg med flybilletten.
      Hvis e-posten inneholder teksten: 'Du kan sjekke gjeldende informasjon om reservasjonen din her', betjener eSky reservasjonen din. Hvis reservasjonen din direkte håndteres av flyselskapet, vil du lese i den mottatte meldingen: 'Du finner gjeldende rutedetaljer på flyselskapets nettside'.
      Husk: Lavprisselskaper, i motsetning til tradisjonelle flyselskaper (som LOT eller Lufthansa), opprettholder ikke direkte kontakt med andre partnere, for eksempel flysøkemotorer eller tjenester for salg av turisttjenester som eSky når det gjelder å betjene deres brukere. Derfor blir personer som bestiller billetter fra lavprisselskaper gjennom eSky direkte betjent av transportørene.
       

      • eSky tar kontakt med meg

        Gjeldende status for fly-, hotell- og pakkereiser (Fly+Hotell) finner du under "Mine reservasjoner" i din eSky-konto. Hvis du ikke har en konto, opprett en og importer reservasjonen din. For å gjøre dette, skriv inn reservasjonsnummeret i det angitte feltet og klikk på "Legg til reservasjon”.
        Husk: Importering av reservasjonen til kontoen din fungerer bare for reservasjoner gjort med den samme e-postadressen som ble brukt til å opprette kontoen din.

        For bekvemmelighet, installer eSky sin mobile app. Den vil gi deg umiddelbar tilgang til kontoen din og reservasjonene dine. I tilfelle endringer i ruten eller kansellering av flyet, vil vi også sende informasjon til e-postadressen din. Vi anbefaler å sjekke flyrutene i eSky-kontoen din 12 timer før planlagt avgang og følge med på meldinger som kommer til e-postadressen du oppga under billettbestillingen
         

      • Flyselskapet tar kontakt med meg

        Gjeldende status for reservasjonen din kan du sjekke på flyselskapets nettside ved å logge inn med informasjonen som ble gitt av flyselskapet. Ved eventuelle endringer i ruten eller kansellering av flyet, vil du motta slik informasjon direkte fra flyselskapet til e-postadressen du oppga under reservasjonen. Vi anbefaler å sjekke flyrutene på flyselskapets nettside 12 timer før planlagt avgang og følge med på meldinger som kommer til e-postadressen du oppga under billettbestillingen.

      Inneholder denne artikkelen informasjon du lette etter? Ja | Nei
      Jeg synes at denne artikkelen;
      Takk for din vurdering!
    • Hvordan administrere din reservasjon?

      Måten du kan administrere reservasjonen din på, avhenger av om eSky håndterer den eller om det gjøres direkte av flyselskapet (du finner relevant informasjon i e-posten med flybilletten din - lær mer om eSky-reservasjoner som håndteres av flyselskapet).

      Hvis meldingen inneholder: "Du kan sjekke nåværende informasjon om reservasjonen din her" - håndterer eSky reservasjonen din. Hvis du leser følgende i meldingen: "Du finner aktuell ruteinformasjon på flyselskapets nettside" - blir reservasjonen din håndtert direkte av flyselskapet.

      Husk: Billige flyselskaper, i motsetning til tradisjonelle flyselskaper (som LOT eller Lufthansa), opprettholder ikke direkte forbindelser med andre partnere, for eksempel flysøkemotorer eller tjenester for salg av turisttjenester som eSky, når det gjelder å betjene brukerne deres. Derfor blir personer som reserverer billetter med billige flyselskaper gjennom eSky, betjent direkte av transportørene.

      • Jeg blir betjent av eSky
        Du kan administrere reservasjoner gjennom din eSky-konto. For å ha tilgang til kontoen din når som helst og fra hvor som helst, installer den mobile applikasjonen. På denne måten:
        • du vil sjekke reservasjonsnummeret og statusen,
        • du vil gi beskjed om ønske om å endre reisedato,
        • du vil lære hvordan du sjekker inn online,
        • du vil kjøpe bagasje og prioritet ombordstigning,
        • du vil sjekke nødvendige dokumenter og gjeldende sikkerhetsregler i destinasjonslandet,
        • du vil sjekke visumkrav og kjøpe et visum eller ESTA,
        • du vil bestille overnatting med rabatt, kjøpe forsikring og leie bil,

        Hvis du ikke har en konto, opprett en og importer reservasjonen. For å gjøre dette, skriv inn reservasjonsnummeret i det angitte feltet og klikk "Legg til reservasjon".
        Husk: Importering av reservasjonen til kontoen din fungerer bare for reservasjoner gjort med den samme e-postadressen som ble brukt til å opprette kontoen din. Få mer informasjon om kontoen din fra vår artikkel.

      • Flyselskapet tar kontakt med meg
        Håndtering av reservasjonen, informasjon om gjeldende flyplan og reisedetaljer er tilgjengelige på flyselskapets nettside. Flyselskapet vil direkte sende deg alle opplysninger om mulige alternativer for reservasjonsstyring og foretrukket kontaktmetode til den e-postadressen du oppga under kjøpet av flybillettene.
      Inneholder denne artikkelen informasjon du lette etter? Ja | Nei
      Jeg synes at denne artikkelen;
      Takk for din vurdering!
    • Hvordan reservere (kjøpe) en spesifikk plass på flyet?

      Hvis du ønsker å reservere en bestemt plass på flyet, for eksempel ved vinduet, med ekstra benplass eller rett ved siden av medpassasjerer, kan du gjøre dette under bestillingen av billetten på eSky (alternativet er bare tilgjengelig for utvalgte flyselskaper) eller ved å kontakte oss via kontaktskjemaet. Ved bruk av kontaktskjemaet, vennligst send oss informasjonen senest 24 timer før avreise.

      Flyselskapenes reservasjonssystemer tildeler flyseter tilfeldigså ved reiser med medpassasjerer må du være forberedt på å bli plassert (unntaket er når et barn reiser med sin verge). For å unngå slike ulemper, kan det være lurt å reservere spesifikke seter på flyet.
      Reservasjonen er betalbar, og prisen avhenger av flyselskapet og typen sete du velger. Som svar på din henvendelse vil vi sende informasjon om tilgjengeligheten av valgte seter og prisen.
      Kostnaden for tjenesten varierer mellom 5 EUR og 25 EUR per person (for hver flysegment).*
      Husk: Antall ledige seter på flyet endrer seg dynamisk, og valgte seter kan være utilgjengelige.

      * Prisene fastsettes av flyselskapene og kan endre seg, og de oppgitte beløpene er omtrentlige.

      Inneholder denne artikkelen informasjon du lette etter? Ja | Nei
      Jeg synes at denne artikkelen;
      Takk for din vurdering!
    • Hvordan kjøpe prioritert ombordstigning?

      Du kan kjøpe prioritert ombordstigning under billettbestillingen eller legge det til senere - opptil 48 timer før avreise.
      For å gjøre dette, velg riktig alternativ i "Mine reservasjoner" -fanen i din eSky-konto. Hvis du ikke har en konto, opprett en og importer reservasjonen. For å gjøre dette, skriv inn reservasjonsnummeret i det angitte feltet og klikk "Legg til reservasjon."
      Husk: Import av reservasjon til kontoen din fungerer bare for reservasjoner gjort med samme e-postadresse som ble brukt til å opprette kontoen din.

      Du kan også installere den mobile eSky-appen for enda enklere tilgang til reservasjonen. Husk: Tjenesten med prioritert ombordstigning er begrenset og kan være utilgjengelig.

      Eksempel på kjøps- og brukervilkår:

      • Ryanair (pris per flysegment/person):
        • prioritet ombordstigning, mulighet for å ta med en personlig veske med maksimale dimensjoner 40 × 20 × 25 cm og håndbagasje med maksimale dimensjoner 55 × 40 × 20 cm og vekt opptil 10 kg – fra 6 EUR til 36 EUR*
      • Wizz Air (pris per flysegment/person):
        • prioritet ombordstigning, mulighet for å ta med en personlig veske med maksimale dimensjoner 40 × 30 × 20 cm og vekt opptil 10 kg, håndbagasje med maksimale dimensjoner 50 × 40 × 23 cm og vekt opptil 10 kg – fra 5 EUR til 59 EUR*

      * Prisene fastsettes av flyselskapene og kan endre seg. De oppgitte beløpene er omtrentlige.

      Inneholder denne artikkelen informasjon du lette etter? Ja | Nei
      Jeg synes at denne artikkelen;
      Takk for din vurdering!
    • Hvor kan jeg sjekke informasjon om endringer i flytid fra flyselskapet?

      Hvis du har en reise reservasjon håndtert av eSky, kan du sjekke tidsskjemaet i din eSky-konto 12 timer før planlagt avgang, og følg med på e-postmeldinger som kommer til den e-postadressen du oppgav under bestillingen av billetter. Hvis flytiden endres, vil vi sende deg en melding med emnet: 'Viktig! Endret tidsskjema, flybillett [reservasjonsnummeret ditt]' Den oppdaterte billetten med endrede flytider og all nødvendig informasjon vil også bli sendt til deg via e-post til adressen du oppga under reservasjonen.
      Informasjon om endringer i flytiden vil være tilgjengelig i 'Mine reservasjoner'-fanen i din konto. Hvis du ikke har en konto, kan du opprette en og importere reservasjonen. For å gjøre dette, skriv inn reservasjonsnummeret i det angitte feltet og klikk 'Legg til reservasjon'.
      Husk: Import av reservasjon til din konto fungerer bare for reservasjoner gjort med samme e-postadresse som ble brukt til å opprette kontoen din.
      For ekstra bekvemmelighet er det verdt å bruke eSky sin mobile app.

      Hvis flyselskapet håndterer reservasjonen din
      Alle oppdateringer om flyplanendringer vil du motta direkte fra flyselskapet til den e-postadressen du oppga under bestillingen av billetten. Du kan også finne det aktuelle flytidsskjemaet på flyselskapets nettside. Vi anbefaler at du sjekker flytidsskjemaet ditt på flyselskapets nettside 12 timer før planlagt avgang, og følger med på meldinger som sendes til den e-postadressen du oppga under bestillingen av billetter.

      Hvis du ikke vet hvem som håndterer reservasjonen din:sjekk det i e-posten vi sendte med flybilletten. Hvis meldingen inneholder: 'Du kan sjekke nåværende informasjon om reservasjonen din her', håndterer eSky reservasjonen din. Hvis du leser følgende i meldingen: 'Du finner aktuell ruteinformasjon på flyselskapets nettside', blir reservasjonen din håndtert direkte av flyselskapet.

      Mer informasjon om reservasjoner håndtert av flyselskapene finner du i vår artikkel.

      Inneholder denne artikkelen informasjon du lette etter? Ja | Nei
      Jeg synes at denne artikkelen;
      Takk for din vurdering!
    • Jeg finner ikke bekreftelsen på reservasjonen min. Hvordan sjekker jeg statusen?

      Hvis du ikke kan finne bekreftelsen på reservasjonen din og trenger informasjon om statusen, bruk fanen 'Mine reservasjoner' i din konto. Der finner du all informasjon knyttet til reisen din. Hvis du ikke har en konto, kan du opprette en og importere reservasjonen. For å gjøre dette, skriv inn reservasjonsnummeret i det angitte feltet og klikk 'Legg til reservasjon'.
      Husk: Import av reservasjonen til kontoen din fungerer bare for reservasjoner gjort med samme e-postadresse som ble brukt til å opprette kontoen din.
      For ekstra bekvemmelighet, installer også den mobile eSky-appen.

      Vi sender også bekreftelse i e-posten du mottar etter at du har bestilt billetten. Hvis du ikke finner denne meldingen i innboksen din, sjekk SPAM-mappen og forsikre deg om at e-postadressen du oppga under bestillingen var korrekt. Du kan også sende e-post med billetten på nytt ved å bruke skjemaet på nettsiden vår.

      Inneholder denne artikkelen informasjon du lette etter? Ja | Nei
      Jeg synes at denne artikkelen;
      Takk for din vurdering!

    Endringer i reservasjon

    • Hvordan endre eller korrigere e-posten som ble oppgitt under reservasjonen?

      Hvis du er sikker på at det ble oppgitt feil e-postadresse under reservasjonen, for eksempel med en skrivefeil, vennligst kontakt oss telefonisk for å gjøre endringene. Telefonnummeret og åpningstidene for infolinjen finner du på billetten din.

      Du kan også melde fra om feilen ved å bruke kontaktskjemaet.

      Inneholder denne artikkelen informasjon du lette etter? Ja | Nei
      Jeg synes at denne artikkelen;
      Takk for din vurdering!
    • Hvordan korrigere eller endre passasjeropplysninger?

      Hvis du vil endre eller korrigere passasjeropplysninger, vennligst kontakt oss ved å bruke kontaktskjemaet.
      Mye avhenger av om du vil endre opplysningene eller bare korrigere dem litt:
      Endring av opplysninger på billetten, for eksempel overføring av billetten til en annen person - de fleste flyselskaper tillater ikke endringer av opplysninger på billetten.
      Korrigering av feilaktige opplysninger, for eksempel skrivefeil i navnet - det er vanligvis mulig, men omfanget og kostnadene avhenger av det spesifikke flyselskapet.

      Alle feilaktige opplysninger som er på billetten, for eksempel:

      • skrivfeil i fornavnet eller etternavnet,
      • feil fødselsdato,
      • feil tittle på passasjeren (Mr, Mrs),
      • feil passasjertype (voksen/barn),

      disse bør rapporteres umiddelbart. Vi vil undersøke muligheten for å rette opp de nevnte feilene, gi informasjon om eventuelle kostnader og kontakte flyselskapene angående dette.
      Husk: Fravær av norske tegn på billetten er ikke en feil; flyselskapene bruker bevisst ikke dem. På samme måte erstattes bokstaver med aksenter eller andre spesialtegn (for eksempel č, é, ö), og mellomrom og tegnsetting fjernes i sammensatte navn.

       

      Inneholder denne artikkelen informasjon du lette etter? Ja | Nei
      Jeg synes at denne artikkelen;
      Takk for din vurdering!
    • Hvordan endre flydatoen?

      Muligheten til å endre flydatoen avhenger av flyselskapet og involverer vanligvis ekstra kostnader.

      • Hvis reservasjonen din håndteres direkte av flyselskapet
        For å finne ut om du kan endre flydatoen, ta direkte kontakt med flyselskapet. Flyselskapet vil også gi deg informasjon om kostnadene ved slike endringer.
        Les mer om reservasjoner håndtert av flyselskapene i vår artikkel.
          
      • Hvis reservasjonen din håndteres av eSky
        Vi vil undersøke for deg om endringen er mulig og hvor mye den vil koste. Hvordan kan du gi beskjed om ønske om å endre dato?
        1. Du kan gjøre det gjennom din konto. Alt du trenger å gjøre er å gå til reservasjonsdetaljene og velge alternativet 'Be om endring eller refusjon av billett'. Hvis du ikke har en konto ennå, opprett en og importer reservasjonen ved å skrive inn reservasjonsnummeret i det angitte feltet og klikke 'Legg til reservasjon'
          Husk: Import av reservasjonen til kontoen din fungerer bare for reservasjoner gjort med samme e-postadresse som ble brukt til å opprette kontoen din.
          I tillegg kan du installere den mobile eSky-appen for rask og enkel tilgang til kontoen din.
        2. Ved å bruke kontaktskjemaet
        3. Hvis du foretrekker det, kan du også ringe. Telefonnummeret og åpningstidene for infolinjen finner du på billetten din.

      Deretter vil vi kontakte flyselskapet og komme tilbake til deg med informasjon om hvorvidt endringen er mulig, hva prisen vil være, og hva annet som må gjøres for å gjennomføre endringen.

      Noen lavprisselskaper tillater endringer, men det må betales for (avhengig av selskapet kan det være opptil 185 EUR), mens noen tradisjonelle flyselskaper tillater det bare innenfor dyrere priskategorier. Endringsgebyret beregnes per person og per flyvning som er inkludert i reservasjonen. Hvis kostnaden for nye billetter er høyere, må du betale differansen i pris. Hvis den er lavere, refunderer ikke selskapet denne differansen.

      I noen tilfeller belaster vi et servicegebyr på 20 EUR per passasjer, og inkluderer det i den endelige kostnaden for endringen. Vi vil informere deg om dette før du tar den endelige beslutningen.

      Inneholder denne artikkelen informasjon du lette etter? Ja | Nei
      Jeg synes at denne artikkelen;
      Takk for din vurdering!

    Faktura

    • Sending av faktura

      For å motta faktura for reservasjonen din hos eSky, velg alternativet "Jeg ønsker å motta VAT-faktura" under bestillingen av flybillett eller overnatting. Dette er den eneste måten å melde interesse for å motta faktura for tjenester kjøpt hos oss.

      Vi vil sende fakturaen til deg på den oppgitte e-postadressen. Hvis du fortsatt venter på fakturaen, vennligst ta kontakt med oss ved hjelp av kontaktskjemaet.

      Inneholder denne artikkelen informasjon du lette etter? Ja | Nei
      Jeg synes at denne artikkelen;
      Takk for din vurdering!
    • Hvordan sjekke betalingsstatus?

      Er du usikker på om du har betalt for reservasjonen din eller venter du på at den skal fullføres? Du kan enkelt og raskt sjekke dette i "Mine reservasjoner"-fanen på din eSky-konto. Hvis du ikke har en konto, kan du opprette en og importere reservasjonen. For å gjøre dette, skriv inn reservasjonsnummeret i det angitte feltet og klikk på "Legg til reservasjon".
      Husk: Importering av reservasjonen til kontoen din fungerer bare for reservasjoner gjort med den samme e-postadressen som ble brukt til å opprette kontoen din.

      Enkel og rask tilgang til kontoen din får du gjennom den mobile eSky-appen.
      Hvis du foretrekker det, kan du spørre om status for reservasjonen ved å bruke kontaktskjemaet eller ringe vår kundeservice. Telefonnummeret og åpningstidene for infolinjen finner du på billetten din.

      Inneholder denne artikkelen informasjon du lette etter? Ja | Nei
      Jeg synes at denne artikkelen;
      Takk for din vurdering!
    • Hvordan korrigere informasjon på fakturaen?

      Endring av kjøperinformasjon (ikke passasjer!) er mulig innen 30 dager etter kjøp av billett eller reservasjon av overnatting, selv om det ikke gjelder i alle tilfeller. Vi tillater endringer i informasjonen:

      • fra en fysisk person til en annen fysisk person,
      • fra en fysisk person til et selskap.

      Det er ikke mulig å endre informasjon fra et selskap til et annet selskap eller fra et selskap til en fysisk person.
      Hvis du ønsker å endre kjøperinformasjonen på fakturaen, vennligst kontakt oss via kontaktskjemaet.

      Inneholder denne artikkelen informasjon du lette etter? Ja | Nei
      Jeg synes at denne artikkelen;
      Takk for din vurdering!
    • Vil jeg motta faktura for forsikringen?

      Forsikringsbeviset er et økonomisk dokument som tilsvarer en faktura. Av denne grunn utsteder vi ikke faktura for forsikringen. Du vil finne forsikringsbeviset sammen med billetten i e-posten med emnet "Din elektroniske flybillett". Hvis du ikke finner det, sjekk kontoen din eller se i spam-mappen og forsikre deg om hvilken e-postadresse som ble oppgitt under reservasjonen.

      Inneholder denne artikkelen informasjon du lette etter? Ja | Nei
      Jeg synes at denne artikkelen;
      Takk for din vurdering!

    Andre

    • Beløpet som refunderes, er lavere enn den totale summen for reservasjonen min. Hvorfor?

      Refusjonens beløp avhenger av hvilke tjenester som ble kjøpt sammen med billetten og hvilken beslutning flyselskapet har tatt angående refusjonsbeløpet. Det nevnte beløpet inkluderer ikke blant annet servicegebyret og ekstra tjenester kjøpt gjennom eSky.
      I noen tilfeller refunderer flyselskaper penger for avbestilte reservasjoner i flere deler, for eksempel for spesifikke passasjerer, hvis reservasjonen inkluderte billetter for flere personer, eller hvis den inneholdt ekstra tjenester fra flyselskapet, som ekstra bagasje, setereservasjon, osv.
      Få mer informasjon om hva refusjonsbeløpet dekker.

      Inneholder denne artikkelen informasjon du lette etter? Ja | Nei
      Jeg synes at denne artikkelen;
      Takk for din vurdering!
    • Når og hvordan vil jeg få tilbake pengene for en kansellert pakke med Fly+Hotell?

      I henhold til Lov om pakkereiser og tilknyttede reisetjenester tar tilbakebetalingen opptil 14 dager. Pengene vil bli returnert med samme betalingsmetode som ble brukt for betalingen. Etter at tilbakebetalingen er initiert, vil du motta en e-post med alle detaljene.

      Inneholder denne artikkelen informasjon du lette etter? Ja | Nei
      Jeg synes at denne artikkelen;
      Takk for din vurdering!
    • Hva er eSky Wallet, og hvilke fordeler gir det?

      eSky Wallet to elektrisk lommebok som gir deg muligheten til å motta penger som en del av kampanjetilbud som kan brukes på eSky, eller rask tilbakebetaling for en ubenyttet flyreservasjon. Du kan benytte deg av eSky Wallet bare etter å ha mottatt en melding fra oss med valgmuligheten for denne tilbakebetalingsformen, eller gjennom deltakelse i kampanjetilbud.

      Inneholder denne artikkelen informasjon du lette etter? Ja | Nei
      Jeg synes at denne artikkelen;
      Takk for din vurdering!

    Kontaktskjemaet - bestillingstjeneste

    Få vår hjelp så snart som mulig! Velg det aktuelle emnet og oppgi den nødvendige informasjonen. Merk: Kundesupport tilbys for øyeblikket bare på engelsk.

    Arbeidstid

    Mandag – fredag: 09:00 – 16:00

    Vi prøver å svare så raskt som mulig.

    Hvordan kan vi hjelpe deg?

    Noe som haster? Ring oss